• Frujj

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Carma: Skönt att ni är friska.
    Nibla: Hur går det för din bror o familj? Visst har väl dom en liten oxå? Hur har det gått för henne/honom, rökskador och sånt??!?

Usch vad sur man kan bli när man kollar på blocket och ser att folk la ut annonser om Madonnabiljetter knappt en timma efter att de började säljas.. o då är det nån som ska ha 3500 kr per biljett.. men hallå??? Och så är det nån som skriver "budgivningen startar vid 1500"... öhhh? Var det inte sån här typ av försäljning som skulle stoppas mha att namnade biljetter osv.
    *surar*

• Frujj

Huvudvärken kommer o går lite men i helgen läste jag på en sida som heter yrsel.com. Fick nämligen ett jätteläskigt yrselanfall i lördags. Har nog funderat fram att det är min kassa rygg som orsakar spänningshuvudvärk och man kunde tydligen få yrsel av det oxå. Illa illa...
    Kanske borde börja träna... *hostar generat över min otränade stackars kropp*

• Frujj

Ab: Näpp blev inga biljetter, därför jag surar över folk som får tag på biljetter och i samma veva säljer dom på blocket för fyrdubbla priset *arg*

Nibla: Fy vad otrevligt. En 2,5 åring kan säkert drömma mardrömmar men jag vet inte hur mycket de förstår av situationen? De får väl vara uppmärksamma på om han pratar om det eller uttrycker oro på något annat vis och kanske behöver bearbeta det på nåt sätt. (bvc-psykologen t ex)

Usch vad hemskt, ett sånt där mardrömsscenario som jag kan sitta och ha hysteriska tankar om ibland...*brrr* Glad att alla klarade sig iallafall! Hoppas de fick räddat något av sina grejor, foton, minnen mm??

• Frujj

Fast klokt av killen att skälla på ambulanspersonalen som klipper i kläderna *fniss*

• Frujj

Godmorgon! Idag är jag uppe med (eller före) tuppen till och med! Dagis har studiedag idag så om en stund ska jag och alla tre åka iväg och babysimma. Stora E har lovat passa W vid bassängkanten. Får se hur det går.. han som äääääääääälskar att bada...

• Frujj

Gomorrs!
    Skitdag idag här. Kan bara bli bättre. Var så arg på stora E igår över hennes sätt och beteende att jag drämde igen dörren och gick ut vid 22 tiden igår. Usch!!!

Nides: Vi har en Brio Kombi barnvagn. Hade den till W också och är jättenöjda. Lite större kanske än de "nya moderna" vagnarna men å andra sidan är det inga problem att rulla den på kullersten, i snö eller på steniga stigar. En kombivagn har ju en insats som bebisen ligger i de första månaderna, sen tar man ut den och så vips blir vagnen en sittvagn. Två i ett alltså!
    Det man (enligt mig) kan tänka på när man köper en barnvagn är var och hur man tänker köra (typ mkt i stan eller på grusvägar/landet) hur ombonad bebisen blir i vagnen, (alltså hur skyddat den ligger, hur stor är sufletten osv) för det blir trots allt vinter och kallt här ibland också för att inte tala om blåst. Hmm Sen finns det ju 1000 olika detaljer som är bra eller mindre bra eller helt värdelösa på en barnvagn...
    Så, det var en besserwisserutläggning om barnvagnar från mig.

Jo en sak till... personligen så gillar jag inte de där babyskyddsvagnarna, (Maxi Cosi) visst de kanske är bra för en kortare tur men ingen bra vagn om man ska ut på långpromenader. Det sägs ju att bebisen helst inte ska sitta i ett babyskydd för länge eftersom det inte bra för ryggen. Kan därför inte se varför en sån vagn skulle vara bra??

Ja, Nibla, hur går det för din bror? Och hur blev tackkorten? Får man se smakprov?

Usch vad irriterande med föräldrar som släpper loss sina barn att röja järnet i ett väntrum! *grrr* Man undrar ju vad de gör på akuten då?? Råkade ut för en liknande sak när jag var där med O för ett par veckor sen, då var det en kille i 4-5 års åldern som sprang runt och härjade, dessutom var han framme och var alldeles för nära oss, typ ställde sig precis brevid mig och glodde på O. Jag tycker när man är i ett väntrum på ett sjukhus så är man antagligen sjuk och jag ville inte ha hans baciller för nära oss (visst han kanske inte hade nåt smittsamt men det kan ju inte jag veta) så jag gav både han och hans pappa onda ögat.. HEHEHE sen så höll hans pappa honom en bit bort från mig. I såna tillfällen struntar jag i om folk tänker att jag är en surkärring *skrattar häxlikt*

(fy vilket dåligt humör jag är på idag...., hörs det??)

Fast det "värsta" jag hört om det där väntrummet var när min kompis berättade att de vart där med sin pojk, då var det en familj som blev satta i "magsjukerummet" (För er som inte vart där så finns det en avgränsad del av väntrummet där barn med kräkningar och diaréer ska hålla sig) men... guess what!! Jo då satt föräldrarna där inne och pratade om väder och vind medan de lät ungen lufsa runt bland övriga patienter i väntrummet. Snacka om smittspridning. Usch man blir så förbannad på såna korkade....

• Frujj

Nibla: Hehe jag det är gött att vräka ur sig ibland. Känns redan bättre faktiskt.

Gott med semlor... i senaste Allt om Mat fanns några varianter på den klassiska mandelmassesemlan. Bland annat en med kokos och nån med choklad... Mmmm har man allergiker i familjen får man frångå traditionerna ibland....

Fy vad äckligt med ungar som springer runt och pillar på gamla kräkpåsar!!! Usch. Fattar inte att den morsan inte kunde hålla i sina ungar, om inte annat för deras egen skull??? De får ju med sig ett och annat hem därifrån om de gör så där... usch!!!

• Frujj

Nä nu ska jag vara lite trevligare. Har just druckit en kopp te och känner att humöret höjs lite.

Vi ska göra om på våran övervåning, just nu är där tre sovrum och ett allrum men tanken är att allrummet ska bli ett sovrum till oss, och så ska det minsa rummet få återgå till att bli "kontor" (eller gömme för alla mina 100 000 böcker) E får ha kvar sitt rum och så kommer W och O få dela det andra stora sovrummet.
    I allrummet ska vi bygga en garderobsvägg, och sen tänkte jag göra en fondvägg på den vägg som blir bakom sänggaveln med Sandbergs Vera. www.sandbergtapeter.com/default.asp&ulid=18&show=3&katdel=3&psid=72&vid=545&vrank=4
    Sen får det bli nån ljus tapet på de andra väggarna men så fick jag för mig att göra ena väggen med fototapet, och då göra två närbilder på W och O:s ansikten i svartvitt... och sätta lite omlott eller hur man ska säga. (har ingen sån babybild på E)
    Eller blir det för mycket? Den väggen kommer bara synas när man gått in i rummet. Hmm *funderar*

• Frujj

Oj.. det var visst ganska dyrt med fototapet.. men man kan ju alltid drömma

• Frujj

hehe jag råkade oxå spela in när jag talade om för N att jag irriterade mig på nånting med en bajsblöja eller hur det var. Lyssnade på det efteråt och fnissade lite. Just ja det kom in på vår telsvarare av nån anledning.

Ibland måste man gnälla av sig, turligt nog blir det ju bättre efteråt, oftast!

Nibla och Carma: Har ni tänkt (eller redan gjort kanske) vaccinerat era små mot pneumokocker? Vi pratade ju om det här i tråden för ett tag sen men sen har jag glömt bort det, var på bvc igår och bvc-tanten nämnde det och började fundera på hur vi skulle göra.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas