• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

Jag antar att klöks är ulkar, vilket vi säger här i Götet.

Härligt att det går bättre med maten Tinga!

Telis: vad tråkigt! Är det ngt med din mamma?

• BrudSommar2006

Muggles, ulkar förstår jag mig på för här säger vi hulkar. Om vi nu har rätt i betydelsen av klöks förstås!

Cicci, nu är ju gyntiden flyttad till i slutet av januari så här blir inga barn gjorda, suck. Inte för att det är någon större möjlighet till det i alla fall typ dag tre efter mens...

Telis, vad trist att resan inte blir av, du som skulle streaka och allt.

Koko, jag hoppas verkligen att det går vägen den här gången! Tänk, då får ni använda den lilla djupfrysta filuren till trean.

AM, nej vad trist för din bror, går det bara ett flyg på en hel vecka?

• BrudSommar2006

Vilken mysig dag vi har haft men julkonsert och julbord. Lappis, tror att vi såg din syssling på konserten? Det enda var väl, och det vill jag nästan inte ens klaga på för nästa gång kan det ju vara vi som sitter där med Iris, och hon har ju en himla bra sångröst i alla fall, var att Anna Sahlin med sin lilla tjej satt precis bakom oss, pappan spelade tydligen gitarr på scenen, och för att hålla tjejen på gott humör så sjöng hon med i alla sånger. Fast nu är det tur att det bara är julafton kvar vad det gäller julmat för nu börjar jag känna att det räcker. Undrar om det blir julmat imorgon också kanske, vi ska ner till Trosa på släktträff hos min kusin.

• Tinga

Koko - vad spännande! Ser fram emot kommande rapporter.

Telis - trist att resan inte blir glad, men skönt att du är vid gott mod ändå. Blev lite orolig först!

Izzie - jag antar att man får ta några kladdiga frukostar för att så småningom nå fram till att M äter bra på egen hand. Du får se till att placera henne långt ifrån gardinerna så länge bara!

Cicci - kul att höra att jag verkligen lyckades förmedla hur glad jag är över att det går bättre på matfronten nu. Även idag har varit en helt OK dag.

• fru AM

Klöksdiskussionen: Kväljs kanske jag skulle säga elelr hilkar.

Min brors flyg: JAg tror det gick en hel del plan vidare till Manilla. Men efter det var det ett eller två yterligare anslutningar som de givetvis också missat och det var svårt att få ihop det tidsmässigt. Plus att de inte var sugna på att lägga ut ytterligare 30.000 eller så på flygbiljetter som de kanske inte skulle få tillbaka från resebyrån (förmodar att det i grunden var resrbyråns fel eftersom de bokat in brorsan till peking med bara knappt 2 timmars glapp mellan landning och anslutning. Man måste väl räkna med lite försening + att de (enligt brorsan) är riktiga regelryttare i Peking och på pin tji tvingar resenärer som ska byta plan än hit än dit att stå och vänta i klungor i fel köer osv ...) Så nu shoppar de som tokar istället. Han sms:ade nyss och frågade om Livias skostorlek ...

Kokisen: Är det någon där! Gud så spännnande!!! En liten Bonnie kanske?

Ha en härlig jul alla! Kommer kanske titta in igen innan jul - men inte säkert jag hinner. JAg har åkt på en NY förkylning innan ens bihåleinflammationen var utläkt! Vad är oddsen?! Hursomhelst får vi bråda dagar att fixa all julmat, och julstäda våningen. Det är vi som har alla på julkalas här i år. Inte optimalt att vara sjuk då.

Så STOR JULKRAM till alla!

• fru AM

kväljs eller HULKAR skulle det givet vis vara. Herregud! Måste ha feber!

• MSW

intressant, men hulkar, ulkar och kväljs känner jag igen...

Koko: låter juh bra, och om du inte kan locka fram tanten med att skriva att det verkar positivt, så är du ju hhelt säkert gravid!

hoppas för nennes skull också!

här är det mindre hosta och mycket mindre snor skönt det går åt rätt håll!

Telis: Tråkigt med resan, man skönt att det inte var så dumt som det lät i första inlägget!

AM: Tråkigt för brorsan.. Fast shopping är juh heller inte fel!

BS: Ha så roligt med maken!!

Och ETT STORT GOD JUL till er alla!!
    Får se om jag går in och skriver mer innan jul.. Fast läser måste jag juh göra.. Men all spänning för koko och nenne!

• Liten med Mindre

Telis, trist med resan, men hoppas att det blir mysigt hemma här istället.

koko - Iiiiiiiii! Spännande!

Vänner - utedagis vore toppen, men här ska de visst vara över 3 år och blöjfria enligt maken.

Angående klöks så håller jag mig nog till kväljs eller hulkar. Undrade lite vilken dialet AM syftade på med hilkar...

Tinga - om du har bebis med smak för slätt så är du på våran gård. Vi har jobbat oss igenom maten i följande ordning för en gradvis grövre konstistens: hipp 6 mån, semper 6 mån, hipp 8 mån, semper 8 mån. Tyvärr är vi kvar i steget mellan de sista två... Att gnaga själv på majskrokar och bananer har nog hjälpt att träna bort lite av kväljningarna. Sen händer ju kräkolyckor nu och då i alla fall. Men hon får oftast upp det som ska upp.

AM, angående brorsans resa, nästa gång de verkligen vill komma till Filippinerna, säg åt dem att boka via discoverydiveteam.se . Vi har alltid kommit fram, och alltid haft det riktigt bra i förhållande till vad vi betalt.

BS, hoppas att kvällen och natten var härliga.

Cicci - glass är gott. Fast Hägen har jag aldrig gillat. Har dessutom (hör och häpna) tröttnat på Ben and Jerrys. Så nu vet jag inte vad jag ska äta. Kanske vanlig vanlij med hemgjort chokladfudgesås? Eller frukt... *yeah, likely*

Vi var på min pappas 65-års kalas igår, och det blev nog lite mycket för skruttis. Rätt mycket gnäll, och dessutom gråt vid läggdags. Det var länge sen sist. Fast jag tyckte det var skoj att träffa alla gamla bekanta och grannar igen. Samt kusiner och annat löst folk som ses vartannat år.

Idag blir det städning av lägenhet, paketinslagning och sen lite lilljul för att slippa släpa alla paket fram och tillbaka till Falun.

God Jul och Gott Nytt År!
    (Lappis - behöver du cykla av dig lite den 30:e så kom o kör med mig. )

• start september

Spännande Koko! Ett julpluss skulle väl vara perfekt! Och Nenne ska också ha ett samtidigt såklart.

Tack Liten för tips om Hipp, här verkar andra sexmånadersburkar vara för grova. Jag som helst köper ekologiskt har mest provat Sempers med kött då burkarna var mindre och det sattes mest i halsen och så följde ett hulkande.

Julstöket har det gått långsamt med, idag är dock julkorten postade tack och lov. Klapparna är inhandlade också och det mesta i matväg. Lite laga mat och baka ska det bli imorgon hoppas jag.

God Jul och Gott Nytt År till alla! (Kikar nog in för att följa våra julplussare längre fram).

• muggles

koko: inga spottings än?
    nenne: dito?

Vi ska ut och handla gran när Moa vaknar. Slå in presenter är kvar men det känns inte så jobbigt. Fast så har vi städandet kvar såklart

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!