• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • viktualia

Tack för restaurangtipsen!

Själv har jag just fått veta att mormor ska in på korttidsboende! ÄNTLIGEN! Och min slutsats är: Jag vill inte bli gammal och sjuk!

• Fru E

Tillbringar en dag i soffan efter julfesten igår, en relativ lugn fest men börjar nog bli gammal för är heeeemmmmssskt trött även om vi kom i säng vid två.

Koko-spännande!!! Då kanske proggkladdet har gjort susen i musen . Glömsk som jag är men tar man det för att ägget ska fästa bättre eller?? Tog du det vid IVF:en med Conny med?

Nenne-hur går det för dig??????

Ångrar mig nästan att jag ska jobba imorgon efter att ha hört många som ska vara lediga och hur skönt de ska ha det men får stå ut i morrn med

För vår del borde ÄL vara över nu om den kom och på tisdag är det dags för blodutsugning tycker inte om sprutor eller nålar alls.....

• Fru E

Vickan-va skönt att det löste sig för din mormor äntligen nu innan jul och så. Ibland kan man bli hemskt mörkrädd av vården

• viktualia

EA&MJ skrev 2008-12-21 15:37:52 följande:

Vickan-va skönt att det löste sig för din mormor äntligen nu innan jul och så. Ibland kan man bli hemskt mörkrädd av vården
    jaaa och det är så skumt att det ska vara så svårt att fixa schysst vård... kan inte vårdapparaten lägga ner sin hysteriska hierarki en gång för alla och reda ut sitt interna kaos?!?! sen kanske de skulle klara av att göra ett bättre jobb - måste ju vara sanslöst otillfredställande att bara bli klagad på hela tiden...

...vården av min mormor har hittills varit så usel att man skulle kunna göra anmälningar av både den ena och den andra... moster och mamma har dock kommit fram till att de vill skona mormor från pressen/media och därför strider de för mormor utan att hänga ut folk i pressen...
  • Vännerfan

Glömde tacka A.M. för att hon svarade på min fråga ang tossor för ett tag sedan!!

Cicci, Vi åker till mina föräldrar i morgon och kommer tillbaka till helgen. Så jag träffas gärna en sväng t.ex. på måndag 29:e eller vad det kan bli. Vi får höras!

För övrigt var det supertrevligt igår!! Hade inte så höga förväntningar, men fick verkligen slita mig därifrån och var ändå inte hemma förrän 01! Och då sågs vi ändå redan klockan 18. Helt galet. Vi pratade, skrattade, ÅT massor av mat, chips, glass och godis och spelade 3 spel och skrattade ännu mer. Så jag är verkligen glad att jag körde de dryga 4 milen dit på vinst och förlust. Så nu har jag lite kompisar här förutom arbetskamraterna. Känns som den pusselbiten som fattades även fast jag såklart saknar de vänner jag hade sen innan väldigt mycket också!

Skönt att det går bättre på matfronten Tinga! Håller tummarna för Koko och Nenne såklart och önskar ALLA en God Jul!

• viktualia

Vänner - låter hoppfullt! Det är ju mer en knackigt på den fronten här... känner inte många här i hålan... jobbar ju inte ens här.. *suckar lite*

• Mrs  B

Hej hej.................

Har haft en helg i full fart och helt upp och nervänd känns det som.

Max trotsar som sjutton och maken och jag kämpar på med att turas om att tampas med honom.

Malte kämpar med maten och mer kommer upp än ner.
    Nu kör vi med 5 månaders maten, flera steg tillbaka, men men, nån gång ska det väl gå bra igen......

Granen kom in i gårkväll äntligen.
    Skinkan blev klar och de sista klapparna köpta på stan.
    Tyvärr fick jag även köpa en ny overall till Malte för dragkedjan gick sönder. Men kul att få köpa något till honom också.

Idag skulle svärfar fyllt 60 år så vi åkte till kyrkogården med barnen, makens bror och fru och så gammelfarmor. Vi la blommor, tände ljus och sjöng "Ja må han leva".

God Jul alla och nu hoppas vi på plus och trevliga överraskningar framöver!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Mrs  B

Ja, just nu känns det inget vidare med nåt tyvärr.
    Man kämpar på alla håll och kanter känns det som.....

Jag som aldrig gråter grät faktiskt en skvätt i förmiddags när jag och Malte lyssnade på "Hallelula" (eller hur det nu stavas) med Peter Jöback. Tänkte på allt som hänt och tittade på korten på bebisen som jag födde (har de framkallade och inramade).
    Hade jag inte haft tanten på besök hade man ju kunnat undra....

• viktualia

MrsB - jag är attans ogravid jag också.. men jag gråter nästan när jag tänker på skruttmormor och hennes hemska äventyr. Tror att det handlar rätt mycket om att jag är sanslöst sliten av det hårdaste arbetsåret i mitt liv hittills.... så jag skyller på det.. hm....

... själv borde jag just nu kasta mig över packningen och försöka få med mig allt och inget...

...men fick just inspiration att läsa gamla dagböcker.. hm... det ska jag nog INTE göra.. sånt brukar ta tiiiid... näeee.. mot packningsprojektet!!!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!