• FruCicci

Lös biljett till barnkarusellen!

Oj vilka tråkiga nyheter!!!
    Fan Kokosen! Du känner ju din kropp, så det är väl inget annat än tanten.

Nenne, så länge det inte är kanonrött, så ska du inte deppa. Jag vet att du inte vill ha några glada tillrop, men jag kan ju bara tala om hur det var för mig när jag blev gravid med nr 2. Jag hade blod på måndagen, alltså 2 dagar innan BIM, sen brunt på tisdagen. Jag var helt knäckt och smsade vissa i tråden. Men sen kom det inte mer...

AM, jag förstår att du är nojjig för FVP i morgon, jag vet inte vad jag ska säga för att lugna dig. Det är ju ett ingrepp och man är ju nervös för både sticket, missfall och vad resultatet blir. Men jag tror ju så klart det kommer gå jätte bra. KRAM

Liten, är du på jobbet 7.15? Shit. Jag fattar verkligen inte hur jag ska fixa att börja jobba nu. Jag är så trött på både kvällar, nätter och morgnar. Jag har insett att jag måste gå upp 06 för att komma i ordning själv innan Victor vaknar och sen få i ordning honom för dagis. Ska försöka vara på jobbet senast 08 för att kunna gå hem vid 14.45. Iaf under december. From januari ska vi ha Victor 40 timmar på dagis, stackaren. Men det är ju trots allt bara fram till sommaren.

Har ätit p-piller 2 gånger i mitt liv, en gång när jag var 16 år och då fick jag Desolette, hette de så? Jag blev helt mupp o grinade och mådde prutt, så jag lade av efter ett halvår.
    Sen efter aborten med tvillingarna åt jag någon annat Folemin eller vad de hette, blev lika knäpp av dem, så jag var tvungen att sluta efter 1 år. Sen dess har vi aldrig skyddat oss, maken vägrar kondom, så det har fått bli säkra perioder och det har funkar hur bra som helst. Så jä-la lätt är det ju inte att bli gravid!
    Efter 2an kommer inte jag äta ngt, ifall vi vill få till en 3a inom ett tag.
    OM jag över huvudtaget ska ha något får det bli spiral tror jag.

Jag måste bara säga att vi provade många metoder med Victor, allt från AW till 5 minuters metoden och ramsor utanför dörren. MEN det funkar inte på alla Barn, så det så!
    I natt har han tex vaknat 4 ggr, gäsp. Han är en jätte trygg liten kille och man tycker han borde sova, men det har han aldrig lyckats göra.
    Trots att han har eget rum och hela kittet.
    Jag tror att de barn som sover med napp, sover bättre, och han har inte tagit napp.
    Men som sagt, han när perfekt på alla andra sätt, så jag tar det med ro.

ja ja...

• FruCicci

Sitter o tittar på efter 10 nu med Malou von Sivers.
    Det handlar om ÄGG DONATION och ett par som annonserade efter Äggdonator....
    Jätte intressant!!!!!!!!!!!

• FruCicci

MrsB, ja vi tittar på samma! Sååååå himla bra! Jag har fått en om ännu bättre syn på det hela! Helt fantastiskt.

BS, ja jag vill gärna ha 3 barn. Får jag bestämma så skaffar vi ett till inom 2 år, innan jag blir tanta på riktigt. Maken som är 40 känner kanske inte riktigt lika mycket för det som jag, men jag vet vem som får som hon vill i slutändan
    Jag vill ha en stor familj.

• FruCicci

MrsB - ja det kanske blir samtidigt, och tänk om tråden lever då med

• FruCicci

Hoppas att man kan se detta från tv4 med ÄD igen, tänker på Telis som sitter o jobbar och missar det.
    Det var så bra!

• FruCicci

Koko, jag googlade på detta med spottings och fick upp att ganska många har samma problems som du, att just då de försöker så får de spottings, men de månader de inte har försökt innan så har de inte haft spottings.
    Finns tydligen medicin man kan få mot detta: Primolut-Nor.
    Vet inte vad det är, men man kanske kan kolla FASS.

Grattis Moa på namnsdagen!

• FruCicci

Oj, nu måste jag hämta Victor på dagis.
    hej så länge

• FruCicci

Hoppsan, ja då ska ni nog inte ta den medicinen jag skrev om tidigare Jag läste om tjejer som tagit den fram till ÄL men det kanske inte var så att de ville bli gravida.... jag läste på olika forum, så jag kanske blandade ihop det.
    Det fanns många olika piller man kunde ta iaf för detta med spottings och det mest intressanta var faktiskt att det var MÅNGA som har spottings i samband med att de försöker få barn/bli gravida.
    Ska nog inte ge mig in i träsket o leta på internet, verkar inte så bra på det.

Nenne, iaf så var det precis så som du breskriver dina spottings nu, som jag hade nu sist när jag faktiskt blev gravid!
    Dag 12 rött, dag 13 brunt och dag 14 ingenting, sen testade jag på dag 19 el 20 och fick ett fint PLUSS, så än är det inte kört!

Det hade iaf gått kanon bra på dagis idag och han satt tom still på samlingen (istället för att strosa runt och leka).
    Allt känns så mycket bättre nu.
    Han ligger och sover nu min lille klimp, ute i ösregnet så klart. Frisk luft ska han ha!

I eftermiddag ska vi ut och grilla korv i Humlan till middag. Ska bli mysig. De har invigning av en isbana där och tjejerna o killarna från Stjärnor på Is ska uppträda, om det inte fortsätter regna, för då ville de inte åka med sina fina skridskor som tydligen kostar 6000 kr styck (snålisar).

Jag hinner inte kolla på tv nu för tiden. Nyheterna till middagen är nog det hela. Från 16.45 lagar man ju mat, sen ska Victor ha middag sen ska man leka med honom, sen ska man laga middag och äta tillsammans med maken, efter det städa undan och fixa välling, gröt etc till Victor, sen ska han badas och läggas. Phhuuu klockan 20 när han äntligen har somnat, då tar jag tag i allt annat o tittar max en timme på tv innan jag däckar Undrar hur det blir när man har 2 barn Kommer gå som en dans

• FruCicci

Lappis, om det var så - tidigt missfall, sä är det positivt inför IVFen. Ägget kommer antagligen fästa lättare då, kroppen kommer vilja ta emot det bättre.
    Gången innan jag blev gravid med Victor hade jag tidigt missfall och fick klumpar och massa blod o fruktansvärda mens smärtor.
    De brukar säga att har kroppen misst något så skriker den efter att få tillbaka det. Jag tror min kropp skrek efter en ny bebbe nu efter aborten, jag upplever att det gick förvånandsvärt fort att bli gravid igen o likaså Mrs B pojke som dog, efter det blev hon gravid igen pang bom.

• FruCicci

OMS, La Scodetto vid Karlaplan, Italienskt. En vamrätt (pasta) ligger runt 150 kronor.

Nenne, kladdar det fortfarande mkt eller pappersmuffar du?
    Jag pappersmuffade, så klart, när jag fann mitt klegg. Rött som brunt, men med det sagt, han det ju aldrig komma i brallan

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!