• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • FruCicci

Kokosen, du frågade när vi åkte söder över, det gör vi på söndag ÅÅÅ vad skönt att komma iväg lite och bli ompysslad, inte tänka på ngt vad matlagning eller så heter
    Ag mamma kläderna (o även urvuxna bebiskläder) så kan vi ta det i januari. Jag är verkligen inte stor, jag ser ut som jag gjorde när jag väntade Victor, så de tär lugnt. Sitter med mina jeans i stl 27 just nu, ha ha ha, men magen väller över byxliningen lite dock
    Men det lär nog rassla till i början av januari, skulle jag tippa, då börjar ju jag närma mig halvtid!!!!!!!!!!!!!

VET NI, i går kväll kände jag foster rörelse, guldfisken hoppade runt o jag låg i sängen och log som ett fån!

• BrudSommar2006

Cicci, usch vad jobbigt för stackars Victor. Ska han också vara hemma ett par veckor nu? Annars kanske det kan vara bra att ge honom pencillinet i alla fall så att ni inte drar ut på det ännu mer ifall att han inte blir frisk av sig själv. Så det stämde att han höll på att bli sjuk då när dagis tyckte att han var hängig?

Iris sover ju inte heller bra på nätterna, jag är väl uppe varannan, var tredje timme ungefär men det blir ju trots allt "bara" en tre gånger per natt eller så.

• _koko_

cicci - Ah, då tar vi det efter nyår! Coooolt att du känt av den lill* redan!! Skickar stora kramar till Victor också!

• FruCicci

BS, han har haft inflamation sedan över en vecka tillbaka. Visst var han hängig i måndags, då de ringde o vi fick hämta honom. Men i tisdag o fram till nu så har han varit feberfri. Problem är ju att det gör ont för barn att äta och tugga när de har öron o tandproblem, samtdigt gör det även ont när de ligger ner. Det gillar inte dagis, att han inte sover lika länge som de andra barnen, eftersom de vill väl ha sin egentid då och pusta ut när ungarna sover, så sabbar han det Sen att han inte har ätit, då vill ju de ha det till att han bli hängig och inte orkar ta del av daiusverksamheten...
    Ja ja.....
    Vi ska inte ta penecilinet, vi vill inte ge honon så han bli imun mot det sedan, läkaren i går tyckte vi skulle avvakta, särskillt eftersom han tror det är ett virus, och då hjälper det ju inte ändå.
    Victor ska tillbaka till dagis 7 januari, så det blir lugnt och skönt och vila för honom med nu

• FruCicci

Koko, det är jätte ballt, men jag har hört från fler håll att man känner rörelser tidigare med nr 2
    När har du BIM gumman, var det i helgen?
    BRA att ni har satt igång verkstaden för nr 2 i tid, jag o Frullan pratade om det i tisdags, att man ska inte vänta så länge ifall det tar tid Fast nu gick det ju fort för oss båda iofs, men vi tycker det är bra att du kööööör på
    Du måste komma ikapp oss ju så vi kan rulla vagn ihop

• Fru E

Atltid roligt att kunna bidra med något här i tråden förutom en massa nojjor

• Liten med Mindre

*Mutter*

Helt OT, men mitt smink fastnade i tullen för första gången. Givetvis när jag köpt mer än tidigare, och givetvis när det var lite bråttom att få grejorna till jul. Nu blir väl familjens damer utan julklappar.

Den som gapar efter mycket...

Det får nog bli shopping inom EU nästa gång.

• Liten med Mindre

Cicci - det blir nog toppen både för dig och V att bli ompysslade av mormor. Maken kanske får en dos han med.

• MSW

fru AM skrev 2008-12-19 10:26:54 följande:

I exakt samma ålder kläckte hennes storebror ur sig "Pojkar har snopp, flickor har ingen snopp - de har örhängen".
    Ha ha ha!

Hallontryffel?? Recept på den med kanske?

Och på det kommer bananpaj?! Låter också gott... Finns recept kanske......?

Cicci: Spännande med fosterrörelser.. Skönt när man känner att det verkligen är någon där..

Tack för all input angående hosta.. Känns som att jag avvaktar över helgen.. Gör bara så ont i mammahjärtat när han hostar.. Tycker juh själv att det är jättejobbigt när man har hosta.. Och han är juh sååå liten juh...
    Tänkte testa lite halvvarmt vatten.. Fast han har aldrig fått vatten innan så jag vet juh inte vad han tycker...
    Näsdroppar har jag också hemma... Fast har hittills bara använt koksaltsdroppar..
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!