• Igia

Sundsvall nr2

Här kommer vår nya tråd.

Nu kan vi fortsätta att prata våra kommande bröllop.

Hälsar alla gamla och nya välkomna!!

Den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-58/m3111769.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 11:25
    Här kommer våra datum:

Blygbrud 14/2
    MrandMrsImpuls 28/2
    Heleneåpether 28/2
    090414 14/4
    Nocia 22/5
    Hjärtatmitt 19/6
    AnnaMatilda 27/6
    Snart Nordvall 25/7
    Peny 1/8
    Thildamy 9/9
    Igia 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 12:15
    Strindlund 22/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-11 15:57

Soon2BmrsGroth 18/7

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-12 00:38

Jenzan 1/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:53
    Jemma 27/6

• Svar på tråden Sundsvall nr2
  • BlygBrud

Alltså, på söndag den 22 kl 18:00 är det en konsert i Sköns kyrka där de kommer spela upp mycket av den musik man brukar ha/kan ha på bröllop + att man kan provsmaka tårta från ett bageri i närheten.

Om man nu inte kan komma den 22 så vet jag att det kommer vara en liknande konsert i Timrå kyrka...framme i april/maj har jag för mig....

Fröken Fräken är väldigt duktiga, men kan inte påstå att de är direkt billiga....
    Själv är jag helnöjd med den bukett som Vivsta blomsterhandel gjorde åt mig. Lika vacker i dag, (onsdag) som den var i Lördags när vigseln var. (ska lägga in bilder sen)

• BlygBrud
    AnnaMatilda skrev 2009-02-18 11:17:02 följande:
    Lägger in frågan igen, någon som har tips på bra frisörer, som gör håruppsättningar till bröllop??? :)
    Jag fick mitt hår fixat hos Petra på Skönsbergs Herr och Damfrisering. Så nöjd! Fick många komplimanger för frisyren under kvällen, och den kändes väldigt bra. Framförallt höll den verkligen hela kvällen, även under den inte allt för lugna dansen.
  • thildamy

hej hört att sax o kam ska vara jätte duktiga!

AnnaMatilda skrev 2009-02-18 11:17:02 följande:
    Lägger in frågan igen, någon som har tips på bra frisörer, som gör håruppsättningar till bröllop??? :)
  • thildamy

hej.. vi har oxå fått delade utlåtanden men eftersom vi levt 11 år och har 2 barn tillsammans har vi ju inte fått direkt frågan varför?
    utan snarare så var det fel på lokal, ort och datum..
    Men ni gör allt för ERAN skull och dom som kommer kommer!!!

Strindlund skrev 2009-02-17 21:34:01 följande:
    Är så otroligt leds för tillfället.. Vi har nyligen berättat för mina mor- och farföräldrar att vi ska gifta oss, och det är BARA konstiga reaktioner från alla håll! Min mormor utbrast med förakt: "Varför ska du gifta dig? Du är ju så ung... Och du måste ju inte när du inte är gravid!", farmor och farfar sa ingenting och skämtade mer om det sen.. Pappa reagerade inte överhuvudtaget och min sambos mamma och pappa lät inte alls särskillt glada..Har lust att ställa in skiten, varför skall vi bjuda till fest och vigsel när ingen direkt låter förtjust över det faktum som är? Nej, nu funderar vi allvarligt på att gifta oss den 26 augusti borgligt, direkt innan vi flyger på bröllopsresan på midlanda!
  • Peny

Blygbrud: Kan du inte lägga ut en bild på ditt hår också? Är så nyfiken!!

Är så irriterad nu så oj, oj, oj
    Var och hämtade inbjudningarna sambon beställt på tryckeriet och det har blivit något helt annat än jag och sambon pratat om! Tryckeriet har gjort precis som sambon skrivit i sina mail till dem (jag fick se dem)men sambon måste ha fått sågspån i huvudet eller nåt för det var helt fel mått (pyttesmå ju!), fel hemsideadress och så saknas en hel sida med information vi klurat fram! han har alltså skickat fel filer!!! Så jag fick helt enkelt punga ut över 1000 spänn för något jag inte vill ha och se glad ut
    Sambon är bortrest så nu har detta med inbjudningarna fastnat IGEN!! Jag som satt och skrev alla kuvert inatt för att jag lätt skulle kunna slänga dem på posten idag/ikväll. Nu lär vi inte få ut inbjudningarna förrän tidigast nästa vecka
    Morr...

• AnnaMatilda

Tack för svaren :) Försöker hitta nån som inte är allför dyr :)
    Hur mycket kostade din frisyr, har du nån bild ? :)
    Vore bra i skönsberg eftersom jag bor i nedre haga :)

BlygBrud skrev 2009-02-18 19:43:15 följande:
    Jag fick mitt hår fixat hos Petra på Skönsbergs Herr och Damfrisering. Så nöjd! Fick många komplimanger för frisyren under kvällen, och den kändes väldigt bra. Framförallt höll den verkligen hela kvällen, även under den inte allt för lugna dansen.
  • Nocia

Jag har blivit tipsad om Wicktorias hårstudio som ligger på Köpmangatan. Ska dit och prata med dem.
    I morgon ska jag på Eleganten och kolla in utbudet. Hoppas jag hittar ngt. Är lite orolig faktiskt...

Våra inbjudningar drar också ut på tiden, men sambon är sjuk så jag kan ju inte gärna jaga på honom

Vi har tänkt hysa in alla långväga gäster på Dingersjö Värdshus. Men ägaren är så dålig på att höra av sig! Blev så less så jag sa "nä nu får de bo någon annanstans om jag så ska skjutsa runt dem själv på bröllopsnatten!" Fördelen med Dingersjö är att det ligger på gångvägs avstånd från festlokalen.

På frågan om solister så kan jag, rent subjektivt, tipsa om min sambo Han är gitarrpedagog och väldigt duktig på att sjunga. Om man vill ha gitarr och sång är han perfekt. Vill man hellre ha en kvinnlig sångare, eller något annat instrument känner han många då han jobbar på Kulturskolan. kolla in www.joelsundkvist.com

• BlygBrud
    AnnaMatilda skrev 2009-02-19 11:14:34 följande:
    Tack för svaren :) Försöker hitta nån som inte är allför dyr :)Hur mycket kostade din frisyr, har du nån bild ? :)Vore bra i skönsberg eftersom jag bor i nedre haga :)
    Eftersom jag fick frisyren i bröllopspresent kan jag tyvärr inte säga hur mycket den kostade...
    Men var helnöjd med den.

Är ju inte värre än att gå dit och fråga.
  • Strindlund

Angående musik så vill jag tipsa om Martin Häggström som var konfrensier på Söråkers Bröllopsmässa, han är helt underbar! Här hittar ni ett filmklipp på honom när han sjunger För kärlekens skull, till en början är det liggande bild men min syster kommer på sig själv att vända på kameran efter en stund!

Han är riktigt allround och kan göra det mesta, inget är omöjligt! Känner till honom tack vare att han kommer från Söråker där även jag bor!

www.martinhaggstrom.se

• Peny

Han sjunger kanonfint!
    Ska tipsa sambon om honom så får vi se
    Tack för tipset!

Vad gäller brudfrisyrer och Skönsbergs Dam och herrfrisering så tror jag inte att de bruykar göra sånt annars... Petra är ju kanonduktig och så så det handlar inte om det utan om tid. Hon ska ju göra min också men det är ju inom släkten
    Men det skadar inte fråga. Hon är som sagt jätteduktig!!

Svar på tråden Sundsvall nr2