Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.
Dags för ännu en ny tråd. Vi fortsätter att tjöta om livets allt möjligt och att träffas.
Jag HOPPAS att Malena Ernman vinner
men TROR att Caroline af Ugglas skräller.
Nibla: Dina förhoppningar besannades! Malena vann. Måste säga att jag och svenska folket inte har samma smak, jag tycker det är en jättekonstig låt. Va lustigt igentligen... hihi! Maken och jag satt och pratade om detta. Att vi båda tyckte att just den låten var kass och så går den och får flest röster av svenska folket. Då måste vi ha dålig smak som inte gillade den, eftersom resten av sverige gjorde det... hahaha! Tur att smaken är som baken... ni vet!
God natt för idag!
Jag tycker att Malenas låt förtjänade att vinna. Vilken sångerska! Klarar de riktigt låga OCH höga tonerna. Jag tycker att låten är lite modern, blanda "dunka dunka" med opera.
Uppenbarligen funkar ju inte låtar som "Hero", "Worrying kind" eller "Evighet" i Europa, så det ska bli intressant om den här låten går hem.
Under dessa melodifestivalveckor ringde jag och rösta två gånger, och det var igår på Malena.
Nibla: Det jag inte gillade var ju operagrejen och då går ju hela poängen med låten bort ifall man sjunger "vanligt"! Jag tycker också att det ska bli intressant att se hur den klarar sig i europa. En sak som är bra med den är ju att den verkligen sticker ut! *håller tummarna för den*
Måste berätta om imorse. Jag plockar fram frukost. Tar fram kaffet och fixar med bryggaren. Skriver lite på en inköpslista och medan jag står där vid diskbänken vänder jag lite på huvet och ser en ENORM spindel sitta på disktrasan mitt framför mig! Den var så STOR så tom. maken tyckte den var otäck! I och med överraskningsmomentet samt att jag stod alldelles brevid den så blev jag så jädra rädd att jag bara skrek och rusade ut i vardagsrummet och grät. Tur att maken fortf. var hemma så han kunde ta den. Jisses! Verkligen jobbigt att bli SÅ rädd och skakig, men som sagt, den var enorm och att det kom som en överraskning att hitta den brevid mig gjorde väl inte saken bättre. Jag är ju vanligtvis rädd för spindlar och insekter, fast jag brukar kunna hantera det ändå. Nu blev jag verkligen livrädd! *pustar*
Tezz: Förstår din reaktion alldeles för väl tyvärr. *kramar om* I början när vi bodde i huset och jag såg en spindel nere i källaren så rusade jag upp för trappan och bara skrek. Sedan hade jag hemska mardrömslika tankar varje gång jag gick ner att en jättejätte stor pälsklädd spindel satt i taket och bara väntade på att attackera mig.
Håller med om att det är en konstig och annorlunda låt, men det kanske är det som funkar. Allt annat har vi ju redan hört.
Fy för spindlar!
Minns en gång när vi vi precis flyttat in i huset och N ber mig komma till källartrappan. Han står nere i källaren och säger: "Fy fan!" På väggen i trappan sitter en av de största spindlarna jag sett, ingen Långben här inte, de är ju inte ens läskiga.
Den här var stor, brun och lite luden.
Jag är inte jätterädd för spindlar men när jag såg denna fick jag svårt att andas......
Nibla: Visst var det kl 10 imorgon? Babymassagen alltså.
Ja, det är kl 10. Men jag får passa denna gången. Vi har babysim och L måste sova ett par timmar innan dess, annars är hon inte alls på alerten. Måndag förmiddagar är helt enkelt ingen bra tid för oss.....
Skönt att höra att det inte bara är jag som är rädd för gigantiska spindlar! Den imorse såg ut som den gick på anabola eller nått. Tjocka ben och en grå-svart kropp stor som ett hus... (nja, nästan) Brrrr!
Har suttit och pysslat hela dagen! Skulle damsugit, vattnat blommorna, lagat mat och hängt tvätt. Men icke så nicke... Nu kurrar magen som en galning och golvet är fortf. dammigt. Får damsuga imorgon istället, hihi! Men tvätten måste iaf hängas upp och magen mättas. Klarar sig upptinad (tog ur den ur frysen idag) köttfärs i kylskåp till imorgon? *funderar*
Dumma bt - nu får jag skriva om svaren.
Nibla: Tiden passar egentligen inte oss alls heller. Hon brukar alltid sova då, men tänkte iaf göra ett försök. Men har hon somnat och sover gott så struntar jag i det.
Tezz: Vet inte om man egentligen kan göra så med köttfärsen, men vi har ofta gjort så och vi har varken dött eller blivit dåliga.