• FruTez

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Nibla: Va duktig du e alltså med vikten! Det var så jag gick ner 11 kg till bröllopet! Synd bara att de sakta krypit tillbax. Skyller på 4 veckors svullande i USA. Efter det var det stenkört, haha! Jag håller på och försöker ändra mitt tankesätt igen, men det är svårt när man inte har samma motivation längre.

Dagens positiva:
    1. Det är fredag
    2. Ska mysa med mamma och maken ikväll
    3. Mariannetryfflar doppade i vit choklad väntar på mig hemma! Gjorde dom igår... *smarr*

• FruTez

nides: Imorgon ska jag städa och fixa. Inget speciellt... vi brukar inte fira alla hjärtans dag utan spara firandet till den 27:e istället. Vi har bestämt att det är våran "blev-tillsammans-dag"! I år firar vi 7 år!

• FruTez

Nides: Vad ska du själv göra imorgon?

• FruTez

Frujj: Lägger upp receptet i helgen!

• FruTez

God morgon!

Mina tre positiva:
    Som förövrigt var supersvåra och jag fick riktigt värka fram nått bra... :-S

1. Jag har fått till ett fint fluff på håret ida
    2. min mens är slut
    3. Hade 10 min extra sovmorgon eftersom jag kunde ta bilen för att gubben är hemma sjuk

Ja, ni ser... inte mycket att hurra för, men nått litet positivt ändå!

• FruTez

Kan man få skriva 3 negativa också?

1. Jag är iskall om händerna
    2. det är bara måndag idag
    3. min stackars gubbe är förkyld!

Minst 3 positiva och Max 3 negativa! Va sägs?

Tre positiva:

1. 5 min kvar av arbetsdagen
    2. Jag får snart träffa älsklingen
    3. jag har fortf. fluffigt hår!

Kram på er girls!

• FruTez

god morgon!

Bauti: Hoppas du har kunnat sova nått i natt, trots inbrottet!

Vi ska få vårt branddetektor och inbrottslarm installerat på lördag. Känns verkligen på tiden, när man hör om bränder och inbrott bland de nära och kära!

Carma: Om du vill kan jag tipsa vår säljare att ta kontakt med er ang. brand och inbrottslarm? Då kommer han hem till er på ett helt kostnatsfritt hembesök och det är inget köptvång alls. Vad jag kan se så är deras paket det bästa på marknaden idag, just med tanke på brandskyddet också... vill inte säga va det är för företag, så att jag åker dit för gratisreklam! Det var inte så värst dyrt heller vad jag kan förstå när jag har pratat med folk och va det betalar för sina larm...

• FruTez

Carma: Glömde skriva att beroende på va du har för hemförsäkring så får man rabatt också!

• FruTez

Nibla: Jag förstår verkligen att ni blev upprörda! Vilket sätt av vakten! Vi kollade extra noga just detta med hur lång tid det tar för vakt att komma hem till oss på landet. De sa som det var, att deras kontor är i Borås, men att de oftast har vakter i Bollebyg, eftersom det finns stora företagskunder där. Men från Borås till oss tar det ju inte allt för lång tid. Dessutom har alla säljare jour fram till kl. 18 på kvällen och beger sig ut på larm också. Denna säljaren finns i vårt område och bor i grannbyn. DESSUTOM... Så ingår det kamera i paketet som fotar inbrottstjuv eller brand ifall larmet går!

• FruTez

Tillslut så bestämde vi oss för just detta paketet just med tanke på brandskyddet. Ifall vi inte är hemma och det börjar brinna så går brandlarmet och kameran fotar automatiskt. Det går direkt till centralen via larmföretagets egna GSMnät som då larmar brandkåren. Förhoppnings sparar man värdefulla minutrar. Om allt nu funkar som det ska! Utan larmet skulle inte branden upptäckas förrän grannarna ser det och då tar det troligtvis längre tid innan brankåren är där.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas