• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Får hoppas på det då!

Lapinette skrev 2008-12-18 11:19:39 följande:
    Den kommer ... eller så går det för dig som min FL-kompis. Hon fick aldrig utslag på stickan men inte heller någon mens så tillslut testade hon och var gravid!
  • fru AM

HAr just gjort en intressant grej: Nässköljning (doktorns ordination). Som en ljummen kallsup ... Någon som testat?

• Fru E

nopes men vet att min bror är flitig utövare av detta...någon koksaltlösning som han använder

• MSW

AM: inte testat nässköljning, men när jag har hört talas om det har jag aldrig riktig förstått hur man ska göra...
    Annars hade jag kunnat tänka mig att testa...

MrsB: Hoppas det blir ordning på maltes mage..
    När jag var liten tyckte jag om pannkakskanten mest! Särskilt på första pannkakan.. Detta berodde på att det var mest fett från stekningen där..

• Fru E

Hmm....verkar gå troll i min fakturering till en av mina kommuner nu......kredit och debit hit och dit för september månad så inget blivit rätt......frågan är vilken faktura som är rätt och vilken som ska krediteras/debiteras. Ekonomin är inte min grej men brukar ha bra koll men tydligen inte i september

• Mrs  B

Har förstått att jag har en lillkille med humor........
    (Max alltså)

Visst att jag tycker att han är jobbig när han trotsar, men det tycker nog alla om trots. Men för det mesta är han ju väldigt rolig.

I tisdags var jag på avslutning med min kör och fick då höra från två andra mammor hur cool och rolig de tyckte att Max var. Det är alltid full fart, han är varken rädd eller främmande för något, och han kör på i full fart när det gäller allt......

Har precis gett Malte lunch, lax och grönsaker utan mjölk, och nu sitter han och idisslar allt.
    Vad är egentligen felet???????

• nennesjuttioåtta

todiloooo

Oms
    Jaaaaa , det var jättetrevligt att luncha med er båda. Repris, tack!!!!

BS
    PFaahahahahaha, I knew it - heja IRIS!!!!! Jag tror hon komemr bli byggkonstruktör.

Mrs B
    Jäkla skit med Maltes stackars mage! Men jösses vad du får mycket gjort, vad hade du hunnit med om du kunnat göra allt du velat? Klistrat fast barren på granen?

ojojojojo vad fasen var det mer...

Äh.

Hur som haver. Intervjun idag gick riktigt bra, imorgon får jag besked och jag hoppas så att det blir ett tillfälle att fira! Men jag tror även att det blir sjukt mycket jobb, och jämfört med lugna gatan på mitt gamla jobb så blir det här något heeelt annat. Back to produktionen igen (vilket jag iofs gillar, men det är skönt att få lön för att softa också).

Julbordet igår var grymt gott, särsklit sillarna var riktigt fasta och bra och och goda såser. Som vanligt blev det party! De är grymt roliga när det blir sånt här, alla dansar vid baren fastän vi är ensamma på stället (vi hade dance-battle, hahahaha!), och alla bjuder på sig själv. Synd att de är så stiffa och trökiga på jobbet bara . men jag drack mest julmust men det blev ju några snapsar, en drink, en öl och en tequila och en shot... oj! Jaha ja det blev ju en del ändå då. Men från halv 5 - halv 1 så det blev ju inte mer snurrigt än önskat. Men jag tänkte ju inte på det när jag bokade tiden för intrvjun, men jag var pigg imorse men höll på att somna på bussen hem från stan nyss och det är ju inte så lång bit...

Ingen mens i sikte, men några dagar kvar innan jag tänkte teste. Faktiskt. Jag har inga symptom what so ever och hade gärna haft lite ömma boobs.

Just det, EA, jag brukade inte ha ont i tuttarna vid ÄL, utan det var som sagt de senaste två gångerna som jag haft det fr o m ÄL fram till BIM(BOM). Vanligast har varit typ 4-5 dagar före men det varierar som satan nuförtiden. Hoppas att du får ordning på cykeln eller ännu hellre att det är som Lappis FL-polare.

• Mrs  B

Nenne
    Ja, om granen hade varit inne så kanske jag hade hängt upp barnen där också, hehehehehehe

Det jag skulle vilja ha gjort mer är:
    Köpt och klätt en gran
    Gjort fint på balkongen
    Bakat mer (har ju snart dubbelkalas, 3/1)
    Städat undan där nere och gjort julfint.

Nu sitter jag här med Malte som idisslar och luktar spyor och om en timme ska vi ner till Maltes avdelning och fika.

Oms
    Om de ser detta skulle jag vilja ha lite mer info om reflux och hur det var med M där, för det lilla jag läst hitintills stämmer på Malte.

• MSW

Nenne: NÄR har du tänkt testa då? Eller vill du inte avslöja? Jag testade + den 23 december i fjor.. *tips, bra datum*
    Skönt att intervjun kändes bra! Hoppas du får det! Tänk vad olägligt det skulle vara att bli gravid precis med nytt jobb.. (var ett tag sen vi testade den taktiken juh.... )

• Mrs  B

nenne
    Håller tummarna för att du ska få jobbet!!!!!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!