• Barret

Västeråsbrudar 2009 del 2

Jag har också haft väldigt mycket på jobbet men jag har ju fortfarande min programvara som kräver ganska mycket laddningstider vilket gör att jag har tid att titta in här ibland på dagarna :o).
    Vi är ju en av de första som giter sig här i tråden så det är ju inte så konstigt att vi kommit längst... Kan för övrigt berätta att jag nästan är klar med att skriva adresserna på kuverten till inbjudningskorten nu och jag ska bara fixa ett kuvert till sen är det bara att posta! Äntligen. Vi har stämplar på baksidan "Får ej öppnas förrän 24 december" så att alla ska tro att det är ett julkort, får hoppas vi lurar några i alla fall :o).

Du får berätta om bröllopet sen efter helgen!!!

miss u skrev 2008-12-10 08:18:46 följande:

Det måste vara nåt sånt. Själv får jag nog skylla på jobbet. Mycket som ska göras innan ledigheten, allra helst när man ska vara ledig i nästan en månad. Vi åker ju till Thailand direkt efter nyår. Vad kul att det rullade på så bra för er i helgen! Skönt att få allas kläder klara. Måste erkänna att jag fick lite panik, men sen kom jag på att ni gifter er ju 2½ månad innan oss, så det är lugnt. Känns som det mesta är under kontroll trots att vi inte bokat lokal än. Handlar väl egentligen bara om att skriva papper med Hamncafét.Nu när sambons lillebrors bröllop närmar sig (är på lördag!) har sambons familj pratat mer om vårt. Måste vara nån märklig dominoeffekt. Verkar som att sambons pappa och bror ska spela i kyrkan på vårt bröllop. Förmodligen blir det piano och altsax. Det kommer bli fint! Vi har ju ingen självklar som kan sjunga, så då får det bli instrumentalt istället.
  • Barret

MoonGirl:
    Jag kör med tejp från Biltema! Jag köpte min första rulle förra sommaren och den räcker fortfarande... nu har jag med den rullen kanske gjort 35 inbjudningskort och minst lika många julkort/födelsedagskort etc. Så jag tror du klarar dig på en!

Om ni inte får ordning på monogramet så kan jag hjälpa dig. Jag tycker också att photoshop kan spöka lite så jag använder mig av ett annat program för att bestämma storlek och skriva ut. Säg till bara så kan jag skapa PDF:er till er som du bara kan skriva ut!

• Barret

Jag inboxar dig min vanliga email adress.. Om du skickar monogrammet dit så kan jag ta en titt på vad jag kan göra!

MoonGirl skrev 2008-12-13 01:23:49 följande:
    Tack för omtanken! Jag vill gärna ha din hjälp! Det har inte ordnat sig med monogrammet .
  • Barret

You´ve got mail :o)

MoonGirl skrev 2008-12-13 22:54:59 följande:
    Hej Carro!Nu har jag skickat ett mail till dig med alla mina monogram . Hoppas du kan hjälpa oss!Ha det så bra!
  • Barret

Tjenare tjejer!
    Kul att det går framåt för er i planeringarna. Själv har jag ju precis klarat av inbjudningskorten och vi skickade dem ju i lördags så de borde kommit fram till folk igår eller idag... Hur roligt som helst ju!!! Vi hade ju stämplat "Får ej öppnas förrän julafton 24 december" på kuverten och det skulle vara spännande att veta hur många som öppnat sina kuvert redan och hur många som verkligen väntar....
    Så nu är det bara att börja på nästa projekt och ikväll ska jag vika pappret som ska utgöra utsidan på vårt festprogram. Har inte bestämt exakt hur det ska se ut, men det får väl lösa sig efter hand :o).

• Barret

Det är några som vet om bröllopet så som våra föräldrar, syskon och några vänner här i Västerås. Men alla utanför Västerås samt resten av släkten på min sida vet ingenting (om de inte öppnat kuverten som de fått hem förståss..)
    Oj oj, tårtan, jo jag tog massor med bilder som jag ska lägga upp såklart, måste bara komma ihåg det när jag är hemma och sitter vid rätt dator. Ska försöka komma ihåg det!

miss u skrev 2008-12-16 09:05:36 följande:

Åh, så kul att du har skickat inbjudningskorten! Var det många som visste om bröllopet innan, eller får dom en chock nu? Hade jag fått ett kuvert där det stod att jag inte fick öppna förrän på julafton så vet jag faktiskt inte om jag hade kunnat hålla mig. Såå nyfiken i en strut!Hur går det med korten på tårtan som ni provsmakade häromveckan?
  • Barret

Hejsan tjejer,
    Jag är ledsen att jag är så dålig på att skriva, det har varit några turbulenta veckor både på jobbet och mycket att förbereda inför julen där hemma. Bättring bättring!
    Jag har lagt en påminnelse på mobilen nu att lägga upp bilderna på tårtan, så bara jag kommer ihåg att sätta på ljudet när jag lämnar jobbet så ska jag nog komma ihåg att lägga upp bilderna *skrattar lite åt mitt dåliga minne*. Inte konstigt att sambon kallar mig för sin lilla guldfisk.

Allt är bra med mig förutom att jag är vansinnigt trött. Har bestämt mig för att vara ledig måndag och tisdag och det ska verkligen bli underbart med lite sovmorgon. Mamma kommer upp och har med sig badkläderna, så förhoppningsvis blir det lite motion också... Jag har 0,9 kilo kvar ner till min första målvikt.. Den första målvikten är att gå ner 10% av den ursprungliga vikten och ja, det var tänkt att jag skulle lyckas till jul... Håll tummarna.

Stora kramar!

• Barret

Men oj oj oj...

MoonGirl:
    Grattis i efterskott !!!

Rebellen75:
    Grattis i efterskott till dig också !!!

• Barret

NU äntligen har jag lagt upp bilder på vår tårta... Åh vad jag längtar tills jag får äta den igen!

Trevlig helg.

• Barret

MoonGirl:
    Jo vi har bestämt hur vi ska skriva vägbeskrivningen.. Såhär blev det: "Tag avfart 137 från E18 mot Tortuna. Tag höger vid första rondellen mot Tortuna (precis vid Statoil). Efter bostadsområdet tag vänster mot Badelunda kyrka. Tag vänster vi T-korsning mot Badelunda kyrka."

Du får väl säga till om/när du valt ut storlekarna på monogrammen... om du vill att jag ska optimera pappret lite... Annars funkar det kanske sådär..!?

MoonGirl och miss u:
    Tårtan är uppbyggd av ett lager passionsfruktmousse och ett lager med chokladmousse. Toppen kommer vara garnerad med mörk choklad och vita chokladbitar på sidorna samt vit choklad som långa bitar på toppen.. Mums mums!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2