• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • MSW

Tinga: skönt att det går bättre, roligt om ni hinner med något annat än maten så småningom..

Bs: Intressant att lära sig nya ord.. Men jag blir lite nyfiken på vad du/ni använder ist...?? Åtminstone klöks vet jag nog inget annat ord för..

Nu är det dags för frukost.. Har duschat och bara varit själv nu på morgonen, medan maken och sonen ligger och sover i sängen... Såå skönt, även om jag oftast vaknar innan sonen, så "måste" jag juh hela tiden lyssna efter honom..

• Tinga

BS - är man överambitiös så är man! Nej, men eftersom Piff & Puff föddes så pass mycket för tidigt har det känts extra viktigt att ge dem bröstmjölk. Nu har jag bestämt att jag kör på tills årsskiftet, sen trappar jag ner i rask takt, så att jag kan sluta. Börjar bli ganska less på det, men i o m att jag kan surfa samtidigt så är det ändå OK.

Jag säger förresten som MSW; vad säger man om man inte säger klöks?

MSW - vi brukar hinna med en promenad också, och en del lek och bus blir det så klart också, men absolut är det skönt om de stunderna kan bli längre. Matningarna stjäl ju dessutom mycket energi om de inte går bra.

• Ore

Heeeej allihop! (ingen här just nu, men ändå...)

Jag är hemma från min resa, litet lagom jetlagad gick jag upp vid 3 i morse... (eller natt, är det nog då...)

Attsingens att inte embryot ville fastna för lappis. Jag höll tummarna stenhårt, och när tanten kom smygande till mig så hoppades jag att hon skulle ha missat dig....

Hur är det annars med jobb-, bebis och hus-planer? Känner att jag har missat massor nu. Och jag har bara hunnit läsa 20 sidor, ligger fortfarande 115 sidor efter, men min dator är för seg för det... Får nog lägga upp en plan för hur jag ska göra på måndag när jag är vid jobbdatorn och både bör jobba ikapp saker som dykt upp under min frånvaro, och läsa ikapp här...

Måste för övrigt hitta en köksfläkt. Kraven är rostfritt stål och TYST. Inte lätt...

• Izzie

Skulle bara titta in och kolla hur det gick för Nenne och Koko... Och än så länge ser det ju fortfarande lovande ut!

Hade det varit jag så hade jag nog undvikit att testa på julafton. Jobbigt att hålla masken med hela tjocka släkten på första parkett OM det skulle visa sig vara minus. Men självklart hoppas vi ju på plusssssss!!!

Nenne - Självklart gjorde du rätt med löneanspråket! Håller med tidigare kommentarer ang detta - inte släpper man sitt förstahandsval pga löneanspråk. Man ger ett motbud först, och om personen i fråga inte tar det och man inte har råd att salta sitt bud - då kanske man släpper, men inte innan! Håller tummarna för dig!

Ore - Välkommen hem! Har du haft det bra? Jobbigt med jetlagen...

Tinga - Grattis till Piff och Puffs matframsteg! Det är så skönt när det lättar... Maten är ju en typisk grej att hänga upp sig på som småbarnsförälder (själv har jag kämpat som en galning). Jag lät Matilda äta frukost helt själv i morse. Det mesta av yoghurten hamnade överallt i köket. Förmodligen en försvinnande liten del som hamnade där det skulle, men man måste ju börja någonstans. Glad var hon iaf!

BS - Ha så mysigt på middagen! NJUT!!!

EA - Shit vad du är ambitiös! Eget vörtbröd... Tack för tipset om klännigarna. Ska kolla!

• viktualia

Pling!

Ibland är maken och jag sanslöst effektiva. På en dryg timme hann vi beställa en sängram ( www.bjs.se/ säng 57 i ek), svänga in på systemet och köpa vin, handla mat och sen även en garderob.... ska man inte slöa på helgerna?!?! *fnissar*

Ore - vår köksfläkt (och alla andra vitvaror) köpte vi på tretti.se - himla bra sajt där man kan jämföra och ha sig!

• Vännerfan

Hej tjejer!

Long time, no see! Eller jag har ju sett er vifta förbi ibland, men ni har inte sett mig

Är smått uppstressad inför julen. Har inte köpt alla julklappar än och inte hunnit mysa mycket alls. (I ordets rätta bemärkelse förstås). Har nog lite att göra med att vi spenderade en långhelg i Götet och sen har jag varit i Berlin med jobbet. Härligt att få vädra lite stadsluft!! Helt ärligt alltså.

Satt och messade lite i bilen på väg från Berlin och fick veta av Cicci att Lappis får minus. Såååå tråkigt! Cicci hade inte ditt nr Lappis så jag kunde inte messa dig, så nu får du mitt medkännande lite väl sent...

Annars är väl allt bra här. Men är stressad som sagt. Ska dock göra nåt helgalet och förbjudet ikväll! Träffa ett gäng galningar... från FL!!!! Får meddela hur galna de är irl sen! De skulle ha spelkväll och då kunde jag inte låta bli att hänga på. Lite nyfiken är man ju. De har ju låsta forum på FL numera också, så man får ju inte access innan man varit med på en träff. Den öppna tråden de har har jag skrivit max 7-8 inlägg i för där händer det verkligen inte mycket för alla är i den låsta tråden.

Prinsen mår bara fint. Han var sjuk för första och enda gången i höst i början av dec så vi fick vabba i 3 dagar. Han var förkyld med feber. Kan inte annat än varmt rekommendera ute-dagis för er som har chansen till det. Har ingenting alls att klaga på.

Tillbaks till göra-listan... Ha det så gott i jul alla så hörs vi igen sen!

Många kramar från mig!

• viktualia

Vänner - skoj att se dig här! Och det där med utedagis har maken och jag enats om så här lååååångt innan vi ens plussat! Som tur är så finns det ett utedagis i hålan, rätt nära där vi bor! *fniss*

• Lapinette

Sitter här seg som bara den efter julbord och en kanna mumma på Gondolen igår och idag har vi avverkat ett spinningpass utan återhållsamhet dvs jag körde järnet som gamla goda tider. Så skönt! Ska nu lägga mig och stirra i taket i några minuter innan det är dags att städa och sedan börja med en 3-rätters middag. Har våra vänner som normalt bor i HK på middag ikväll. Eventuellt sover de kvar men vi måste gå upp i hyfsad tid imorgon för kl 11.00 är det nästa träff, brunch med brorsan + kompisar. Ingen rast, ingen ro. Längtar till mellandagarna då jag bara ska ligga på soffan och pilla mig i naveln.

• viktualia

Lappis - här pågår motsatsen! Jag vilar upp mig till måndag fm då jag drar till hemstaden och sedan är det sociala Vickans årliga höjdpunkter - ska umgås med nästan HELA kompisgänget i mellandagarna... lär bli mycket mat och alkohol och lite sömn... *fniss*

• viktualia

Förresten... ni välbevandrade vänner av Sthlms restaurangvärld... En av alla sociala aktiviteter i mellandagarna skulle kunna bli en middag ute på annandagen - har ni nån känsla för om krogarna har öppet då?

Önskningen är nog: inga lyxpriser, ska funka för en veggo (som i och för sig äter fisk/skaldjur), mycket vitlök är inget hinder och sällskapet består av tre pers som ska kunna snacka sanslösa mängder gojja....

Nyfiken på tips!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!