• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

Kängu
    *nickar ivrigt*

hahahahaa fan jag har inte ens ont i tuttarna, de två senaste gångerna har ajg haft det sen ÄL. *studsar prövande*

• nennesjuttioåtta

hahaha vad gulligt att vinka till skärmen!

• Izzie

Halloj! Nu är jag tillbaks.

Var tvungen att smälta Lappis tantbesök först. Känner mig fortfarande jättebesviken och på något sätt snuvad på konfekten för jag trodde verkligen att det skulle gå vägen den här gången. Sen är ju mina känslor ingenting jämfört med dina, Lappis. Jag har verkligen inget tröstande att säga som gör situationen bättre för dig. Skickar en stor varm kram iaf, även om den hjälper nada...

Nenne - Herregud vilka puckon det finns. Tur att du fick dina pengar till slut och det dessutom var den gullige killen som gav dig dom. (Hade liksom inte passat lika bra om den gullige killen var en surkuk och tanten den snälla...) Hoppas verkligen att du får jobbet nu!
    Hoppas oxå att du hittar din mapp snart. Jag hatar när sånt händer, jag kan inte sluta tänka på det när liknande saker händer mig...

Kängu - Grattis till ditt fina UL!

Cicci - Vilka tråkmånsar det verkar vara på V's dagis! Som sagt, man bedömer ju barnet utifrån hur det är på morgonen och om allt verkar ok så är det klart att man går till dagis. Sen gillar man väl olika maträtter mer el mindre. Förstår mycket väl att du spanade på honom. Visar väl bara att du är en bra mamma som vill kolla om din son mår bra...

BS - Lycka till med Iris klossbyggande! Ert BVC måste ju ha dubbelt så mycket att göra som alla andra. Jag menar, vilka barn gör exakt som man vill på beställning???!

Piggelin - Skrev ett inlägg till dig häromdan som försvann. Well, well - innebörden av det var att jag ville skicka en kram för att du fick behålla jobbet och jag tyckte det var så synd om er med den mentala press som ni utsattes för med både jobb o boende. Hoppas verkligen att allt löser sig till det bästa nu och att ni får lägenheten såld så fort som möjligt!

• nennesjuttioåtta

hej Izzie

Jo, jag har svårare att hantera surkukar. De vill man ju inte bita huvudet av direkt *huääää* ahahahh!!!
    Men just denna gång råkade jag på en snorkig benget med läppstift som läckt utanför rövhålsmunnen (rökt länge, eller, kanske, va, eventuellt?), med stilettklackar och grått hår som är blonderat. Nästa gång kanske det blir en surkuk med hängbuk och ögonlock som rasat ner över fransarna. Vad vet jag vad framtiden har i sitt sköte?

• kängu

Man behöver ju inte haft ont i titsen... När är BIM?

• kängu

Izzie, Koko och alla som gratulerat: Tack så mycket!

Piggelin- Hoppas också verkligen att ni snart får såld er lägenhet så ni kan slappna av!

Nu ska jag gå och steka mig lite pannkakor *mums*

• nennesjuttioåtta
    kängu skrev 2008-12-17 14:52:28 följande:
    Man behöver ju inte haft ont i titsen... När är BIM?
    Nä, men jag har ju alltid det och denna gången har jag inte hittat någon ÄL-aladåb. :-s Så jag tror det inte skett något nedsläpp den här månaden. Men tempen har höjts lite grann. *viskar* Idag är det dag 30...
    Men jag fick högre temp förra söndagen så om det ska vara 14 dagar efter det så är det ett tag kvar till BIM.
  • _koko_

nenne - Men de senaste månaderna blev du ju inte gravid, eller hur! Allt som inte är som då är ju symptom.

Jag ser ganska gravid ut, men det är nog bara som vanligt innan mens. Plus att jag ätit rätt onyttigt på sistone...

Cicci - Håller helt med izzie att det ju visar på att du bryr dig när du "spanar".

• Izzie

Nix, man behöver inte ha ont i titsen... Jag hade inte det alls. Det kom först 2-3 veckor efter BIM och då jävlar gjorde det ONT!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!