• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
  • Nibla

Grrrrr! Jag är så arg så jag kokar!!!!

Var på möte med jobbet och enligt dem ska jag bara vara föräldraledg tom 18/8 eftersom det är datumet jag fyllde i innan jag gick på mammaledighet.
    Anledningen till varför jag fyllde i just det datumet var för att jag då inte visste hur länge jag skulle vara hemma så jag fyllde i för ett år till att börja med. I höstas när jag lunchade med min chef sa jag till henne att jag skulle stanna hemma åtminstone oktober ut, vilket jag trodde hon noterade. Hon sa i alla fall INTE att jag skulle fylla i en ny blankett och skicka in.
    På den lunchen sa vi också att vi skulle träffas som nu i vår där jag skulle ge ett definintivt besked om hur länge jag ska vara hemma. Så idag när jag meddelade henne att jag ska vara hemma året ut, säger hon att de inte förlänger några föräldraledigheter under varseltiden. OCH att det är 18/8 som gäller för mig eftersom jag inte skickade in en blankett om oktober i höstas.

Jag är så arg så jag kokar!

Så nu börjar min uppsägningstid den 18/8 och en månad framåt. Jag kommer antagligen inte bli arbetsbefriad, så vad fasen händer med lillan? Jag har ju planerat att vara mammaledig hela året.

Har mailat facket, så jag hoppas på ett svar inom en snar framtid......

• Frujj

Ab: Kommer gärna till Dahls o lunchar nån dag. Ska kolla schemat för nästa vecka.

Nibla: Vad trist. Vet inte hur det funkar när man är varslad men i vanliga fall kan de ju inte neka dig föräldraledighet om du lämnar in senast två månader innan du ska vara ledig.
    Hoppas det löser sig.

• Ab fab

frujj- va bra. det är inget som behöver bokas i förväg. säg till när du kan o känner för lunch

• Carma07

Nibla. Vad tråkigt med ditt jobbmöte.

Bauti: Jag funderar på rabarberbladet om det finns kvar.

Idag har jag varit barnmatskock och fryst in lite hemlagade puréer till lilltjejen. Och städat som jag känner mig väldigt nöjd med. Man blir så glad efteråt. Det var lagom lätt att dammtorka golvet när man har en nyfiken liten tjej i gåstol.

Snart dags för frissan. ÄNTLIGEN!!

• Linum

Åhh... Idag är jag hemmajobbare! Så skönt och slippa köra till Borås i det här jädrans väglaget... När jag körde hem igår på en oplogad motorväg med 10 cm snö på hade jag några nära-döden-upplevelser... Brrrr...

Igår var vi på Länsförsäkringar och flyttade över oss själva till dem, både försäkringsmässigt och bankmässigt. Pensionen har vi redan flyttat dit innan. Känna skönt att ordna till det lite och ha samma bank. Lite lättare att flytta pengar då.

• Frujj

Godmorgon!
    Skönt att vara hemmajobbare Linum!
    Åhh vad mycket härlig snö!! Det är så här det ska se ut på julafton!

W vaknade tiiiiidigt idag.. så här sitter jag!

Nån som ska försöka få U2 biljetter idag?

• Frujj

Hmm inga morgonpigga här idag
    *spanar*

Linum gick du o la dig igen??

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas