• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Oms

Mrs B - men lilla Malte! stackarn undrar vad det är för fel? han har väl inte varit ett kräbarn förut va? utan det här började m magsjukan? hoppas ni får ordning på det!

Nu behöver jag lite tips - NI som rest m 1-åringar o där omkring till varmt land - vad ska man tänka på att ta med sig? det känns som om jag bara har tänkt på hälften och jag vill itne glömma ngt viktigt - så alla tips är bra!

• Oms

BS - levande vaccin kan ge sjukdoms symptom ja, men inom 1-2 v. de gånger barnen reagerar direkt m feber brukar inte vara MPR, gula febern etc utan de andra vaccinen som difteri,kikhosta o alla dem. Mathilda får liksom Oumie fick, feber av alla sprutor men det går över inom ett dygn är det kvar längre är det oftast inte sprutan som gör det.

MPR däremot brukar rätt så ofta ge sjukdom (typ röda hund light)efter 1-2 veckor och då har man det i upp till en vecka. Vi valde därför att inte ge Mathilda MPR nu imorn eftersom hon då riskerar att bli dålig precis när vi ska åka till Gambia.

• BrudSommar2006

Hahaha! Iris byggde med klossar som aldrig för, ritade massor, pratade massor och hittade nalle under filt. Det sistnämda vet jag inte vad det var bra för men i alla fall! Sedan hade hon hört Iris prata så mycket om allt möjligt så hon frågade bara om Iris kunde peka ut kroppsdelar och behövde inte ens se. Tur att Iris inte valde att vara blyg just idag.

Sedan blev vägning och mätning, eller ja, mätningen i alla fall, en stor katastrof för Iris var för lång för att ligga och mätas men blev hysterisk när hon skulle stå tryckt mot en vägg. Så till sist hittade de en mätsticka där nederdelen var lös och så kunde en stå och hålla en extrasticka och en ett måttband och så under stor hysteri och tårar som sprutade kom de fram till att Iris nu är 95 cm lång och väger 20 kg. Eftersom både längd och vikt inte följer kurvan (nu igen) utan pekar uppåt som ett snett streck (visserligen två parallella streck för de följer varandra) så blir det remiss till barnläkare - igen, suck. Tror inte att den där barnläkaren kan göra något så det känns lite tröstlöst, men, men.

Iris är tydligen väldigt tidig med att prata så bra i alla fall så det var ju roligt att höra.

• BrudSommar2006

Omsan, så då är det något annat hon är sjuk med nu då. När jag tänker efter så vet jag att jag tänkte när jag klädde av henne på bvc att vad flammig hon är på kroppen men hann inte riktigt med att tänka tanken klart att hon kunde vara sjuk. Undrar om det är farligt med vaccin då, de ska ju inte vaccineras om de är sjuka, usch, vad har jag gjort.

• BrudSommar2006

Cicci, står ni fortfarande i kö till något annat dagis?

• viktualia

hm...

har pratat länge med mamma i telefon. blir så MATT!!!! min mormor är 92 år och har faktiskt rätt till ett värdigt liv hon också.. men det verkar såväl hemtjänst som distriktssköterska inte FATTA... gaaaaaaaaaaaaaaaa ni hajjar inte HUR många och dumma fel de gör... på löpande band...

och efter springer min moster (mkt erfaren sjuksköterska) och försöker rädda mormor undan de värsta kriserna.. hm... näeee nån vettig vård från samhället kan man inte påstå att hon får.... *suckar*

• BrudSommar2006

Vickan, vad tråkigt det måste kännas, det är så synd när det blir så där, det verkar ju hända titt som tätt om man får tro tidningarna i alla fall.

Mrs B, så otroligt tufft ni har det, hoppas att de hittar något att ta på så att ni vet vad ni ska göra för att det ska vända. Själv ryser jag fortfarande när jag minns hur länge Iris fick kräkas innan vi fick reda på att det var urinvägsinfektion som satt sig på magen. Stackar, stackars Iris minns jag att jag kände, att ha så ont när man kissar och så länge måste vara tortyr.

Piggelin, vad skönt att det verkar lösa sig för er, jag visste inte att det strulat med visningarna och ni har ju en sådan fin lägenhet dessutom.

• BrudSommar2006

Nenne, vilken hemsk människa, jag förstår iofs att de samlas på AF, jag förstår däremot inte att det finns så många hemska människor att tillgå för insamling...

• BrudSommar2006

Hoppas ni som är på julbord får det trevligt, Lappinette, hoppas att du får trevligt på makens julbord åtminstone när du nu missade ditt första.

Vi ska ju på julkonsert och sedan till Långholmen på visning och julbord på lördag, bara maken och jag, det ska förhoppningsvis bli trevligt, Iris ska visst på fest inne i stan med mina föräldrar! Jaja, de vet väl vad de ger sig in på, de ska vara där redan vid fyra så att de kan gå tidigt så det löser sig väl bara inte Iris är sjuk.

• BrudSommar2006

Jag kan fortfarande inte smälta att Iris är en sådan fena på klossbygge *twinkle, twinkle, little star...* hehehe, eller som den lilla sjuklingen säger - ssärna!

Nehepp, läggdags!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!