• FruCicci

Lös biljett till barnkarusellen!

Nu har jag läst mig sömnig Lappis, det måste ju vara ett pluss i antågande. Annars hade tempen dalat nu.
    Ditt hcg kanske inte har kommit upp i rätt dos för pluss bara, kanske har att göra med akupunktur, ålder eller annat?

• FruCicci

Oms, så där som din stora tjej är Victor med, han snackar mycket men det är mycket dada fortfarande, men han började å andra sidan gå stadigt redan vid 8 månaders ålder ((med hjälp av att hålla handen så klart) och andra grejor som klossar och ringar klarade han lägga på varandra vid 8-9 månaders ålder, sådan finns det ungar som inte fixar ens när de är över 1år...

BS, jag tror maken kan komma loss ganska hyffsat han med, det får lösa sig. Vi ska skaffa barnflicka till våren, så det kommer inte bli super långa dagar för honom. Känner att barnflicka är onödigt nu innan jul och januari kanske man kan leta efter en lämplig, sen ha henne till maj ut.
    Men det är vad vi känner nu.
    Vi har ju absolut ingen här som kan hjälpa oss.
    En tjej i mammagruppen har sin son på samma dagis som oss, så jag kan be henne hämta V och passa honom mellan varven (hon jobbar 50%)
    Det jag tänkte på senast igår är vad vi ska göra med Victor när jag ska FÖDA nr 2!!!!!!!!!!!!!!
    Om jag ska föda i samma raketfart igen, så hinner jag ju inte åka till söder och lämna honom till Frullan precis, han kanske får följa med om det är natt? Annars löser väl dagis det hela om barnet kommer dagtid?
    Hmmm ja en fundering liksom............

• FruCicci

Något skumt är det ju BS (och Lappis för all del).
    Jag är så sugen på att ringa till min barnmorska nu och fråga henne, men sen så känner jag att det står ju så uppenbart på alla sidor på nätet att det är bibehållen hög temp, med 0,2 - 0,5 grader högre än vanligt (vanligast) men de finns de som ligger på en hel grad över när de är gravida.
    Jag har legat på 36,7 o jag har noralt sett runt 36,4-36,5.
    Det ända som jag kan tänka mig är hcg halterna som inte har kommit upp alt att ÄL var senare, men då stämmer det ju inte med tempen iaf?

Nu äter jag en kanelbulle, appropå Ritter choklad
    Det är så mycket smööööööööör i att jag nästan tycker att det är på gränsen... Men men, jag vill bli tjock o go, så det gör inget!

• FruCicci

Ore, BS har verkligen en poäng där!!
    Vecka 6 är en känslig veckai utvecklings stadiet hos bebisen, står på många ställen, så ta det lugnt (säkert ingen fara - men det kommer kännas bättre).
    Sen är det skit lång kö till barnmorskorna, iaf här i sthlm. Det är många som ringer redan i vecka 4-5 och bokar in sig, pga att det är så många barn som föds på sommaren!
    Jag ringde bums i vecka 5 så fort jag plussat.
    Alla är vi olika, men ni behöver ju inte vänta överdrivet länge liksom.
    Dessutom är det bra att boak in kub i tid med, jag har redan fått alla mina tider för kub, ul etc, pga av så många gravida och brist på personal.

Därav är jag glad förresten att jag föder i juni, herregud, det var ju tom fullt på BB i sthlm i juli. Folk skickades till söldertälje o västerås

• FruCicci

OMS, vi är riktigt pålästa i denna tråden. Jag har en kompis som försöker bli gravid nu, och jag berättade en hel del för henne och hon bara gapade, och undrade vad jag visste allt från etc.
    Samma med makens bästis som har kört 2 ivf, utan att lyckas, jag malde på sist om frysen och ET etc, de var helt paff att jag var så insatt.
    men det konstiga var att de inte hade ngt till frysen? frågade inte varför så klart...

• FruCicci

Koko, har ni tänkt på hur många gånger ni tänkt köra på 'normalt' innan ni vill göra ett ET (om det nu alltså skulle bli så, vilket vi inte hoppas. Kanske dum fråga?)

• FruCicci

Ore, i sthlm får man det betalt om man fyllt 34 år. Jag får gratis denna gången då jag fyllde 2 nov o testet görs den 27 nov.
    Med Victor fick vi betala 1500 kronor, men det var värt det.

• FruCicci

Ore, privat, tror inte landstingen gör det. jag gjorde o gör på mamamia sthlm.

BS, vi har inte pratat så ingående om detta, men vi har sagt att vi ska hjälpa varandra, hon har inte heller så många nära...

• FruCicci
    Lapinette skrev 2008-11-14 13:43:14 följande:
    Försöker få det till att jag faktiskt inte hade ÄL så där tidigt men kan omöjligt tolka min kurva till något annat när den hoppar upp från 36,3 till 36,7 och sen håller sig där uppe. Det andra alternativet är att min lutealfas inte alls är i fas utan kanske är 16-17 dagar denna månad (helt jäkla plötsligt). Som sagt ... den som lever får se.
    En fråga då lappis: KAN du inte ringa till CVL o fråga dem om detta? Jag hade blivit tokig om jag var du.
    De måste ju ha koll eller hur?
  • FruCicci

Man kanske ska fråga någon av grannarna......
    Tack för tpset EA

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!