Bröllop Umeå 2009 fortsätter...
Eftersom jag såg att vår gamla tråd stängts, startar jag en ny och hoppas vi kan fortsätta här!
Den gamla tråden hittas på www.brollopstorget.se/Forum-5-60/m3037614.html
Eftersom jag såg att vår gamla tråd stängts, startar jag en ny och hoppas vi kan fortsätta här!
Den gamla tråden hittas på www.brollopstorget.se/Forum-5-60/m3037614.html
Nej, vad jobbigt!!! Trodde att man alltid fick med präst när man fick en vigseltid i en kyrka??! Det hör ju liksom till! Vi behövde då inte boka nån präst iaf, utan det ingick. Nu har vi ju tagit en annan präst ändå, men annars hade vi ju fått den som tjänstgjorde.
Skönt att det löste sig iaf!!!
Det är väl annorlunda när man bokar Helena Elisabeth av Västerbottens Museum, antar att det där med präst inte går per automatik då...men det kanske man borde informera om...
Hur som helst så har vi iallafall till slut bokat en präst, och kyrkan är ju bokad, så nu är allt lugnt.
Vill nu skrev 2009-01-07 19:21:13 följande:
Måste man boka kantor också,ingår det inte när man bokat präst och kyrka???
Det ska ingå! Om du inte har nån specialare som Umbraz! =)
Hej Jag blev lite orolig efter ditt inlägg så jag blev tvungen att dubbelkolla att allt var ok. Som tur var är allt klappat och klart. Präst medelas när semesterschemat är klart.
Härligt att det inte blev något galet för dig. Det var inte meningen att skrämma upp någon. Jag ville bara flagga för att man verkligen ska kolla upp låååångt i förväg att en präst finns tillgänglig. Jag tror att allt brukar vara synkat om man gifter sig i en kyrka som är ägd av svenska kyrkan, då sker det per automatik. I det här fallet är ju Helena Elisabeth ägd av Västerbottens Museum, så det är nog därför det blev galet.
Det är ingen fara men man fick sig en liten tankeställare att inte ta allt för givet!
hej har inte läst hela tråden så vet inte om detta tagits upp redan men är det ngn som vet om det är ngn bröllopsmässa här i umeå??