• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
  • Carma07

Hejsan

Är så sur idag. Tyckte det inte spelade någon roll vem som klippte mig egentligen och fick en annan den här gången. Sist hade han klippt mitt hår så himla bra. Det blev en kort och lätthanterlig frisyr och han hade tom lyckats klippa fram min hårfärg. Nu skulle hon göra något liknande men just nu känns det bara som kortklippt hår som det inte blir något av hur jag än försöker fixa med det. Jag som ville ha det lätt och någon hyfsad frisyr tills vi skulle upp till Norrland. *morr* Jaja, jag får väl ge frisyren några dagar, det kan bli bättre.

Idag är det mammapromenad och lunchfika här hemma. Håller på att fixa det sista innan jag sticker iväg.

Håller med Nibla ang snön. Jag älskar snö och speciellt när det är vit knarrsnö, men från mitten av mars vill jag ha VÅR. Speciellt när man har fått nosa lite på den.

• Linum

Bauti: Det var tydligen ingen maskerad, utan temat var för att man skulle ha snygga kläder på sig... Det är en massa tråkiga ingenjörer som ska dit, så det var för att folk skulle komma i något annat än t-shirt och jeans.

Tur, känner jag, att vi frågade och inte kom dit med julgransglitterboa runt halsen och glittriga tights... *garvar åt tanken*

Nu blev det den lilla svarta med pärlor runt halsen, i öronen, runt handleden och en glittrig brosch. Snyggt och stilrent!

• Nibla

Carma,
    Vad tråkigt med frisyren. Så kände jag lite när jag klippte mig veckan innan L föddes. Jag ville ju ha en lättskött frisyr med tanke på vad man hade framför sig. Vem har tid att stå med en plattång och fixa sig när man har ett nyfött barn?

Gick in på Ticnet för skojs skull för att se om man hade chans på U2-biljetter. Har suttit i kö på sajten sen 9.03, alltså drygt två timmar. Nu har det ju släppts ytterligare biljetter till en andra konsert.....

Usch, är på lite dåligt humör idag. Dels med tanke på jobbsituationen men också för att det känns att man inte har samma ekonomi som förut. Har inte varit hos frisören sen i november, får handla kläder på rea (alltså ratet), att man får tacka nej till roliga saker pga att man inte har råd.
    Det borde egentligen inte vara så illa, men de senaste månaderna har rätt tunga räkningar betalats.
    Samtidigt som jag känner så här så inser jag ju givetvis att vi har det väldigt bra. Mat på bordet, kläder på kroppen, ett hus, en fin och relativt ny bil. Det kunde helt enkelt vara värre...men känner ändå att det är trist emellanåt.

• Frujj

Tezz: Nä jag ska inte ställa mig i kö för o få U2 biljetter. Är inte intresserad.

Carma: trist med frissan men ibland så fixar håret till sig av sig självt efter några dar.
    Häromdagen tog jag fram saxen och fixade frillan på W. Han blev nöjd och jag med. Visserligen kunde han inte sitta still så det blev lite ojämt men men, det gick ju att fixa till.. hihi.

• Frujj

Usch jag känner mig himskans irriterad på en sak som jag har lust att spy galla över. Vet inte eg om det är jag om bara är "knäpp" för att jag har hakat upp mig på det, kanske ska försöka kasta det över axeln... *grrr*

• Ab fab

Frujj- spy galla över oss. du vet ju att vi är till för det

Nu skall jag storma slottet

• Linum

Nibla: Ni kanske redan har gjort detta, men passa på att se över utgifterna. Det finns ganska mycket att spara in på om man tänker till. Det är svårt, men väldigt nyttigt. Kan ni lägga om några lån? Sälja lite grejor? Låta bli att köpa en del? Ändra försäkringarna, elbolag etc?

• FruTez

Nibla: Jag har också stått i kö i flera timmar nu! Helt otroligt igentligen... hur f*n ska man behöva göra för att få tag på biljetter? MÅSTE man verkligen ställa sig en dag innan vid en biljettkassa? *muttrar*

Carma: Trist med ditt hår. Hoppas att det lägger sig snyggare om några dar.

Frujj: Prata på du bara, det är skönt att lätta på trycket och vi lyssnar!

• Frujj

Ok jag drar gallan på mailen. Ifall läsare finns...

På tal om ekonomi, vi gjorde en excelfil för ett tag sen, där vi fyllt i alla inkomster och alla utgifter och en slutsumma längst ner. Väldigt bra då man får översikt när de "stora" räkningarna kommer, som tex husförsäkringen på ett par tusenlappar.
    Ett sätt att spara pengar på är att ringa runt och kolla priser på försäkringar, man kan spara massor på att byta bolag.

• Nibla

Linum,
    Ja vi har kollat på en del saker, bla att byta till Länsförsäkringar om vi nu får löst våra lån från SEB. Vi har alla våra försäkringar där så det skulle gynna oss att bli bankkunder också.

Vi har visserligen byggt om hallen och Lillans rum efter nyår, så det har ju givetvis kostat. Det var inte absolut nödvändigt egentligen. Men det har varit absoluta budgetvarianten av ombyggnad och upp-piffning.

Jag har lagt band på mig när det gäller shopping sen en lång tid tillbaka. Köper nästan ingenting till mig själv utan bara till L.
    Elbolag ska vi kolla på, inte skoj att ena månaden få en räkning på 2700 för energiskatt och sen nästa månad få en nästan lika saftig!

Nu har det nästan blivit en sport att spendera så lite som möjligt.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas