• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • kängu

Tråkigt nenne med minus men som sagt, kan ju vara för tidigt.

Hoppas på ett plus idag koko *håller tummarna*

Själv var jag uppe tidigt idag för att slinga mitt går (själv!!!). Fanns ingen tid hos min frissa på evigheter så jag tänkte va sjutton, jag gör väl det själv... Hm. Nu sitter jag här med mina slarvigt applicerade slingor i håret och börjar ångra mig... nåväl vi får väl se hur det ser ut om sisådär en halvtimma

• Lapinette

nenne - trist med minuset men vart har hon tagit vägen??!!! Du verkar ha fullt upp med huset. Vad blev det för tapet i sovrummet?

kokisen - det låter ju superlovande!!! Håller tummarna!

Ego - fortfarande känns det urjävligt och jag orkar inte ens tänka på framtiden. Försöker muntra upp mig med lite resplaner men det funkar inte heller. Berättade för min mamma i söndags och t o m hon som varit så optimistik verkar ha gett upp. Nu pratade hon mest om adoption (fast det kan ju bero på att det precis varit i Indien och besökt barnhem, blivit fadder till en 7-årig tjeje med chokladbruna ögon).

En annan sak! Fick ett julkort från en väninna som skulle få sitt andra barn i oktober. På julkortet stod hennes namn, hennes sambo och lilltjejen som snart är 3 år ... m a o inte den lilla bebisens namn. Är inte det konstigt? Kan det ha hänt något? Jag träffade henne i september och då var allt bara bra.

• Lapinette

Mon dieu, så slarvigt jag skriver. De har varit i Indien (inte DET) och 7-årig tjej ska det så klart vara.

• muggles

Lappis: ledsamt att det är så tungt för dig. GROUMPF! Du/ni har ju ändå gjort allt ni kan - men ibland kan man inte påverka kroppen. Jag skulle nog ändå fundera allvarligt på adoption i ditt läge. Det du vill ha, kommer du att få med ett adopterat barn också. Ok, graviditet och förlossning "missar" du men ibland får man konstatera att livet är förjäkligt och på ngt sätt försöka gå vidare. Lätt att säga för mig - jag vet...
    Det kan ju ha hänt ngt med din kompis - det låter lite konstigt att inte skriva med bebisens namn om nu storasyskonet är med.

• BrudSommar2006

Lapinette, men vad konstigt att de bara skrev ett namn, inte vill man fråga heller antar jag. Förresten, vad det gäller adoption, vill bara säga att du missar inte ett smack vad det gäller en graviditet och förlossning, snarare tvärtom, det vore verkligen en gåva att få slippa eländet (obs att jag knappt lyckades avhålla mig från att skriva det h*lvetes, j*vla eländet, oops, nu skrev jag det i alla fall).

Koko, det låter lovande, hoppas, hoppas, lika bra att testa nu väl.

Nenne, du hade nog ingen ÄL den här gången och då blir ju mensen sen. Gissar att det hände mig också den här gången, fast mig hände det inget värre än att jag missade min gyntid som jag ju verkligen ville gå på eftersom jag ändå inte hade någon nytta av ÄL, mer än att man blir orolig för framtida försök förstås. Rasade taket in bara så där medan huset stod still eller höll ni på och flyttade det?

• Lapinette

Jag har inga problem med att adoptera i den bemärkelsen att jag inte får uppleva en graviditet eller förlossning. Det är helt ok för mig. Bara det inte tog sådan lång tid. Vi har stått i kö i 6 månader och att sedan behöva vänta i ytterligare typ 3 år känns för jäkligt!

• BrudSommar2006

Vi som trodde att vi var klara med shoppingen har nu kommit på ett par saker som vi skulle vilja komplettera med och ska försöka slåss med resten av Täby i centrum nu när de öppnar vid tio. Granen börjar verkligen se hängig ut men förhoppningsvis klarar den sig tills imorgon i alla fall.

Koko, Iris var nog trött men jag begriper egentligen inte hur för hon sov både förmiddag och eftermiddag igår vilket är ovanligt. Hon har också problem med sina tänder som kommer flera stycken på en gång nu, flera hörntänder och en kindtand, stackarn. Hon både dreglar och har fingrarna i munnen hela tiden, vilket hon inte gjort sedan hon var liten bebis. Borsta tänderna är också en ledsnare föreställning än vanligt.

Tittar in igen senare och ser hur det gått för Koko!

• BrudSommar2006

Lapinette, ja det har du rätt i, synd att det tar sådan tid. Hoppas att något av äggen i frysen tar sig innan kötiden rullat klart.

• kängu

Lapinette- förstår att det fortfarande känns tungt. Det är hemskt att adoption ska ta sån tid- förstår egentligen inte varför det gör det? Konstigt med din väninna... hoppas inte det hänt något.

• fru AM

Nenne: Märkligt med ingen mens och minus ...!? KAnske som BS säger ingen ÄL denna gång? Va - rasade taket på pepparkakshuse baa in så där spontant? Reklamera! Stäm arkitekterna!

Kokisen: Spännande värre! Tänk, det är bara i Barnkarusellen vi applåderar molvärk och gaser ...

Lappis: Kram! Förstår att det känns överjävligt. Det mest frustrerande är kanske att det är obegripligt!? Adopition är en bra sak. Tar det så lång tid som tre år? Fast som du tidigare sagt, då är ni ju säkra på att få ett barn i slutänden ...
    Tänkte på din kompis julkort. Borde hon inte på något sätt meddelat eller du på omvägar hört om det hänt något med lilla barnet som skulle födas? Kanske har de bara glömt att skriva nya namnet ... Vi har fortfarande inte ändrar svarsmeddelande på vår telefonsvarare hemma - där finns bara jag, maken och sonen - inte Livia ...

Sista ruschen innan julafton. Currysill ska tillverkas, praliner ska rullas!

GUD JUL-KRAM igen!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!