• suzem

Pappa som ger bort?

hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??

• Svar på tråden Pappa som ger bort?
  • MulleNuh

kan du det så ska du få en glass.. Med strössel!

• Tooticki

Ingenting är nytt under solen, men man kan alltid diskutera det ur olika perspektiv.

För övrigt gillar jag varken glass eller strössel

• MulleNuh

Hepp!! Äh lika bra.. För kallt för glass ändå..

Tooticki skrev 2009-01-14 21:00:34 följande:
    Ingenting är nytt under solen, men man kan alltid diskutera det ur olika perspektiv.För övrigt gillar jag varken glass eller strössel
  • feministbrud

Ett perspektiv som jag tyckte försvann lite var det här med att man inte ska bry sig om detaljer för att det finns mycket värre saker. Ofta när man diskuterar brudöverlämning så får man reaktionen att det kan ma bry sig om efter att man har tagit itu med problemen att folk gifter sig ofrivilligt. Kan man aldrig arbeta för många saker samtigit och är det fel att jobba med något hemskt bara får att något annat är hemskare?

Och är det ingen som har funderat på att man ibland kanske också måste rensa upp på sin egen bakgård när man kräver att andra ska ändra sig?

• feministbrud
    snaily skrev 2009-01-14 17:36:34 följande:
    Tråden verkar ha somnat idag På tal om i vilka länder äktenskap fortfarande arrangeras och flickor/kvinnor verkligen gifts bort eller till och med säljs - detta hände i USA: www.aftonbladet.se/nyheter/article4182399.ab(Försöker inte säga att det är något som är vanligt i USA, men hemskt ändå...)
    Fast det var bland immigranter som levde utanför samhället... Men ändå, det är hemskt!
  • Aleta

Jag vill ha glass!
    Jag testar med en liknelse som nog är ny.
    Apropå när man resonerar att en enskild brudöverlämning inte spelar någon roll och inte påverkar någon annan.

Om en fiskare är ute på isen och borrar ett hål för att kunna pimpla lite så tror jag att han/hon skulle bli sur och upprörd om någon sa att det inte var en bra idé för att det försvagar isen. "Det här lilla hålet spelar ingen roll!" Skulle fiskaren förmodligen säga.

Detta har hänt på riktigt:
    Uppe i norr, på vintern finns det vägar på isen. Det kör ofta tunga transporter där och vägarna hålls även fria från snö. En vinter brast isen och en av lastbilarna sjönk.
    Orsaken: En massa isfiskare hade borrat hål som försvagade isen. De hade valt att hålla till på den bekväma snöfria delen av isen/vägen och ingen av dem tyckte att ett litet hål skulle spela någon roll eller påverka någon annan...

MulleNuh skrev 2009-01-14 20:58:23 följande:
    kan du det så ska du få en glass.. Med strössel!
  • MulleNuh

EXAKT det där var det en som skrev förra veckan! Sorry.. Ingen glass för dig..

Aleta skrev 2009-01-15 09:27:30 följande:
    Jag vill ha glass!Jag testar med en liknelse som nog är ny.Apropå när man resonerar att en enskild brudöverlämning inte spelar någon roll och inte påverkar någon annan.Om en fiskare är ute på isen och borrar ett hål för att kunna pimpla lite så tror jag att han/hon skulle bli sur och upprörd om någon sa att det inte var en bra idé för att det försvagar isen. "Det här lilla hålet spelar ingen roll!" Skulle fiskaren förmodligen säga.Detta har hänt på riktigt:Uppe i norr, på vintern finns det vägar på isen. Det kör ofta tunga transporter där och vägarna hålls även fria från snö. En vinter brast isen och en av lastbilarna sjönk. Orsaken: En massa isfiskare hade borrat hål som försvagade isen. De hade valt att hålla till på den bekväma snöfria delen av isen/vägen och ingen av dem tyckte att ett litet hål skulle spela någon roll eller påverka någon annan...
  • MulleNuh

Skoja.. Du får en glass.. För det var faktiskt en OTROLIGT bra liknelse..

• Aleta

Neeej! Jag som ville ha en stor sundae med kolasås.

MulleNuh skrev 2009-01-15 09:31:32 följande:
    EXAKT det där var det en som skrev förra veckan! Sorry.. Ingen glass för dig..
  • Aleta

Jippie

MulleNuh skrev 2009-01-15 09:32:01 följande:
    Skoja.. Du får en glass.. För det var faktiskt en OTROLIGT bra liknelse..
Svar på tråden Pappa som ger bort?