• Med stor förväntan

Göra pulver gott?

Hej!

Hur gör ni för att få i er olika äckliga pulverdiet? Har tänkt att prova på att byta ut en måltid per dag.

• Svar på tråden Göra pulver gott?
  • Micaela

Finns det inget bättre sätt att banta än att tvinga i sig nåt som är äckligt? Det kan ju inte direkt vara bra för motivationen...

• TesshjärtaFred
    Micaela skrev 2009-01-22 14:48:11 följande:
    Finns det inget bättre sätt att banta än att tvinga i sig nåt som är äckligt? Det kan ju inte direkt vara bra för motivationen...
    Fast nu var det ju inte det TS frågade om.
  • Mikabella

Jag tycker att Cambridge är god! Särskillt om man gör mintchoklad smaken på varmt vatten !!

• MonKuT

Hallå!!! Var köper ni Cambridge?!?!

jag behöver gå ner de sista kilona lite snabbare. Har gått ner ca 5 kilo. Behöver 2,5 kilo till, med dom måste neråt på en månad. Därför tänkte jag att Cambridge kunde vara något.

HJÄLP!

• Mikabella

Jag köper från www.viktklubben.se.

Lycka till. 2,5kg ixar du lätt som en plätt med en veckas renkur!

MonKuT skrev 2009-01-23 10:04:16 följande:
    Hallå!!! Var köper ni Cambridge?!?!jag behöver gå ner de sista kilona lite snabbare. Har gått ner ca 5 kilo. Behöver 2,5 kilo till, med dom måste neråt på en månad. Därför tänkte jag att Cambridge kunde vara något. HJÄLP!
  • N79

Jag har gått ner 2,5 kg på 20 dagar genom att äta väldigt lite koldydrater och mycket protein och fett under vardagarna. En dag i veckan (oftast lördagar) äter jag ordentligt med kolhydrater som jag gillar (färskt bröd, pasta, ris etc)....det funkar superbra. Jag är mätt under dagarna, jag går stadigt ner i vikt och det är gott.

Jobbar som instruktör så jag tränar cirka 5 timmar i veckan och det funkar fint.

Jag dricker också proteinpulver (Frukosten och mellanmålet innehåller en proteindrink), men tänk på att det finns olika typer av proteinpulver. Det finns "snabba och långsamma". Har man som mål att gå ner i vikt är det inte bra att dricka snabba proteindrinkar (så som "vassleprotein"). Detta pulvet funkar som bäst direkt efter ett hårt träningspass. Ska du har det som måltidsersättning eller mellanmål etc så är det ett blandprotein du ska ha.

Ett tips bara.... =)

Carrod skrev 2009-01-10 19:10:21 följande:
    Jag köper proteinpulver ifrån gymgrossisten. WHEY heter det och har massa olika smaker.. min favvorit är mintchoklad. men jag blandar med minimjölk. Minten gör det mycket lättare att få ner och smakar inte alls som andra drycker.Men dricker man denna ska man väl helst träna i samband. en bra grej att göra är att dricka en sådan till frukost,käka en stor lunch med protein,kolhyderater och fett och sedan även ta en sådan till middag. frukt och nötter är ett bra mellanmål. Blir man hungrig tar man sig bara en till drink.Mättar mer än vad man tror.
  • Therese 83

N79
    Vad använder du för märke på proteinpulvret?

• Mikabella

Renkur är när man bara "äter" pulverdricka Om man väljer tex Cambridge så dricker man 3 soppor per dag, Allevo tror jag är 5. Tuff men effektivt o snabbt resultat. Man få passa sig efteråt bara! Lätt att kilon tickar på igen när man börjar äta "vanligt.

erika26 skrev 2009-01-24 16:50:57 följande:
    vad är renkur?
  • erika26

Vart kan man köpa cambrige?

• Mikabella

Jag köper frän en sida som heter www.viktklubben.se. Vet inte om det är den bästa, men för mig har det funkat smidigt o bra vid varje beställning.

erika26 skrev 2009-01-26 14:37:49 följande:
    Vart kan man köpa cambrige?
  • JustMeAndMyLove

Testa blanda vaniljpulver med äppeljouse. Det kan blir riktigt gått även om det låter äckligt.
    Själv gillar jag herbalifes pulver då de är goda men jag har heller inte testat så många.

Svar på tråden Göra pulver gott?