• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • viktualia

BS - jaa det händer titt som tätt och det känns inte ens meningsfullt att dra ut stackars mormorSkrutt i tidningen... annars finns det MYCKET stoff för snyfthistorier på vilken sida i Expressen som helst... *suckar*

Nenne - beklagar att du varit tvungen att närma dig AF. Jag har inte heller några positiva erfarenheter av dem. *suckar igen*
    Värst var en idiot där som sa följande på ett infomöte "Förut jobbade jag som personlig assistent och sedan fick jag jobb här, det är jättespännande att jobba på arbetsförmedlingen"

Vilket jag tolkade som: "Jag har ingen som HELST kompetens för det här jobbet, men visst kan jag slänga ihop några grymma beslut ibland"...

gaaaa... jag gick dessutom till AF här i hålan.. min akademiska examen var OBEGRIPLIG för dem... gaaaaa igen..

Hur som - det här lär bli en jul när jag får varva umgänge med vännerna med små besök hos mormor... Mamma berättade nyss att mormor sagt "jaa jag tror att jag orkar komma hem till er på julafton och sen kan ju Vickan följa med mig hem och hjälpa mig i säng... hon kan sånt"...

... Alltså.. jag är inte så blödig av mig.. men jag gråter nästan bara av att skriva det.. min mormor har störst integritet på den här sidan månen, men hade tydligen förtroende för att jag skulle kunna hjälpa henne... min sötmormor... som var min dagmamma när jag var liten... nääääee.. det här är TUNGT....

• Liten med Mindre

Vickan - vilket förtroende från mormor. KRAMAR, förstår att det känns lite avigt och tungt dock.

BS - heja byggar-Iris! Tror säkert att det inte var jättefarligt med spruta och feber. Är du orolig så ring BVC eller vårdguiden och fråga.

MrsB, jag är imponerad att du hinner rådda så mycket julpyssel, mellan alla sjukdomar, allergier??, trotsanfall, sömnbrist och tantelände.

Och angående julbord så förstår jag inte heller riktigt varför alla företag jag varit på envisas med att man måste äta julmat när det är julfest. En gång har vi ätit annat på julfest - så det är ett undantag. Skulle jättegärna följt med på den italienska buffén istället! Och förresten - varför måste många företag börja umgås så mycket med kunder och anställa just runt jul, när man ändå har fullt upp?

• Mrs  B

Lappis
    Ja, det där med pannkakor utan kanter
    hur gör man ??????
    Jag gjorde en vanlig pannkaka och skar sedan bort kanten och då blev han nöjd. Försökte förklara det där med kanter men han ville inte lyssna......
    Hoppas du känner dig bättre!!!

• Lapinette

Vickan - förstår att du står din mormor nära. Jag var också dagbarn hos min mormor ändå tills jag var stor nog att klara mig själv hemma. Tyvärr gick min mormor bort för några år sedan men gumman blev ändå 92 år och var skrutt de senaste åren.

BS - har redan ätit ett julbord med mitt jobb + våra kunder. Sen envisas de med att ha ett till julbord bara med oss anställda vilket jag tycker känns onödigt. Sen så är det julbord med makens jobb + fruar. Det gör inget att jag missade julbordet igår förutom att jag gärna hade användt min nya, fina sammetskavaj.

• _koko_

Men HALLÅ! Vår ordinarie bvc-sköterska tyckte inte vi skulle ta mpr (i förtid) innan vi åker till thailand nu i januari, men det där puckot sambon träffade bokade in oss två dagar före avresa?!! Och nu säger ni att man ofta blir sjuk i en vecka 1-2 veckor efter sprutan?!!! VAFAN!

lappis - Skickar en stor kram idag också!

Var är telis förresten? Någon resa jag missat?

nenne - Hur går det med symptomen?

Som sagt, jag kan ta era julbord, för mig kan det nog inte bli för mycket (fast att årets julfest med jobbet INTE innehöll julbord gjorde faktiskt inget, det viktiga är ju att maten är god och sällskapet trevligt)!

• _koko_

lappis - var shoppade du sammetskavaj? Kom på i helgen att jag inte har någon fin udda kavaj och att jag behöver det.

Apropå skruttiga gamlingar lever min farmor fortfarande och får faktiskt lämna sjukhuset idag. Får se hur det går, efter 8 veckor där har hon gjort sig rätt hemmastadd, och hon får inte komma hem igen den här gången...

• fru AM

Vickan: Kram till dig och mormorSkrutt! Om inte min mormor funnits i mitt liv när jag var liten så hade väldigt mycket blivit helt fel - det var i perioder i princip hon som tog hand om mig.

BS: HA! Visste väl att Iris skulle köra en fuling och slå till ur underläge och bygga klossar som aldrig förr hos BVC! VAD VAR DET JAG SA!
    Ang. vaccinet - Livia blev INTE dålig efteråt, varken en eller två veckor senare. Den enda vaccination hon reagerat starkt på var pneumokocken - men den gjorde också duktigt ont vid själva sticktillfället.

HAr precis varit på MamaMia/BM-besök. Allt verkar bra. Bra järnvärde, blodtryck, blodsocker. Lillkillen har kanske lite tjejig hjärtfrekvens (150 slag) - Cicci, vad säger du?

Jag fick BM att skriva remiss till kejsarsnittsövervägandenämnden, eller vad nu instansen heter, i alla fall!

• Mrs  B

Oms
    Ja, just nu är det nog inte så roligt att heta Malte tyvärr.
    Malte började kräka så smått när vi började med smakportioner vid 4 månader, men inget överdrivet. Det spårade ut först nu efter magsjukan.
    Jag har det mesta från apoteket med mig när vi reser, solkräm, solhattar, mat, leksaker......

Men nu har vi en utredning på gång iaf (barnmottagningen), men hörde precis av min mammas väninna att läkaren i fråga är "dum i huvudet". Vet inte hur jag ska ta det men kommer att stå på mig och strida för att Malte ska må bättre och sen trycka på alla mina allergier. När det gäller mina barn är jag en "kämpare".
    Har nu fått bvc att faxa alla uppgifter om Malte och nu väntar jag på att läkaren ska ta beslut och ge mig en tid för utredning.

BS
    Vad kul att det gick så bra med Iris på bvc.
    Jag som tycker Max är stor, ca 110cm och 23kg......

Liten
    Ja ibland undrar jag också hur jag ibland kan hinna så mycket och ibland ingenting.....?????
    Kanske därför jag känner av mitt magkatarr ibland och att jag fick ett hemskt migränanfall igår. ????

Tanten är inte nådig denna gång och 1 1/2 vecka för tidigt...
    Migränanfall igår samtidigt som två gossar trotsade och skrek. Mådde så dåligt att jag fick ringa min mamma så hon fick prata med mig samtidigt som jag matade Malte med en smörgås och försökte att inte svimma. Usch vilka smärtor jag hade.....

• kängu

Nu har jag vaknat till liv efter gårdagens middag. Mycket god mat, åt tre-rätters. Saknade bara vinet till...
    Blev inte så sent, halv tolv var jag hemma, men eftersom jag nu för tiden går och lägger mig senast tio var jag ändå trött imorse... Tur att jag inte ska till skolan förrän i em.

BS: Skönt att Iris var så duktig hos BVC! Tråkigt med feber dock

Vickan: Fy vad tråkigt med din mormor... Maken har gått igenom samma sak med sin mormor och morfar. Det är helt otroligt hur kass äldrevården är i det här landet, jag blir mörkrädd. Jag och maken ska köpa oss ett stort hus med småhus på tomten så småningom. När våra föräldrar blir gamla får de flytta in där om de vill. Jag står inte ut med tanken på att min mamma (har ingen kontakt med min pappa) ska behandlas på det sätt som jag vet förekommer inom äldrevården. Kan inte fatta hur man kan behandla de som byggt upp vårt samhälle som att de inte betyder något
    Blir så förbannad när jag tänker på det!!!!!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!