Pappa som ger bort?
hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??
hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??
Det var verkligen jättetråkigt att höra.
Hoppas att det ljusnar för dig.
Kram.
Tyvärr måste jag säga ifrån att personangrepp o dyl inte hör hemma på BT. Det är mycket trevligare om ni håller en vettig diskussion som håller sig till ämnet, utan att t.ex. göra jämförelser som kan verka stötande m.m.
Det är skillnad på att diskutera och att vara provocerande i sina uttalanden.
Emmet99: Först vill jag säga att det låter jättehemskt det du går igenom och jag hoppas att det ordnar upp sig för dig!
Sedan vill jag påpeka det här med könsroller och jag ger Hammerman visst rätt, men vill också säga att när det kommer till blommor, färger, smak mm så tycker jag att det är så fånigt att dela uipp saker i kvinnligt och manligt. Även när det gäller barn. På McDonalds tex, varför inte göra en happy meal med bilar och en med dockor, så slipper de pojkar som vill ha dockor stämpel på sig att vara flicka.
Det jag menar med att klistra på egenskaper är att placera mig i ett kvinnofack och det gör man när man måste dela upp allt i manligt och kvinnligt.
Sedan tror ajg att det är viktigt att se mönser och försöka förstå varför vi agerar som vi gör. Är det en enskilld företeelse eller är det något som många gör som råkar vara av samma kön? Kan det bero på något? Förmodligen skulle jag säga.
anne på grönkulla skrev 2009-01-13 15:20:20 följande:
Nej, det är väl just det - varför välja pappa när det inte är pappa man gifter sig med?
Jag ifrågasätter att människor motiverar valet att bli inledda av pappa med att han antingen är en trygghet eller att de har en så fin relation eller att det är en person de älskar. Alla de skälen går lika lätt att applicera på den blivande maken. Alltså handlar det om något annat.