• sarahkka76

Är det någon i Sthlm som fick hela sitt bröllopp under 20.000 kr?

Som titeln lyder: Fick du ditt bröllop för under 20.000:- inkl. ring?

• Svar på tråden Är det någon i Sthlm som fick hela sitt bröllopp under 20.000 kr?
  • sarahkka76

Tack för listan! Bra med sidan där man får veta de olika modellerna för de olika kroppstyper. Det är dumt att sikta in sig på en klänning som bara passar smala tex.

• sarahkka76

jojanna: på sajten jkdress, vad är det för valuta? Är det inte dollar? Tycker inte att priserna stämmer med vad det borde vara...

• LB5

Jo, priserna är i dollar på sidan jkdress $$

• sarahkka76

Rackans vad det var billigt jämfört med andra!

• Alla goda ting är tre

skillnaden i pris har de lagt på frakten så räkna med ca. 80-100 $ på det också...

sarahkka76 skrev 2008-12-20 16:31:28 följande:
    Rackans vad det var billigt jämfört med andra!
  • sarahkka76

Aha! Tack för det! Det hade jag inte alls tänkt på. Bra att veta

• Luucie

Tänk också på att tull och moms kan tillkomma om du beställer från utlandet.
    Mer info om det finns på tullverkets hemsida. Men jag tror att det är ca 37% på klänningspriset som tillkommer. fast man kan ha tur och slinka igenom...men jag skulle inte räkna med det!

• ElinPierre

Ett annat förslag på mottagning som jaggett nån annan förut:

Håll vigseln på kvällen vid 7-8 nångång (då har folk redan ätit middag) och bjud sedan gästerna på tårta och kaffe.

Ha sedan en betalbar där de betalar vad ni betalat för alkoholen, och bjud på salta pinnar och kanske nåt annat snax. Borde bli BILLIGT, och himla mysigt!

Ville själv köra så ett tag, men min M2B ville absolut inte det.. Så det får bli det traditionella för mig!

Ang Kinaklänningar. JKdress har jag inte hört några recentioner om, men jag funderar ändå på att prova dem om det lönar sig mycket...
    Annars är det MÅNGA som beställt från MillyBridal och varit SUPER nöjda! Så jag har bestämt mig för att beställa därifrån om det inte skiljer flera tusenlappar!

• Cecilia å Gil
    ElinPierre skrev 2008-12-20 22:27:29 följande:
    Ett annat förslag på mottagning som jaggett nån annan förut:Håll vigseln på kvällen vid 7-8 nångång (då har folk redan ätit middag) och bjud sedan gästerna på tårta och kaffe.Ha sedan en betalbar där de betalar vad ni betalat för alkoholen, och bjud på salta pinnar och kanske nåt annat snax. Borde bli BILLIGT, och himla mysigt!Ville själv köra så ett tag, men min M2B ville absolut inte det.. Så det får bli det traditionella för mig! Ang Kinaklänningar. JKdress har jag inte hört några recentioner om, men jag funderar ändå på att prova dem om det lönar sig mycket...Annars är det MÅNGA som beställt från MillyBridal och varit SUPER nöjda! Så jag har bestämt mig för att beställa därifrån om det inte skiljer flera tusenlappar!
    De lät väl jätte bra, ha bröllopet vid 18-19 kanske å snittar i sen tårta....snittar kan ju bli billigt och de finns ju flera olika som utan problem kan göras dagen innan....
Svar på tråden Är det någon i Sthlm som fick hela sitt bröllopp under 20.000 kr?