• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • viktualia

Nenne - du gjorde helt RÄTT med löneanspråket! Bravo!

Själv - var jag ute och slarvade igår efter jobbet... hihihi! Och ägnade stora delar av hemresan åt att babbla med Page = mycket trevligt!

Och nu är det JULLOV i min värld! JUBEL och HURRAROP!!!!

• Fru E

Tillbaka efter julklappshandling och julmatshandling med en i tjejgänget . Trevligt att umgås lite på tu man hand och prata om allt, berättar mest för henne än de andra om alla planer och hur det går.
    Som vanligt tog tiden slut och vi hann inte med allt men roligt var det!

Nu står vörtbrödet till morgondagens julfest på jäsning

Vickan-skönt med ledighet, jag jobbar på måndag med men sen är vi lediga till den 7:e januari

Nenne-klart du ska lägga en högre lön än på ditt gamla jobb!

Håller tummarna för er båda Nenne och Koko, tänk en julklapp

• Fru E

Kan tipsa om att Lindex har riktigt snygga klänningar för 199 kr! Kostade innan 399 men nu e de sänkta och det var faktiskt många snygga. Kom hem med en enkel svart klänning med djupr v-ringning och lite veckad i midjan enkel men festfin

• viktualia

EA - skoj med klänningstips... men här blev det ingen nyårsfest så jag ids inte köpa nån... och jag ska f ö återvända till jobbet 7/1!

• Fru E

Vickan-var bara tvungen att passa på när de var så billiga har jättesvårt annars att hitta klänningar som passar. Så nu har jag en "den lilla svarta" i garderoben med
    Skönt med sån lång ledighet, kanske skulle tagit måndagen med ändå.....

• BrudSommar2006

Granen är klädd men det ligger minst lika många barr på golvet som det finns kvar på granen och idag har den inte druckit något så om den överlever tills julafton är tveksamt. Maken hade nog rätt som sade att vi inte skulle ta in den än. Jag ville ju så gärna njuta lite av den nu innan jul eftersom vi ska åka bort över nyår, suck.

Iris lek och plask ligger risigt till imorgon, hon har ju inte varit feberfri idag. Trist för då missar hon sitt diplom, det är ju viktiga saker! Jaja, ut till mina föräldar ska hon i alla fall så vi får sovmorgon på söndag, jippi!

Pust, det är otroligt slitsamt att vara hemma med Iris en dag, jag tror att jag ska ta och duscha och gå och lägga mig, jag är helt slut.

• Tinga

God jul i stugan!

Har läst lite vartefter de senaste dagarna (medan jag pumpat), men inte haft möjlighet att skriva förrän nu. Tyvärr lär jag missa att kommentera en hel del, men jag är nöjd med att iallafall ha hunnit läsa allt.

Lappis - skönt att höra att du redan mår lite bättre, även om jag förstår att det var en hård smäll den här gången. Allting verkade ju så bra! Kram!

Cicci - usch, vad tråkigt att Victor är hängig igen. Det måste vara extra jobbigt med stökiga nätter när man har en i magen att ta hand om också, men det är ju jättebra att du och maken kan skiftas om.

Telis - du hinner kanske inte läsa det här, men jag hoppas att du får en riktigt härlig julresa till Paris.

Nenne - att de frågade om löneanspråk är ju ett gott tecken! Och jag säger som Muggles - man ska absolut inte skämmas för att man tycker att man tar i, när det gäller lön, för jag tror inte heller att det i slutändan blir det avgörande. Iallafall inte utan att de kommer tillbaka och säger att "det här är vårt sista bud", så att man får chansen att fundera en gång till. Ringde de om intervjun på en lördag kan de väl ge besked om jobbet på en lördag! Spännande med din cykel också!

• Tinga

Under den här veckan har vi faktiskt gjort en del positiva framsteg (finns det egentligen negativa framsteg? ) på matfronten! Jag kan ju inte bara hålla på att klaga, utan får ju vackert berätta när något går bra också. Ett av de större framstegen är att både Piff och Puff nu kan sitta i sina TrippTrapp-stolar när de äter. Det gör att jag kan mata båda två samtidigt, och även om det inte går dubbelt så fort som att mata dem en och en går det definitivt fortare.

Dessutom har Puff börjat äta puré! Tidigare har han vrålat i högan sky så fort man närmat sig hans mun med en sked, men nu gapar han villigt när skeden är på väg. Idag åt han nästan en halv Hipp-burk till middag. Hipp är nämligen det som gäller för Puff, för finns det minsta tillstymmelse till "klumpar" i konsistensen klöks han.

Piff började för ett tag sen kinka med att äta "middagspuré", men idag fick jag i honom en halv burk utan att behöva muta med frukpuré på spetsen av skeden.

• Tinga

När det gäller julstök tycker vi att vi ligger ganska väl till. Framför allt på julklappsfronten, där den sista klappen fixades idag. Imorgon väntar städning och att göra julgodis (knäck, gräddbullar och marsipan-nougat-rulle), och sen blir det väl lite pyntande antingen imorgon eller på söndag förmiddag.

• BrudSommar2006

Hej Tinga, roligt att höra att det går lite bättre! Pumpar du ur fortfarande, det var ambitiöst och duktigt! Trodde att du körde med ersättning enbart när du ändå inte ammar. Vet inte om jag skulle orkat hålla på faktiskt så det var duktigt.

Jag har lärt mig många nya ord genom att hänga här i tråden förresten, "klöks" och "kräker" är två av dem fast på samma tema! Verkar användas av er från samma del av världen här också, bra att veta så känner man sig inte som en gröngöling om man skulle ha vägarna ditåt och råka på katastrof...

Nej, nu är det banne mig läggdags!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!