• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Izzie

Oj, det var inte mycket aktivitet här idag...

Man får ge sig till tåls alltså

• Ore

Ja, tydligen är det många som julstökar. Men jag är otroligt nyfiken...

• viktualia

japp! jag har gjort sillsallad och daim nu... och borde kämpa vidare med julklappsrimmen....

*vinkar förbi*

• BrudSommar2006

Fortfarande inget alltså.

Jag vet inte vad det varit med Iris ikväll men hon har varit helt hysterisk ikväll trots att vi till sist petade i henne alvedon. Nu har hon somnat men maken blev tvungen att bära upp henne gråtandes och skrikandes vilket var tråkigt för vi har en liten rutin där vi vinkar och säger hej då och god natt när hon går upp för trappen men, men.

• nennesjuttioåtta

hoj hoj
    Hej, nada tant MEN minus idag på testet (dag 35). Och förutom det så har vårt tak på huset rasat in, lagom till jul.

Pepparkakshuset alltså. Så tyvärr blir det ingen bildvisning i galleriet. Vi kastade över allt godis och kallar installationen för Granatattacken.

Men idag blev sovrummet klart, och vi "ska bara" sätta upp tavlorna och sängborden. Det blev så himla fint! Och ikväll blir det premiär i den nya sängen som stått och skräpat... *PUH* så imorgon kommer tjocka släkten och brakar in så det var ju skönt att alla sovrumsmöbler försvann från vardagsrummet...

det jobb som jag sökte ringde aöödeles precis och meddelade att jag får besked efter jul (egen tolkning: så får vi se om det hör av sig någon dum jävel som är billigare).

Nåja, vad är väl ett slott på Bali, som Askungen säger. Eller nåt sånt. Tur att det blir repris kl 3 på onsdag så man får höra den rätta versionen.

Ha en riktigt God Jul!!! Så hörs vi! Kramar i massor!

• _koko_

Vad söta ni är!

Nenne putsar och fejjar på stugan inför jul och har inte hunnit in hit. Tyvärr testade hon minus i morse, men fortfarande ingen mens. Jag fortsätter att hoppas som FAN, kanske var äl sen och bim således också?

Jag har fortfarande inte sett röken av the red lady, inte ett endaste spår. Det, tillsammans med att jag var så nära att slänga en kruka i golvet igår (jag var så arg att det blixtrade framför ögonen), för att sambon hade druckit upp all brämhultsjuice(!), och flytningar och obekväma bröst (det gör inte ont i dem, men de är... obekväma, helt enkelt), och molvärk och gaser gör att jag faktiskt känner mig rätt optimistisk.

... Vilket gör mig skitnervös inför att testa!!!!!
    Har nästan bestämt mig för att göra det i morgon bitti, men vi får se. Lovar att rapportera så fort jag får chansen. Det lär gå snabbare om det blir minus...
    Huuuu, vågar jag???

BS - Jättetråkigt med Iris ikväll! När conny blir sån är han nästan alltid övertrött, det är det enda jag kan komma på, om hon nu inte mår dåligt av sprutan förstås.

muggles - Hoppas moa bättrar på sig! Skönt med sovmorgon dock.

Ore - Ja, man ska akta sig för att planera livet runt en önskad graviditet, för plötsligt har livet stått stilla i ett år och man har försakat en massa saker helt i onödan. Och se på Anna Lindberg, förresten, som tävlade i 4e månaden!

Nä, nu ska jag nog gå och lägga mig och grubbla en stund på om jag vågar testa i morgon...

• nennesjuttioåtta

hej Koko! Klart du ska testa!

Välkommen hem Ore! Ser fram emot reseberättelsen!

nu ska jag koka skinka (felköp)...

• muggles

koko: spännande värre! Det låter onekligen hoppfullt!

Nenne: men va fan! Varför ska tanten alltid hålla på och jävlas med dig och Lappis för??? Antingen så testar du plus om några dagar el så kommer hon alldeles för sent. Väldigt skumt är det iaf. Tur det inte var det riktiga husets tak som rasat in!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!