• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

Nähäpp. Dax att försöka snygga till sig inför julfesten. Hoppas de är snälla annars blir det en pungspark ikväll (premiär! Jag har bara gett en rak höger tidigare )

på er! Här ska drickas julmust, öl, snaps och gravad lax ska ätas.

• muggles

Nenne: äh jag tänker alltid att de som jobbar på AF är de som blev över och inte fick jobb ngn annan stans Jag menar, vem VILL jobba på Af? Träffat ngn som drömt om detta jobb??? Inte det nej.
    Bra att du stod på dig och fick ut dina pengar.

Cicci: ge dem vad de tål. Man får nog skita i att dagispersonalen snackar skit. Det gör de säkert om alla föräldrar ngn gång, jag kan tänka mig hur snacket går där. Kommer jag skita fullständigt i bara de tar hand om min dotter på ett bra sätt. Annars jävlar

• muggles

Jag ska på julbord ikväll. Vi bjöd 4 gruppchefer varav en tackat nej, en ja, en har inte svarat och en avbokade i sista minuten (för en halvtimme sedan). Så vi blir 1st (!) kund och 3 från vårt kontor. Hmmm.... Det var ju meningen att det skulle bjudas kunder. Nåja. Man kan ju inte tvinga kunderna att gå på gratisjulbord? El kan man? Piska dem med den blodiga stafettpinnen...

Piggelin: usch, lät som en knepig sits den där avtackningen... Kan tänka mig att det känns lurigt.

• Izzie

Ha det så gott på era julbord, Nenne o mugglan!

• Mrs  B

Liten
    Usch för magsjukan men skönt att den var lindrig iaf!!!!!
    Tog en vecka ungefär innan maken och jag piggnade till ordentligt.
    Undrar om det är något speciellt med dem som är födda jan 08, för Malte har verkligen också haft det tufft.
    Visst att Max är på dagis men ändå?.

Lappis
    Vet inte vad jag ska skriva så jag skickar en massa kramar istället.
    Livet är inte rättvist??
    Tanten är hos mig så jag förstår inte vad hon gör hos dig.

MSW
    Julen ja,,,,,
    Förra året var jag höggravid och sjukskriven och kunde inte göra så mycket. I år med två barn hinner jag bara hälften tyvärr.
    Julklapparna är klara som jag ansvarar för, maken har några kvar.
    Julgodis och kakor är gjorda.
    Julgran ska jag nog köpa imorgon med min pappa annars hinner vi inte.
    Men sen fyller även Max och Malte år så här är det lite körigt i dec/jan?..

Muggles
    Jag började läsa tidigt för Max och Pippi, Lotta, Bamse och Max böckerna har varit och är favoriterna fortfarande.

Cicci
    Förstår din ilska?.och jag brukar faktiskt också smyga på Max på dagis (men oftast då för att se vad han kan eller hur han uppför sig).
    Tror nog att fröknarna är trötta och behöver semester men tyvärr tar ut det över föräldrarna och barnen istället. Hade en sån fröken i våras, höll på att bli tokig.

• Mrs  B

Status för övrigt idag är inget vidare.....

Jag= ont i huvudet och mensvärk, sovit för lite
    Max= trött, gnällig och vill äta pannkakor utan kanter (???????????)
    Malte= Kräker fortfarande, och nu väntar barnmottagningen för en tid för genomgång eftersom han inte får behålla tex välling och gröt. Ska även prova mjölkfritt......

• kängu

Nu ska även jag iväg på "julbord", även om vi ska äta italienskt istället. Mycket bättre tycker jag som inte gillar julmat!! Ha en trevlig kväll alla!

• Lapinette

Mrs B - vad gör du för speciella pannkakor med kanter?

Kängu - låter trevligt med italienskt. Önskade att mitt jobb kunde hitta på ett alternativ till julbordet. Tycker det blir för mycket julmat redan innan jul. Nu missade jag visserligen julbordet idag eftersom jag inte riktigt kände för julmat efter min natt på toaletten. Ska dock ut och äta julbord med makens jobb på fredag.

• Oms

Nenne o Kokosen - det var himla trevligt m lunch igår - känns precis som en lagom anstränging för mig nuförtiden

Nenne igen - fy för AF tanten - tyvärr så finns det alltför många byråkratiska långlivade saker i AF's personalstyrka -men ha förtröstan - räddning är på väg - de byter ut o flyttar om och anställer nya m högre utbildning o krav - lönerna höjs o organisationen förändras - förhoppningsvis även hos er! när har du nästa intervju? hoppas det går bra - håller tummar oo tår!

Cissi - men vilket shit sätt av dagiset! Jag hade fått tuppjuck - kom inte o lägg er i saker ni inte har koll på o sen snacka skit! jag tycker du gjorde superrätt som var där o spionerade - kör ghårt! visa dem att du minsann inte tar skit som Grynet säger jag håller tummarna för att det b lir bra där med!

• BrudSommar2006

AM, är du här??? Minns du om Livia blev sjuk efter trippelvaccinationen? På bvc sade de att det är ett levande vaccin vilket betyder att de inte blir dåliga dagen efter utan snarare en till två veckor senare så jag fick välja om Iris skulle få sprutan nu och riskera att hon blev sjuk i jul eller komma tillbaka. Jag valde idag för i jul är vi ju i alla fall hemma, annars får vi ju vabba. Fast vi hann knappt hem innan jag upptäckte att Iris hade 39,4, frågan är om hon var sjuk redan när jag hämtade henne på dagis utan att jag hann märka det eller om det kan vara sprutan i alla fall?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!