• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

Mrs B
    Klä på barnen vantar med snöre under overallen så får du en praktisk ögla som håller! *tips* Granen står i garaget, jag vet inte ens om vi har pynt så det räcker. Idag köpte jag dock glitter och en julgransmatta. Weheeey! Men jag hade velat ha en estetiskt snygg pyntning men det blir nog EPA-versionen, typiskt oss. Just ja, ni hade kalas sen, ja då förstår jag att du hade velat baka mer.

MSW
    Jag vet inte när jag ska testa. Jag skjuter på det hela tiden för jag hatar verkligen att få det där jäkla minuset så då tar jag hellre tanten.... Men inte före helgen iaf.

• nennesjuttioåtta

tack för tumhållning! Skönt att fokusera på det först och främst! Men som sagt, kanske inte läge att bli gravid då men då är det ju så. De kan ju inte säga att de inte kunde ana att det kunde möjligtvis hända...

• MSW

Först håller vi tummarna för jobbet och låtsas att det regnar i "den andra frågan" då!

• Fru E

Nenne-då håller jag dubbla tummar och tår för dig

• Fru E

Nenne-det där med att ha ont i brösten vid ÄL eller inte kan man bli knäpp på tycker jag så försöker strunta i allt sånt nu (lätt??? NOT!!!)

• Fru E

Hmm....gäller att investera i en bra julgransfot om barnen ska upp i den...eller är det det man ska ha maken till så vi får lite egentid i badet eller nåt

• _koko_

nenne - Det var väl en av grejjerna på vår lista "hur man blir gravid"? Och var det inte det borde det varit med.
    Jag har ju rätt lång cykel (typ 32 dagar), men har för mig att vi ligger rätt lika, och jag räknar bim på lördag eller söndag.

MEN, det intressanta är ju att du inte börjat spotta ännu, eller hur?! Jag har koll på dig...

MSW - 23e december, ja, har inte mensen kommit då låter det som en bra dag att testa.

• Lapinette

nennelainen - vilken dag är du på nu?

• Fru E

Ahhh så även du Nenne är med i "spottargänget"

Men om du har BIM på lördag Koko borde väl spottandet har börjat nu??? Eller har proggen gjort sitt kanske..

Ja hade varit perfekt att testa plus den 23:e eller den 24:e!!!

• muggles

Nenne: håller tummar och tår att du får jobbet! Det kan ju bara betyda en sak... (hus fixat, jobb fixat, hint hint)

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!