• LillEm

50 tals bröllop fortsätter

Hej igen tjejer,

Såg att vår gamla kära tråd har stängts så nu påbörjar jag en ny.
    Hur har det varit med er alla under julen? Själv mår jag prima och nu börjar planeringen inför bröllopet på allvar (ca 4 månader kvar).

Kram / LillEm

• Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter
  • SweetSun

ja att kunan dansa en lite fartigare lindy hop på festen vore nåt! Men själv har jag svårt p.g.a sjukdom, och en sambo utan taktkänsla så det blir svårt, haha.

• Oneesan

Jo hade varit kul om man kunde dansa, men för gästernas säkerhet är det väll lika bra att inte försöka.

Junebug: Det kommer nog bli uppskattat med lindy hop

• LillEm

Ah, jag måste bara berätta, jag lyckades få biljetter till U2-konserten på Ullevi i juli. Jag och m2b tillsammans med mina föräldrar ska gå. Lyckan är stor

När det gäller det här med dans..... jag har sett min m2b dansa 1 gång för ca 10 år sen..... han avskyr verkligen att dansa. Men han har lovat att dansa både bröllopsvalsen (vilket inte blir vals utan mer "tryckare") samt ytterligare 1 dans under kvällen. Jag är verkligen jättestolt över honom då jag vet att han verkligen får ångest när det gäller dans. Jag tycker det är väldigt fint av honom att trots detta dans 2 danser med mig på bröllopet .
    I övrigt så är jag lite orolig för att det blir tomt på dansgolvet..... jag ska försöka prata med mina vänninor och se om de kan vara dragplåster för resten av gästerna.

• SweetSun

lillem; kul att ni lyckades få biljetter!

sen med dansgolvet ja, våra vänner är absolut inga danspersoner, så jag hoppas på att kanske våra föräldrar iaf tar sig nån dans vid de lugna låtarna...

vi hade ju tänkt att när vi dansar våran bröllops-tryckare, så ska gästerna "haka på" efter ett tag, så vi slipper stå hela låten själva

sen får man väl se, vi blev ju utan band nu, så det blir cd hela kvällen, men jag hoppas dte ska gå bra!

• Junebug

Ja jag tror också att det kan bli ett kul inslag med lindy hop! :)
    Jag och min m2b är väl inte speciellt graciösa på dansgolvet och vi kan inte dansa sen tidigare, men nu går vi lindyhop kurs en gång i veckan nu och redan efter ett par månader måste jag säga att vi har blivit ganska hyfsade! Kan verkligen rekommendera en kurs för dem som är sugna ;)
    Nu har vi gått grundkurs och lite mer avancerad, närmare bröllopet kostar vi nog på oss ett par privatlektioner också..

Sweetsun; hur kommer det sig att ni blir utan band?
    Jag skulle gärna ha liveband men jag tror inte vi kommer ha råd. CD funkar ju fint det med, så länge man har en hyfsad ljudanläggning så det blir lite drag! :)

• SweetSun

ja vi hade en bekant som sa sig veta av ett gäng grabbar som kunde spela, vi skulle bara skicka låtar så de hann träna.. men nu helt plötsligt fanns det inga grabbar... ingen ville spela, eller kunde detta.. helt sanslöst.

• Oneesan

Vi kommer nog inte dansa men eftersom vi firar på en brygga så får väll vi kasta oss i vattnet istället

• LillEm

SweetSun: Ibland blir man förvånad över hur folk kan ställa till det. Men jag är säker på att ni får en bra kväll med CD-spelaren oxå. Vi har bokat in en DJ som verkar vara jättebra, han kan spela allt från 50, 60, 70, 80 och nutid. Vi har redan nu hintat att vi vill ha mycket 50 och 60-tal.

Junebug: Grymt att ni kan dansa lindyhop. Jag har själv gått flera danskurser och kan dansa både wienervals och salsa. Men som sagt var, min m2b får riktigt ångest vid danstillställningar så vi får nog hålla oss till en "mystryckare".

Oneesan: Det låter verkligen jättekul att hoppa ner från bryggan och ha ett stort kollektiv bad. Verkligen en toppenidé .

• alltidvi

I går fick jag hem mitt flor! Det såg helt ok ut och kan nog bli väldigt bra. Nu måste jag bara bestämma mig om jag bara ska ha flor eller om jag först ska ha mormors slöja under vigseln för att sedan byta till flor.. vad tycker ni?

• SweetSun

alltidvi; ja att få ha sin mormors slöja måste ju kännas speciellt, den skulle jag gå på! Sen om du vill ha flor på kvällen, det kan ju också vara nåt! Se bara till att du kan byta smidigt, så du inte sabbar frillan

Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter