• Igia

Sundsvall nr2

Här kommer vår nya tråd.

Nu kan vi fortsätta att prata våra kommande bröllop.

Hälsar alla gamla och nya välkomna!!

Den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-58/m3111769.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 11:25
    Här kommer våra datum:

Blygbrud 14/2
    MrandMrsImpuls 28/2
    Heleneåpether 28/2
    090414 14/4
    Nocia 22/5
    Hjärtatmitt 19/6
    AnnaMatilda 27/6
    Snart Nordvall 25/7
    Peny 1/8
    Thildamy 9/9
    Igia 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 12:15
    Strindlund 22/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-11 15:57

Soon2BmrsGroth 18/7

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-12 00:38

Jenzan 1/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:53
    Jemma 27/6

• Svar på tråden Sundsvall nr2
  • BlygBrud
    Igia skrev 2009-02-17 13:32:12 följande:
    Grattis!!!Härligt att allt blev så lyckat. Bär det äv på resa nu?Lite uppdatering oxå:Var tog ni tårta ifrån?Var beställde du blommor?Var kom maten ifrån?20 frågor... Hoppas det är okej?!
    Tack!

Nepp, inge resa, utan på onsdag är vi tillbaka på jobbet.
    Tårtan var från Kerstins tårtmakeri.
    Blommorna Vivsta blomsterhandel i Timrå.
    Festen var på Villa Marieberg, och då ingick ju allt, dvs mat, servering, dukning ( Dom gjorde precis den personliga dukning vi ville ha, med "våra" detaljer" ) och framförallt städningen efteråt, icke att förglömma... Låt mig säga så här...var vääldigt glad över att jag inte behövde städa någon festlokal dagen efter utan bara kunde åka dit och hämta våra presenter som fick stå där under natten.

Vi hade ingen solist på vår vigsel, men känner ganska många som är bra på att sjunga och gärna sjunger på bröllop.
    Kommer att gå på bröllopskonserten i Sköns kyrka på söndag (22/2) så vi kanske ses där? Då kan jag ge tel.nr och namn och så direkt.
  • Jemma

Vi hade tur i oturen så att säga. Vi kommer nu att hålla till på Nävsta men det blir en vecka innan. För mig känns det helt okey att byta datum och även för min fästman. Så nu är planeringen igång igen. Känns otroligt skönt.
    Jag kan inte förstå att vi var ute så sent med lokal, det viktigaste liksom, när vi bokade hotellnatten redan i somras. Vet inte vad vi tänkte på.
    Han som vi bokade av skrattade när vi berättade att vi bokat bröllopsnatten men glömt bort att boka lokal för festen. Som tur var så kunde vi byta datum och vi fick det billigare än det som tidigare var tänkt.
    Även om det hade varit roligt att träffa alla "kändisar" som skulle hålla till på hotellet det tänkta datumet. =)

Men nu är vi med i matchen igen.

Några bra cateringsfirmor? Florister? vad har ni för förslag? Sen undrar jag vad ni har för tips på vad man kan ha istället för tårta. Jag tycker nämligen inte om det.. =) Inget med grädde.

• hjärtat mitt

Cheesecake?

Brylépudding.

Panna Cotta m bär?

• Strindlund

Är så otroligt leds för tillfället.. Vi har nyligen berättat för mina mor- och farföräldrar att vi ska gifta oss, och det är BARA konstiga reaktioner från alla håll! Min mormor utbrast med förakt: "Varför ska du gifta dig? Du är ju så ung... Och du måste ju inte när du inte är gravid!", farmor och farfar sa ingenting och skämtade mer om det sen.. Pappa reagerade inte överhuvudtaget och min sambos mamma och pappa lät inte alls särskillt glada..

Har lust att ställa in skiten, varför skall vi bjuda till fest och vigsel när ingen direkt låter förtjust över det faktum som är? Nej, nu funderar vi allvarligt på att gifta oss den 26 augusti borgligt, direkt innan vi flyger på bröllopsresan på midlanda!

• Peny

Strindlund: Usch vad trist att få såna reaktioner!! En sån gång vill man ju att alla bara gratulerar och blir glada!
    Hoppas att ni får det som ni vill ha det ändå och får känna er nöjda med vigseln

Jemma: Skönt att det löst sig!

Åh, vill också på Bröllopsmässan men kan inte
    Kommer det någon fler sån framöver? Någon som vet?

• AnnaMatilda

Lägger in frågan igen, någon som har tips på bra frisörer, som gör håruppsättningar till bröllop??? :)

• Igia

Vad roligt att ni kommer att vara där oxå! Vad blir det för datum nu?
    Vilket hotell ska ni vara på?

Vi har bokat Lasses matstuga för mat och funderar på Fröken Fräken för blommor men det hänger lite på vad de vill ha betalt. Hoppas på att åka upp nu mars en helg för att kolla lite.

Jemma skrev 2009-02-17 18:03:33 följande:
    Vi hade tur i oturen så att säga. Vi kommer nu att hålla till på Nävsta men det blir en vecka innan. För mig känns det helt okey att byta datum och även för min fästman. Så nu är planeringen igång igen. Känns otroligt skönt. Jag kan inte förstå att vi var ute så sent med lokal, det viktigaste liksom, när vi bokade hotellnatten redan i somras. Vet inte vad vi tänkte på. Han som vi bokade av skrattade när vi berättade att vi bokat bröllopsnatten men glömt bort att boka lokal för festen. Som tur var så kunde vi byta datum och vi fick det billigare än det som tidigare var tänkt. Även om det hade varit roligt att träffa alla "kändisar" som skulle hålla till på hotellet det tänkta datumet. =) Men nu är vi med i matchen igen. Några bra cateringsfirmor? Florister? vad har ni för förslag? Sen undrar jag vad ni har för tips på vad man kan ha istället för tårta. Jag tycker nämligen inte om det.. =) Inget med grädde.
  • Igia

Hej!

Jag kommer inte att gå på den. Är inte i Sundsvall då. Hoppas på att åka upp en helg i mars för att fixa lite.

Jag kan inboxa dig min mail så om du vill får du gärna maila mig deras uppgifter om det är okej för de?!

BlygBrud skrev 2009-02-17 16:48:43 följande:
    Tack!Nepp, inge resa, utan på onsdag är vi tillbaka på jobbet. Tårtan var från Kerstins tårtmakeri.Blommorna Vivsta blomsterhandel i Timrå.Festen var på Villa Marieberg, och då ingick ju allt, dvs mat, servering, dukning ( Dom gjorde precis den personliga dukning vi ville ha, med "våra" detaljer" ) och framförallt städningen efteråt, icke att förglömma... Låt mig säga så här...var vääldigt glad över att jag inte behövde städa någon festlokal dagen efter utan bara kunde åka dit och hämta våra presenter som fick stå där under natten. Vi hade ingen solist på vår vigsel, men känner ganska många som är bra på att sjunga och gärna sjunger på bröllop.Kommer att gå på bröllopskonserten i Sköns kyrka på söndag (22/2) så vi kanske ses där? Då kan jag ge tel.nr och namn och så direkt.
  • Igia

Vad tråkigt! Varför tycker de inte att det ska bli roligt att ni ska gifta er? Har de nåt emot din blivande el är det nåt annat?

Strindlund skrev 2009-02-17 21:34:01 följande:
    Är så otroligt leds för tillfället.. Vi har nyligen berättat för mina mor- och farföräldrar att vi ska gifta oss, och det är BARA konstiga reaktioner från alla håll! Min mormor utbrast med förakt: "Varför ska du gifta dig? Du är ju så ung... Och du måste ju inte när du inte är gravid!", farmor och farfar sa ingenting och skämtade mer om det sen.. Pappa reagerade inte överhuvudtaget och min sambos mamma och pappa lät inte alls särskillt glada..Har lust att ställa in skiten, varför skall vi bjuda till fest och vigsel när ingen direkt låter förtjust över det faktum som är? Nej, nu funderar vi allvarligt på att gifta oss den 26 augusti borgligt, direkt innan vi flyger på bröllopsresan på midlanda!
  • Jemma

Igia: Datumet blev den 27juni. En vecka tidigare än bestämt. Vi har bokat svit på Knaust. Kanske är bra att inte vara där under Gatufesten. gatufesten hyr nämligen hela hotellet den veckan.

Jag funderade faktiskt också på Lasses Matstuga men min fästman totalvägrade. Han gillar inte deras luncher. Nu tror jag det är skillnad på middagen dom gör men han har redan bestämt sig så det är lika bra att släppa det =)
    Vi ska prata med någon vi känner lite ytligt istället. Blir nog bra pris men vet inte om hon har tid än. Min brudtärna fixar!

Vi funderade på floristen på köpmangatan, dom är alltid så trevliga men jag kan tänka mig att dom är lite dyra. fröken fräken har jag hört är bra. Kerstins tårtmakeri är också överlägset! Hört att folk tycker blommorna på blomsterlandet är bra & billiga men jag vet inte själv. Ska åka och kika lite till veckan. Du får hojta till om du vill ha hjälp att kolla lite priser, tänkte när jag ändå är och kikar. Eftersom du inte bor här tänkte jag. =)

Svar på tråden Sundsvall nr2