Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
Bauti: Gör du askarna också eller bara dekorerar dom? Jag "pimpade" två tändssticksaskar igår och blev faktiskt nöjd. Jag är ju själv min största kritiker, haha!
Bauti: Gör du askarna också eller bara dekorerar dom? Jag "pimpade" två tändssticksaskar igår och blev faktiskt nöjd. Jag är ju själv min största kritiker, haha!
Nibla: Jag har också stått i kö i flera timmar nu! Helt otroligt igentligen... hur f*n ska man behöva göra för att få tag på biljetter? MÅSTE man verkligen ställa sig en dag innan vid en biljettkassa? *muttrar*
Carma: Trist med ditt hår. Hoppas att det lägger sig snyggare om några dar.
Frujj: Prata på du bara, det är skönt att lätta på trycket och vi lyssnar!
Nibla: När jag äntligen kom fram efter flera timmar, så var biljetterna slut!! Får se vad som händer. Makens arbetskamrats frus kompis kanske hade fått tag på biljetter. *fnissar lite åt relationen* Hur gjorde du, köpte du biljetter?
Nibla: Va skönt att det rör på sig! Har förresten hört att det faktiskt betyder tur (???) att trampa i hundskit! Eller var det att fågelskit på sig? Hmm... vet att det var nått med skiten iaf! Haha!
Jag fick också avbrott efter Morgans dans. Undrar va han fick för betyg? Vem är er favvis? Jag gillar alla tre så det är svårt att välja...
Nu ska jag pyssla lite kort! Eftersom maken har jouren och jobbar så blir det perfekt att dona lite. Måste surfa runt och få lite inspiration först bara. Nån som har bra tips på länkar?
Förresten, har två frågor:
1. vem HOPPPAS ni vinner Melodifestivalen ikväll?
2. vem TROR ni vinner Melodifestivalen ikväll?
En fundering, hur tusan kunde de skicka en låt på grekiska till SVENSKA melodifestivalen, som dessutom går till final??
Nibla: Dina förhoppningar besannades! Malena vann. Måste säga att jag och svenska folket inte har samma smak, jag tycker det är en jättekonstig låt. Va lustigt igentligen... hihi! Maken och jag satt och pratade om detta. Att vi båda tyckte att just den låten var kass och så går den och får flest röster av svenska folket. Då måste vi ha dålig smak som inte gillade den, eftersom resten av sverige gjorde det... hahaha! Tur att smaken är som baken... ni vet!
God natt för idag!
Nibla: Det jag inte gillade var ju operagrejen och då går ju hela poängen med låten bort ifall man sjunger "vanligt"! Jag tycker också att det ska bli intressant att se hur den klarar sig i europa. En sak som är bra med den är ju att den verkligen sticker ut! *håller tummarna för den*
Måste berätta om imorse. Jag plockar fram frukost. Tar fram kaffet och fixar med bryggaren. Skriver lite på en inköpslista och medan jag står där vid diskbänken vänder jag lite på huvet och ser en ENORM spindel sitta på disktrasan mitt framför mig! Den var så STOR så tom. maken tyckte den var otäck! I och med överraskningsmomentet samt att jag stod alldelles brevid den så blev jag så jädra rädd att jag bara skrek och rusade ut i vardagsrummet och grät. Tur att maken fortf. var hemma så han kunde ta den. Jisses! Verkligen jobbigt att bli SÅ rädd och skakig, men som sagt, den var enorm och att det kom som en överraskning att hitta den brevid mig gjorde väl inte saken bättre. Jag är ju vanligtvis rädd för spindlar och insekter, fast jag brukar kunna hantera det ändå. Nu blev jag verkligen livrädd! *pustar*
Skönt att höra att det inte bara är jag som är rädd för gigantiska spindlar! Den imorse såg ut som den gick på anabola eller nått. Tjocka ben och en grå-svart kropp stor som ett hus... (nja, nästan) Brrrr!
Har suttit och pysslat hela dagen! Skulle damsugit, vattnat blommorna, lagat mat och hängt tvätt. Men icke så nicke... Nu kurrar magen som en galning och golvet är fortf. dammigt. Får damsuga imorgon istället, hihi! Men tvätten måste iaf hängas upp och magen mättas. Klarar sig upptinad (tog ur den ur frysen idag) köttfärs i kylskåp till imorgon? *funderar*
God morgon!
Abbe: Hatar den kommentaren. En annan som jag får höra från min egen make är "ja men den är ju såå liten *måttar med handen* och du är ju så stor! Dessutom är den ju inte giftig."
*Muttrar* Även om spindeln inte är giftig så är den läbbig ändå!
Carma: När åker ni och när kommer ni hem?
Tjohoo... på fredag NÄSTA vecka är det vår After Work! *längtar*
Frujj/Nibla: Den soppan är en av mina favoriter! *Yummi* Har ni testat denna då?
www.arla.se/Default____17653.aspx