• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

*kommer på studs*

Jordnötstryffel
    1 dl vispgrädde
    50 g smör
    300 g mörk kvaliteschoklad (blir godare då)
    1 dl kesella
    1 1/2 dl salta jordnötter
    Koka upp grädden tillsammans med smöret. Ta av kastrullen från plattan och smält ner den mörka chokladen och kesellan. Rör ner hälften av de grovhackade jordnötterna. Häll chokladen i en form med bakplåtspapper ca 10*15 cm. Strö över resten av jordnötterna och låt svalna i kylen. Skär i bitar och njuuuuuuut

• Lapinette

Själv har jag gått ned 1 kg istället för upp efter min natt på toaletten men det äter jag lätt upp ikväll då det vankas julbord på Gondolen!

Usch, sitter och författar ett mail till CvL och min läkare. Känns bara som skit och pest så fort man tänker på IVF.

• FruCicci

Lappis, förstår att det är tungt. Få det gjort och sen kanske du får ett bra svar tillbaka. Det kommer ibland något gott ur saker och ting, även om det inte känns så.
    Jag tror bara ni har haft extrem otur när det gäller detta, det kommer lösa sig.

• fru AM

Tack EA! Älskar jordnötter - framförallt till choklad och en kopp kaffe ...

• BrudSommar2006

Hej hej, tredje dagen med feber för lill-Iris här men, men, nu ska hon ju vara hemma i ett par veckor över jul och nyår så nu slipper vi vabba i alla fall. Ser fram emot helgen då vi ska få sovmorgon, Iris ska ju sova hos mina föräldrar på lördagkväll då vi ska ut och äta. I övrigt kan julstämningen inte riktigt infinna sig trots att det börjar närma sig, suck.

• fru AM

Lappis: 'rufsar om dig i håret och pillar försiktigt in en chokladtryffle i mungipan på dig' ... förstår om det känns jobbigt att skriva det där mailet. Men när det väl är gjort kan du tänka på annat ett tag. Kram!

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2008-12-19 10:50:06 följande:
    Hej hej, tredje dagen med feber för lill-Iris här men, men, nu ska hon ju vara hemma i ett par veckor över jul och nyår så nu slipper vi vabba i alla fall. Ser fram emot helgen då vi ska få sovmorgon, Iris ska ju sova hos mina föräldrar på lördagkväll då vi ska ut och äta. I övrigt kan julstämningen inte riktigt infinna sig trots att det börjar närma sig, suck.
    Vet du BS - flera av mina kompisars barn har haft riktigt hög feber i fem dagar i sträck, utan andra symptom. Det är något som går, verkar det. BAra så ni vet!
  • _koko_

Liten - Har någon läkare nämnt förkylningsastma? Tycker det låter lite som det?

Även jag antecknar jordnötsreceptet!

Lappis - Men skönt när det är gjort, då kan du iaf släppa det över jul och njuta av din fina make. Kram!

• _koko_

(fast det var verkligen inte meningen att du skulle behöva skriva det här mailet, lappis)

nenne - Nu vill vi höra lite goda nyheter, plus och jobb tack!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!