• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

kokisen - så klart du ska köpa en julklapp till dig själv! Kavajen var en julklapp och samtidigt slank en tunika i lila med i påsen .

Ja, tror ni man får honom med på köpet? Vid dessa dålig tider behöver man ju göra allt för att få sitt hus sålt. Var det här det bästa de kunde komma upp med??!!

• fru AM

JAg tycker han ser superläskig ut, mäklaren. Skulle aldrig vilja på på egen visning med honom i källaren ...

• fru AM

Dödade jag tråden med min Fritzl-skräck?

• Lapinette

AM - tog en fika här på jobbet men är tillbaka.

• fru AM

Va - gå och fika när JAG är online!? Vad är det för sätt? Har varit tvungen att lägga mig i andra trådar (sitter och skriver ut våra julkort och är lite sysslolös)

• fru AM

Var det idag Nenne skulle på nästa intervjuuuuu? Lycka till Nenne!!!!

• Fru E

Mrs B-jobbigt med Malte han kanske har känslig mage???? Hehe pannkakor utan kanter det var något nytt men blir de små nöjda så vad gör man inte

Vickan-har dim mormor råkat ut för ännu mer trubbel nu? Konstigt att de inte kan göra sitt jobb så de gamla blir bra igen. Min mormor fyller 95 nästa år och bor fortfarande hemma men min mobror bor i huset bredvid och kan passa till henne lite tillsammans med hemtjänsten. Hon blev änka när hon var 72 och har levt ensam sedan dess men än är det liv i henne även om hon är tröttare.

Lappis-trist att du missade julbordet men kanske "skönt" att tillbringa dagen hemma med där man slipper bry sig om att vara social och trevlig

Nenne-j-dra AF
    Fast måste man ha ont i brösten vid ÄL??? Tänkte även om man har det vissa månader?? I så fall har jag inte haft ÄL på över två månader om brösten ska göra ont varje månad

Koko-när har du BIM??

• Fru E

Hehe mäklaren kanske måste "sälja" sig själv eftersom de inte tjänar så bra nuförtiden

• Fru E

Ego:
    Orkar nog inte testa med fler stickor nu.....är på dag 16 (tror jag kan va 15 med) men börjar misströsta eftersom snigelslemmet börjar bege sig och tuttarna inte är ömma (klämmer för 51:elfte gången på dem idag, nää de gör inte ont) . Hoppas inte att Pergon har ställt till kroppen ännu mer nu än den redan var

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!