• Frujj

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Gomorron
    Stannar hemma idag, får ta luncheriet nån annan dag.

Härligt med Barcelona Ab! Härligt väder här hemma idag också! Solen strååålar och man kan nästan inbilla sig att det är en tidig försommarmorgon (med lite fantasi)

• Frujj

Bauti: ja vi kan väl se om det funkar nästa vecka istället.

• Frujj

Hej!
    Dagens tre positiva!
    1.Solen skiner och det är häääääääärligt ute!
    2.Lillebror mår bättre
    3.Jag har äntligen hittat några fina stämplar jag letat länge efter

Grattis Nibla
    Hoppas det inte är magsjuka lillan har åkt på

• Frujj

Tezz: Bakom scenen är väl inte helt fel... back stage

• Frujj

Godmorgon!
    Nibla: Svårt det där... men bra gjort! Hade du skrivit anonymt på hennes blogg hade hon kanske räknat ut vem det var ändå.

Nu ska jag gå till Öppna förskolan en stund. Hittade en "liten" ÖF här i närheten som jag gillar att gå till. Det finns en kommunal oxå men där är så mkt folk att man blir ju mörkrädd. Gillar inte det. Dit jag ska idag kommer det 5-7 mammor med sina barn. Mer lagom än 30!

Inatt hade jag världens konstigaste dröm. Berättar ni om era konstiga drömmar för era makar... hihi även om det handlar om 5+1?

Nibla: Tur i oturen att L låg på Ns sida Haha! Har ni inte plastad frotté...?
    Svettigt men bra vid olyckor.

• Frujj

Nu har vi varit på öppna förskolan, det var trevlig. W ville att vi skulle ta bussen hem sen så vi ställde oss snällt och väntade på bussen. När den kom så var det fel på dörrarna där man får köra in barnvagnen så jag fick ta de bakre dörrarna (det var som tur var en dubbelbuss) och där fanns knappt plats för en dubbelvagn men det gick. Upptäckte att det bara fanns en sån där grön stämpelapparat längst fram vid chauffören så jag tänkte att jag lämnar då inte vagnen för o gå hela vägen dit o stämpla när vagnen står o svajar mitt framför dörrarna. Tänkte att om det kommer en kontrollant så ska jag snällt be honom hålla vagnen så kan jag gå o stämpla kortet sen... Det kom ingen kontrollant som tur var.. Fattar inte hur dom tänker när man ska lämna vagnen full med barn i o gå till andra änden medan bussen kör....

• Frujj

Har en fundering... ska ha gäster imorgon och tänkte göra den här: www4.arla.se/Default____17653.aspx
    Har gjort den en gång tidigare men tyckte att bottnen var sådär, det var lite väääl mkt mandelsmak för min smak. Funderar på om det skulle funka att göra en kladdkakebotten. Om man gör en halv sats så den blir tunn, och kanske inte jättekladdig men lagom "seg" och sen mjölkchokladfyllningen ovanpå. Vad tror ni om det?

• Frujj

Nibla: Kul att testa nya recept! Ha det så kul på torpet!

• Frujj

Dagens tre positiva:
    1. Det är VÅÅÅÅR i luften
    2. Det är uuuunderbart vääääder!
    3. Det är HELG
    4. Jag har handlat en massa stämplar till halva priset
    5. Jag känner mig full av energi
    6. Tralalalaaa

oj det blev visst dubbelt upp

• Frujj

Grattis på födelsedan, Nides!
    och grattis till såld lägenhet, Bauti
    och grattis till behållt jobb, Nibla!

Tre grattis på en gång! Det får bli mina dagens tre positiva idag. Jag är såååå arg så jag kan inte kläcka ur mig något annat positivt.
    Var nere på BVC med lillebror förut. Var 10 min tidig så jag satte mig på en stol och väntade. I andra änden av korridoren typ 10 meter från där jag satt stod en tjej och väntade utanför en av bvc-sköterskornas rum. Funderade lite över varför hon stod där och bara stod. Efter en stund kommer en annan bvc sköterska och då säger tjejen med hög röst "jag kan inte vänta här längre, jag måste få prata med henne nu, jag har magsjuka" VAAA!! Tänkte jag, fy, man går väl inte till bvc och är magsjuk?!! Nån minut senare kommer den bvc-ssk som hon väntar på och så säger tjejen åter igen med hög röst att hon är magsjuk så hon kan inte stå där. Bvc-sskn backar in i rummet och säger va är du magsjuk, då kan du inte vara här.. du kan smitta de andra. Då förklarar tjejen att hon ringt för att lämna återbud till dagens läkarbesök eftersom de är magsjuka, men att ingen ringt tillbaka. Så därför gick hon dit. Bvc-ssk förklarar för henne att hon kommer ringa tillbaka, man knappar ju in sitt telnr och så hamnar hon på en lista så hon blir uppringd. Men det hade inte hon fattat. JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄDRA idiot!!! Hur kan man man vara så KORKAD att man går ner till bvc för att tala om att man inte kommer för att man har magsjuka??? Fattar inte mänskan att det smittar???
    Kan säga att jag höll andan när hon gick förbi mig, sen gick jag in på toa och spritade händerna.. men fy f----n vad förbannad man kan bli... *grrr* *arrrhhhggggg*

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas