• Barret

Västeråsbrudar 2009 del 2

miss u:
    Så du funderar inte på att ta ett simkort till mobilen alltså *skrattar hysteriskt* Du är rolig du.
    Själv kör jag med simkort, på badhuset (och i mobilen), och det är en härlig typ av motion. Tyvärr har det inte blivit så mycket sedan vi kom hem från Bali. Jag har heller inte varit till solariet nått... Får panik. När ska jag hinna sola egentligen?

Alla:
    Var är det bäst att sola solarium? Någon som har något tips?

• Barret

Jag tänkte inte heller att det var jag att ha lite längre hår, men jag tror faktiskt att det kan bli jätte fint. Vi ska testa lite sen med löshåret och om det ser konstigt ut att jag har lite längre hår så sätter vi upp det tillsammans med det andra, mest bra för att få lite mer hår.
    Knepigt när din kompis bor i Tykland...

Du kanske kan testa din systers slöja? För visst var det väl hon som hade en? Sen kan du ju kika in på Ruths och testa lite tiaror, dom har ju några där. Då kan man i alla fall få en känsla för vad man gillar och inte gillar... Jag har haft tiara på en bal en gång, det var ganska sött.

miss u skrev 2009-02-11 10:30:16 följande:

Jag känner att det inte riktigt är jag att ha långt hår, så löshår känns lite konstigt. Jättefint på andra, men lite osäker på om jag passar i det.Kompisen och jag har pratat om att vi ska testa håruppsättning nångång. Det är ju bara det att hon bor i Tyskland just nu och är inte hemma så ofta. Lite kruxigt, men det ska nog lösas. Har kollat på massa frisyrsidor, men typ inget är med den längden som jag har. Vet inte om jag ska ha tiara eller slöja heller. Hur vet man sånt?
  • Barret

Jo jag har också ett stillasittande jobb. Inte det bästa för kroppen men med lite motion för hela kroppen så funkar den ändå :o). Simning tycker jag är bra, då rör man ordentligt på axlarna och så.
    Stavgång körde jag lite förut också, det är riktigt bra.. Kanske får börja med lite sånt sen när våren börjar närma sig.

Hehe, visst är det svårt att komma på ursäkter för att inte träna ibland? Jag tror jag har gått med på att åka och simma imorgon.. ujuj!

miss u skrev 2009-02-11 10:33:20 följande:

Jag har ju redan simkort till mobilen, så det behöver jag inget nytt. Gillar också att simma, och det är rogivande att simma på morgonen, så det lutar åt ett sånt. Du har väl också ett stillasittande jobb? Tror simning är bra för hela kroppen, och så ska jag komma igång med min stavgång när det är lite varmare.Jag har också hört att Glada oxen ska vara bra. Jag bor alldeles intill där och har funderat på att sola där nångång så man inte tappar all färg. Tänkte också köpa nåt 10 gångskort till deras tjejgym. Då kommer jag ju inte ens kunna skylla på att gymmet är långt borta! Vad ska jag då hitta på för att inte träna?
  • Barret

miss u:
    Jag tänkte också att jag ville ha något över axlarna, men det får väl hänga ner några lockar på dem så klarar jag mig utan slöja :o). Slöja är i och för sig fint, men det är inget för mig. Du behöver absolut inte få panik ännu, jag ska ju gifta mig mycket tidigare än er och jag har precis träffat min frisör... DU hinner!

Kampi:
    Gå dit och snacka med dem. Jag brukar gå till Malin, hon kommer med massor med egna förslag samtidigt som hon verkligen lyssnar. Jag har inte så stor koll på trender och sånt så jag brukar låta henne göra som hon vill, har alltid blivit nöjd. Vi är ett helt gäng från jobbet som går hos henne, alla trivs bra.
    Dom tar pris per timma, för 1h håruppsättning och 45 minuter smink tror jag vi landade på 1100:- Tiden beror nog lite på vad man ska göra.

• Barret

Luggen ska ligga ganska tung åt sidan, håret på hakhuvudet ska vara ganska stort bakom tiaran och sen ska det vara lite lockigt.. Inte någon perfekt frisyr med hundra grejer hit och dit, utan en uppsatt och snygg men ganska ledig frisyr.
    I sminkväg så tar jag med eget smink och det rör sig bara om maskara, eyeliner och lite ögonskugga. Detta på grund av att det helt enkelt inte finns mer som jag tål. Jag har ju med egna grejer så som spray, vax osv också... Men som sagt, gå och snacka med dom. Om dom ser dig/ditt hår och ni pratar lite om hur du vill ha det så kan dom säkert ge dig en tidsuppskattning sen. Tid är ju pengar i deras värld.

hujjedamejj skrev 2009-02-11 20:44:22 följande:
    Oj, vad billigt!! Kan du inte berätta lite mer om hur du ska håret och vad för smink du ska ha!
  • Barret

Man får väl bättre på med lite spray under dagen tror jag... viktigast är väl kyrkan, fotograferingen och en liten bit in i festen... Ditt hår är fint, funderade lite på om du bara skulle sätta upp det lite på sidorna... eller har du tänkt dit heluppsatt? Svårt svårt.
    Jag tror mitt kommer bli lite såhär fast större/högre bakom tiaran:
    www.brollopssiten.se/images/iStock_000002383077XSmall.jpg

och du... hakhuvudet - bakhuvudet... nu ska vi inte vara sånna *skrattar* jag skriver kanske liiite för snabbt för mitt eget bästa ibland :o).

miss u skrev 2009-02-12 08:02:36 följande:

Jag vet inte om slöja är nåt för mig heller, fast första gången jag provade brudklänning kändes det ovant också. Man brukar ju inte riktigt klä upp sig på det sättet. Ska som sagt testa lite själv först. Har ju redan lockigt hår, så det svåra blir nog att få det att hålla hela dagen. Myycket spray lär det nog bli. Det var riktigt bra pris du fått av frisören! Är ett par st som går på Salong Johnas på mitt jobb också, som även dom är nöjda när dom går därifrån.Och du, en fråga... Var sitter hakhuvudet??
  • Barret

...och sen kanske inte håret är riktigt sådär långt, men ni förstår säkert principen.

• Barret

Lindybell:
    Jag tror att mitt hår kommer var lite busigare än ditt hår är på bilden.. Men ja, det påminner absolut om frisyren.

miss u:
    Jag tror jag förstår hur du menar och det var så jag tänkte när jag tänkte på ditt hår också. Jag vill också att håret ska rama in ansiktet även om mitt ska få vila lite på axlarna också..

Jag antar att jag inte kan klandra dig för att ha läst rätt, oftast brukar jag faktiskt läsa igenom vad jag skrivit innan jag publicerar, men när jag har lite tidsbrist men ändå vill svara så blir det som det blir :o). Reta på du, jag kan ta sånt... men jag ger också igen när tillfälle ges *ler*

Frisyren som du hittat var ju superfin! Det är sådär jag ska ha, typ, fast lite längre hår som hänger ner på sidorna och i nacken (måste ha hår som hänger ner bakom öronen annars ser jag jätte konstig ut!) och sen lite högre bakom tiaran... Hur många gånger har jag skrivit det nu? *skrattar* Någon som inte förstått än?

• Barret

Cordula:
    Det där låter som en ganska häftig frisyr även om den är enkel!
    Åhå, ska ni ha festen där ute? Det är nog inte dumt alls! Så dina föräldrar är med och styr lite? Är det på själva Horns gård ni ska ha festen eller blir det längre ut på udden? Har ju bott ute på hornslandet i ganska många år, inte just vis Horns gård utan i Åldersbäck, men det känns som samma :o).

• Barret

Tessisen:
    Jag tycker att du kan skippa "i". När det blir lite uppstaplat på det där sättet känns det lite mer högtidligt, jag vet inte varför, men så tycker jag.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2