Pappa som ger bort?
hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??
hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??
Min m2b är amerikan, vi ska gå in tillsammans i kyrkan i Chicago. Vi kommer båda att säga att vi kommer att lyda och respektera varandra i äktenskapet, det har vi bestämt själva.
Ni som är emot brudöverlämning har inget för att börja klanka ner på andra kulturer...sorry.
Nice!
Jag kan testa 1000 gånger om du så vill, men det är fortfarande skillnad.
Brudöverlämning finns i flera olika kulturer, med samma solkig värdering att kvinnan är underställd mannen som bakgrund.
Brudkrona förekommer framförallt i den kristna kulturen, traditionen med att bara oskulder fick ha brudkrona har förändrats av de som tidigare upprätthöll och styrde den (kyrkan) och det har således ingen som helst påverkan i en kultur där brudkrona inte förekommer att man väljer att sluta med den traditionen här.
Tydligare än så kan jag inte uttrycka skillnaderna mellan dessa två företeelser.
Med det sagt så kan jag meddela att jag hade inte krona på mitt bröllop, tolka det som du vill...
KLanka ner, nej. Men diskutera vad vi vill ska införas som norm i Sverige ser jag inget fel i...
Det är helt ok, men det lät på vissa här inne som om kvinnor i USA inte hade något val. Så är det naturligtvis inte.
anne på grönkulla skrev 2009-01-12 18:07:40 följande: