• sarahkka76

Är det någon i Sthlm som fick hela sitt bröllopp under 20.000 kr?

Som titeln lyder: Fick du ditt bröllop för under 20.000:- inkl. ring?

• Svar på tråden Är det någon i Sthlm som fick hela sitt bröllopp under 20.000 kr?
  • HPapillon

Ett förslag för att göra det mer budgetvänligt är att ha en tidig vigsel och sedan ha mottagning med afternoon tea och tårta i någon trevlig lokal, i stället för att ha en stor middag med fest hela kvällen.

(Jag ska erkänna att den idén inte är något jag har hittat på utan fått från en tidning.)

• sarahkka76

Ja, det slog mig nu när jag satt och diskuterade med min M2b, det är ingen dum idé faktiskt. Ska jobba mer på den tanken.

• sarahkka76

Tänkte på om man bjuder på ostbricka och sen tårta med kaffe. blir kombinationen konstig? Passar det ihop.

• sarahkka76
    anja1661 skrev 2008-12-18 19:46:56 följande:
    jag kan tipsa om vinsajten.com för alkoholen....
    Är det billigare än systemet?
  • lillsmulan

Min första idé när vi skulle gifta oss var att ha ett bröllop på förmiddagen med en lyxig picknickbrunch med champagne, där alla skulle sitta på filtar och bara ha det mysigt. Men vi skippade det pga osäkerheten med vädret här i Sverige...

• Luucie

Ett tips om du hittar en vit bröllopsklänning som du gillar på någon av kinasajterna är att du mailar dem och frågar om du kan få den i en annan färg.
    Det är sällan omöjligt.

• sarahkka76

lilsmulan: det har vi också tänkt men nu har vi bestämt oss för vinterbröllop så det blir lite kallt
    Men när man har picknick hur förvarar man all mat. Och jag som vill ha en bröllospstårta, hur förvarar jag den? det känns inte som att tårtan och picknick går ihop.

Luucis: kan jag få några länkar, jag vet inte alls vart jag ska leta.

Svar på tråden Är det någon i Sthlm som fick hela sitt bröllopp under 20.000 kr?