Är det någon i Sthlm som fick hela sitt bröllopp under 20.000 kr?
Som titeln lyder: Fick du ditt bröllop för under 20.000:- inkl. ring?
Som titeln lyder: Fick du ditt bröllop för under 20.000:- inkl. ring?
Lakan på ikea finns både lila och svarta. Vi komemr ha svarta lakan med vit spets över från ikea Blev helsnyggt!
Ja, det var ett bra tips! Aha, ni syr runt som en bård lr?
Det låter snyggt
Jag har skickat efter färgprover för min klänning En i svart och en i mörklila, så spännande!
Nej lägger den bara över, både lakan och spetstyget är ju kantat! och gör man långbord lägger man bara en lååååång bit hela vägen av spetsen så ser man inte ens skarvarna på de under
Vi kommer att landa på ca 17000. Vi gör egen buffe med potatissallad och rostbiff, grönsallad, smörgåstårta, paj och lite smått och gott. Vi får ned matpriset ganska mycket tack vare en kompis inom restaurangbranchen.
Vi får även tårtor genom henne.
Sedan så hyr vi en lokal på 1500 och shoppat alkoholen på kryssning.
Klänningen för 1400 på blocket, tokfin och hyrd smoking för 840kr.
Goda vänner ska fota oss och en kompis ska fixa hår och smikning.
Jag shoppade dekorationer och dyl på gekås-ullared.
Om man vill kan man komma riktigt billigt undan, det gäller bara att arbeta lite mer då. :)
Gifte mej 2003
fotograf 4500kr
ring 4000kr
hyra lokal 2500kr
kläder 5000kr
mat vin mm 6000kr
summa 22,000kr
då gorde vi all mat..
Köpte
tårta på Ica maxi 500kr
kyckling spett och lite annat också
detta vad det vi hade rå med då
EIZO
Hur går det för er?
Hej!
Får man häa på här? Jag vill inte heller lägga så mycket på ett bröllop, men vill ändå ha en stor rolig fest med ca 80 pers bjudna.
Behöver alla tips jag kan få!
"häng på" skulle det vara...
Det knivigaste med allt tycker jag är hur man ska fixa själva arrangemanget under festen och middagen, så att vi som gifter oss inte måste springa omkring och fixa och greja under kvällen.
Lokal och mat mm går väl att fixa hyfsat billigt, men jag tycker inte att det känns ok med att be familj eller nära vänner "jobba" en massa på festen med disk och annat... eller städa nästa dag för den delen.
Funderar på vad som kan vara en bra lösning på det problemet?
Är det någon som har ett bra tips?
Det där funderar jag också på... JAg hoppas att jag kan hitta några snälla bekanta som kan tänkas ställa upp och "jobba". JAg betalar gärna en liten slant, men det svåra är att hitta någon man kan lita på. JAg hoppas på en av mammas jobbarkompisar, som är en klippa.
Har förresten köpt en urvacker klänning för 1225 kr på tradera. En forever yours (?) som kostade 9900 kr ny.
Men var hittar man en billig bra lokal?
kolla folketshus, bygdegårdar (finns bygdegårdarnas riksförbund som man kan få adress lista av finns även hemsida) sedan är det flera orienterings klubbar som har jättefina klubbstugor som de gärna hyr ut( haninge oks stuga är jätte fin och lätt att ta sig till)
Jag har sökt på Bygdegårdar, men det finns inte så många bra här i krokarna. Inte där vi får plats. Klubbstugor var ett smart tips, men hur 17 får man reda på det?
Hur går det för er tjejer. Vi tog beslutet att vi inte ville att ng av våra gäster skulle springa omkring och duka, servera, städa, plocka fram, plocka undan, laga maten osv. Så för oss blev det till att hyra lokal med personal med mat och dryck. Det blev helt klart mkt mera än vad vi från början räknade med men det är trots allt väldigt billigt jämfört med de flesta ställen vi har tittat på. Dessutom känns det väldigt skönt att bara kunna komma till stället och sätta sig till bords utan att gästerna ska behöva springa omkring.
Vi kommer att hamna på omkring 10000:- för en mottagning, men då hoppar vi middag.
Vi tänkte ha trevligt mingel med champagne, snittar och bröllopstårta sen åker jag och maken och äter själva på restaurang och sover på hotell.
Församlingsgården tar 240:-/timme och snittarna gör vi själva, tårtan kommer vi beställa för 50:-/bit, men går att hitta mycket billigare.
Sen kommer vi eventuellt gå ut med närmsta släkten och äta senare i veckan men då betalar alla för sig.
Klänning hittade jag en grymt fin klänning här på köp/sälj för 3000:-
Tror att vi allt som allt kommer hamna på 25000-30000:- men då kostade min ring 10000:-
Det låter hur bra som helst! Vår fest kommer att hamna på 27500kr så det är lite men vi kom på att vi värdesatte annat än vad vi trodde från början.
Min ring kommer också att gå på ung som din och likaså klänningen. Så just nu har vi en budget på 60000 och vi får 20000 i bidrag så vi betalar 40000, dubbelt så mkt än vi tänkte från början.