-
Höjden kommer var lika på alla tre. Men den med stenar är hälften så bred. Så nu är det bara se var man får bästa priset någonstans. Den hamrade ringen kostar strax under 3000 kr på guldfynd men såg den på en hemsida för 1500. Riktig stor skillnad får se om man vågar beställa på nätet och att det verkligen är samma som jag har redan. Den med stenar ligger mellan 5000- 11000 kr beroende på stenstorlek. Den för 5000 var på halva priset på.MoonGirl skrev 2009-02-07 20:40:44 följande:Snygga!!! Är de samma bredd och höjd på alla dina ringar?
-
Ni som var på mässan. Var det något att se ? Var det många utställare ? Kändes det trångt eller kunde man ta det lugnt och hinna prata med de man ville?
Själv har jag suttit i en sporthall hela dagen, sonen hade poolspel i innebandy. (poolspel=minicup för er som inte har större barn ) -
Hur kommer det sig att denna tråd har blivit fast? Är alla intresserade av oss Västeråsbrudar Jag har föresten köpt en riktig korsett. Snacka om att den formar en midja som inte fanns innan. Ha en trevig kärleksdag i morgon. Ha det gott och god natt.
-
Nu är det något skumt på Bt, nu är ALLA trådar fasta.
-
Visa gubben min korsett idag. Han hoppades att jag inte skulle ha den på bröllopsnatten. Tyckte den var svår att få av, hur mycket snörning som helst, men gud vad sugen jag är på att beställa en till. Riktig nöjd
Ås i London:
Kul att du ger dig till känna här i tråden . Ni får helt enkelt fördela ut er packning på era gäster annars tar väll ryanair hutlösa överpriser på extra kg. -
Barret - Grattis till husköpet. Irsta är bra, min syster bor där och det är lagom långt. landet men ändå inte.
Jag är hemma och sjuk idag och minstingen hostar hon också så det var bara låta henne vara hemma . -
MoonGirl skrev 2009-02-17 22:16:17 följande:[citat]
miss u skrev 2009-02-11 08:12:06 följande:Jag skulle vilja åka till Italien eller till Island. Men allra helst till Island. Det är ett av mina drömresemål. Har inte hunnit kolla upp några resor dit. Men det lär väl finnas weekendresor till Island. Min blivande man sa att priserna till Island har sjunkit, så det låter ju bra. Det har ju varit ganska dyrt att åka dit.
Har varit på Island en långweekend på jobb för några år sedan. Det var riktigt dyrt. En öl tex kostade 70kr maten kommer jag inte riktigt ihåg, betalade ju inte allt själv hela tiden. vi var bjudna av ett stort företag.
Vi badade i Blå Lagunens varma och mineralrika vatten. Sedan hann vi med en busstur som tog oss runt naturfenomen vid bland annat de varma källorna vid Geysir och det mäktiga vattenfallet Gullfoss. Vi stannade även vid någon kyrka och en krater. Fördelen är att man ser mycket på kort tid. Vi red på Islandshästar men det kunde jag struntat i. Vi var så stor grupp där hästerfarenheten varierade. Jag nämde att jag ridit i 9år så då passade de på att ta med en häst som inte brukade få följa med ut En riktig envis häst så innan vi kom överens vem som skulle bestämma blev det några kast. MEN sen när vi skulle gå på tur i led, kunde jag ha varit blind och aldrig suttit på en häst för han gick i baken på den före mig hela tiden. MEN jag tvingade ut honom ur ledet ( intruktören sa att jag fick ) så vi tölltade lite för oss själva men blev jag minsta osäker var det bara att styra in i ledet igen så lunkade vi på nybörjarnivå igen.
Var där tor- sön en upplevelse men intensiv helg med inköp och nöjen. Kan föresten tala om att Islänningarna inte går ut på krogen före 12. Kom nog flest människor vid 1 krogarna stänger inte före 4 eller 5 -
Har varit hos guldsmeden i Tillberga idag. Känns riktigt konstigt att bara ringa på dörren till deras hus, för att sedan gå ner i källaren där verkstaden var. I alla fall så ska han fixa två ringar till mig. Det skulle ta en månad ungefär för vi sa att vi inte hade bråttom. Tror att det blir bra men det är svårt att föreställa sig hur det blir men jag har öppetköp.
-
Det blir min ring som jag har idag vanlig slät guldring sedan en smal med 10 st diamanter 0.015 den kommer vara i någon ädelmetall som jag inte kommer ihåg ser silverfärgad ut. Sedan blir det en "kopia" på min nuvarande ring så sammanlagt blir det 9,1mm ring på fingret. Diamanterna kostar 450kr styck, Guldet kostade 400 någonting gramet. Blev 7000 i matrialkostnad men då fick jag lite billigare för vi beställde mer. Vet faktiskt inte vad han vill ha för jobbet glömde fråga .MoonGirl skrev 2009-02-18 23:27:01 följande:Vad blir det för ringar nu igen? En ny förlovningsring och en vigselring? Har guldsmeden i Tillberga bra priser? Bra att du har öppet köp!!
-
Bussresan som tog oss runt tog 8timmar så bara det är en heldag. Blå Lagunen är en upplevelse men det luktar svavel och vattnet är mjölkvitt. Varmt och skönt. Naturen är väll inte den vackraste men ovanlig. Stelnad lava men såg nog någon buske här och var . Fanns ett stort köpcentrum med massa olika butiker en bit utanför - går buss. Sedan var vi runt i olika hantverksbutiker - många köpte får skinn men vet inte riktigt var det var någonstans. När man åker i grupp så hänger man bara på. Vi såg IKEA också . Kul att ha varit där inte så många som åker dit, storstäderna i europa går det lågprisflyg till jämt.MoonGirl skrev 2009-02-18 23:20:37 följande:Rebellen75: Skriv gärna och berätta lite mer om Island om du vill, vad som kan vara värt att besöka om vi åker dit. Vore bra med lite tips =) ska ni åka någonstans på bröllopsresa?
-
Vi kommer nog att behålla våra egna. Barnen och jag heter samma. Gubben vill inte gärna byta tycker det är svårt redan idag att skiva sitt namn . Är ett tag kvar få se om han byter. Han är ensam om att heta som han gör för + efternamn i sverigeMoonGirl skrev 2009-02-20 10:38:24 följande:!Ska alla här byta till mannens efternamn eller finns det någons sambo som ska ta era efternamn? *nyfiken*
-
jag hade en dröm häromveckan, Det blev lite diskussion om vilka vi skulle gifta oss med. Det var ett dubbelbröllop- mycket märklig dröm. Min kille jag var tillsammans med i nian var med på bröllopet också. Ibland undrar man var allt kommer ifrån. Tänk vad mycket man har i hjärnan utan och tänka på det i vardagen.Tessisen skrev 2009-02-20 11:51:31 följande:Inatt hade jag min första riktiga mardröm om bröllopet. Allt gick bara åt helvete helt enkelt. Pianisten ville inte spela de låter vi ville. Fick byta lokal. Massa av hopp i sista stund. Trycksakerna var inte utskrivna. Fick gå ner för kyrkgången i blött nytvättat hår och inge smink. Usch, säger jag bara. Vill inte ha fler mardrömmar. Vaknade med ett ryck efter det och var helt kallsvettig. Nån annan som haft mardrömmar?
-
Vad fick ni betala för bakelserna? Är lite sugen på det också.Kampi skrev 2009-02-25 08:33:21 följande:Vi beställde tårtan från Systrarna Ericsson för någon vecka sedan, det kommer att bli vita bakelser till varje gäst (och en större till oss) med en vit gerbera med rosa mitt på bakelsen och ett brunt band kring botten. Tårtan innehåller kritvit sugarpaste, choklad, hallon- och passionmousse. Vi fick provsmaka den i fredags och den var supergod!