• Barret

Västeråsbrudar 2009 del 2

Angående bröllopsmässan så har jag av en kontakt fått följande information:

Den 8 februari är det bröllopsmässa här i västerås på statshotellet kl 13-17. Västerås sömmerskor/skräddare, florister och cateringfirmor träffas på samma ställe. Kl 14 och 16 är det visning. Förra året kostade det typ 70 kronor och det blir något liknande i år. Det är ingen föranmälan eller nått för biljetterna. 27 utställare är anmälda just nu.

• Barret

Vad sägs om fika på onsdag nästa vecka? Den 21:a alltså...

Vi har sagt hos mig tills vidare. Jag bor ju bara i en 3:a på 80 kvm så det finns inte jätte mycket bra ställen att ta korten på.. Hade varit bra om man hade haft en hel vägg eller så.. Man vill ju inte gärna ha en massa möbler och grejer i bakgrunden.. Har inte kommit på någon riktigt bra lösning än.....

• Barret

Jag har en fundering till secret boxarna... man kanske ska ta bilderna på ett hotellrum? Jag menar, om man delar på kostnaden så blir det ju inte många kronor var. Läste om andra som hade gjort det och kanske är det lättare att få till lite fina bilder där än i hemmamiljön? Vad tror ni?

• Barret

Frågan är hur många timmar vi behöver... Man kanske inte kan boka ett rum per timma? *funderar* Hur många är det som ska vara med och ta korten?

miss u:
    ja du måste absolut lägga upp kort när du kommer hem, jag är jätte nyfiken! Hoppas ni får en trevlig resa hem.

• Barret

Då får vi ta och peppa dig lite extra på onsdag!!!

Tessisen skrev 2009-01-16 13:32:26 följande:
    Usch här tryter verkligen motivationen och lusten att ta tag i bröllopsplaneringen. Måste verkligen ha en fika på onsdag. Vet inte om jag kan på lördag. Vet på onsdag förhoppningsvis.
    [/citat]

Vi får prata mer on boxen på onsdag då och se hur vi ska göra! Det är ju ingen panik med att bestämma något. Bara man själv har klart för sig vad man vill så att man har med sig rätt grejer och så.
    mysan31 skrev 2009-01-16 17:28:59 följande:
    [citat]
    Jag kan ta en fika på onsdag...Barett: Jag ska vara med och ta secret boxen...
  • Barret

Hum.. vad konstigt inlägget blev... Tessisen hade ju bara skrivit det första... Sen försökte jag svara mysan31... Aja, ni fattar väl hur det var tänkt :o).

• Barret

Oj, jag tycker verkligen att båda klänningarna är jätte fina... Den vita klänningen (den första alltså) käns mycket enklare än den med massa röda broderier på. Beror ju lite på vad du vill. Svårt... Ja, jag vet inte.. åh vad svårt. Den med broderierna känns lite mer exklusiv och orginell på något vis.
    Jag har en liten fråga... Om du har tänkt att byta snörningen till en annan, var har du tänkt att köpa det bandet? Jag funderar lite på att byta ut mitt band också (fast till ett blått) och har funderat lite på hur jag ska göra i sånna fall..

Tessisen skrev 2009-01-18 23:48:34 följande:
    Hittat en klänning. Första bilden i mitt galleri. Vad tycker ni? Det är snörning bak så jag tänkte man kunde få in det röda där genom att byta till ett rött band i snörningen. Vad säger ni? Behöver råd?
  • Barret

Jag kommer och fikar!

mysan31 skrev 2009-01-19 10:10:57 följande:
    Alla: Blir det nån fika på onsdag...Jag hänger med i allafall och fikar och får lite mer inspitationpå vad ni har gjort....Vi får även prata om när vi ska boka in secret boxen,men det kan vi ta på onsdag...Jag tar med mig mina nya bröllopstidningar som jag har köpt,får se om jag hinner göra klart mitt inbjudningskort så får ni se hur det blev...Nu ska jag snart till jobbet...Ha det bra alla...
  • Barret

Hej,
    Innan jag glömmer så kan jag meddela att vi här i tråden brukar träffas och fika ibland (okey jag har bara varit med en gång, men ändå). Det var väldigt trevligt och man får ju lite inspiration och så från andra! Skulle vara roligt att träffa dig också ju!
    Kanotklubben ligger ju superfint så jag tycker ni har gjort ett bra val. Jätte mysigt för dem som vill gå ut och t.ex. röka och titta ut över Gamlebyviken :o).
    Vi hamnade också här pga jobb. Sambon fick jobb här i Västerås och jag likaså. Vi har bott här i snart 2 år. Det känns som att vi flyttade hit igår. Vi pluggade i Luleå innan.
    En secret box är egentligen ett litet album men bilder som (oftast) kvinnan tar i lite sexiga underkläder eller så. Man kan såklart ta bilder med humoristiska inslag och ja, vad man vill, men tanken är att det endast ska vara för mannens ögon. Han brukar få albumet i morgongåva. Vi är några här som tänkte ta bilder på varandra eftersom det är ganska dyrt med en fotograf. Förhoppningsvis blir det fina bilder.

Cordula skrev 2009-01-18 22:28:53 följande:
    Hej!Här verkar det råda full aktivitet, har varit borta hela helgen, där av min frånvaro :).vi ska ha festen på kanotklubben, rätt litet men billigt och bra, Blir nog fint om man dekorera å så. Min sambo fick ett jobb i köping och då hamnade vi här, bodde i Uppsala innan. Du då? har du bott här länge?Trycksaker verkar som ett stort projekt, har börjat tänka kring våra..verkar som att det kommer bli myvket att fixa, förstår om du har mycket att göra just nu.Eftersom jag är nyfiken i en strut, vad är secretbox?
  • Barret

och ja... det känns nästan som att jag pratar med mig själv.. bara så ni vet :oD.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2