• LillEm

50 tals bröllop fortsätter

Hej igen tjejer,

Såg att vår gamla kära tråd har stängts så nu påbörjar jag en ny.
    Hur har det varit med er alla under julen? Själv mår jag prima och nu börjar planeringen inför bröllopet på allvar (ca 4 månader kvar).

Kram / LillEm

• Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter
  • Fröken Strössel

Hej på er!

Sitter och kollar klänningar och har fastnat för den som finns i mitt galleri. Vet att bilden är väldigt liten men tror ni att det är en underkjol i tyll under klänningen eller är det själva klänningen som har det isytt?

Läste en massa i tråden om underkjolar så jag tänkte att ni säkert var exerter :D

Tack på förhand!

• SweetSun

Jag skulle tippa på en lös underkjol i tyll!

Men det är ju svårt att veta...

• Fröken Strössel

ok, tack! Som sagt, svårt att se.

• alltidvi

I går var jag hos min mormor och provade hennes slöja som hon hade på sitt bröllop 1956 - den blir perfekt! Känns bra eftersom jag börjar ge upp tanken på flor. Har inte hittat rätt "tyg" någonstans, ett tips om du kan tänka dig flor med prickar är att man kan köpa det i metervara hos hattbaren på söder. Är fortfarande intresserad om någon har tips på var man kan köpa "flortyg"...

• LillEm

Igår satt jag och min m2b och hade ett riktigt långt och givande planeringsmöte. Vi hann både spika menyn, välja bröllopsmarsch, gå igenom dekorationer, inhandling av alkhol mm, samt uppgifter för våra toastmasters/värdpar. Det kändes riktigt skönt att få lite ordning och reda i vår planering .

Dessutom så var jag ut och shoppade med ett par goda vänninor i helgen och hittade en sååå snygg 50-tals väska som passar perfekt till min klänning. Och det bästa av allt var priset, 300 pix ! Till råga på allt hittade jag ett par helcoola skor som jag ska byta till inför dansen (är lite orolig för att jag ska bryta benen av mig om jag tar en svängom i mina bröllopsskor med skyhög klack :-P ) .

Detta känns verkligen som en lyckad helg! Nu ska jag även ta hand lite x-tra om mig själv inför den stundande dagen. Äta bättre (dock inte banta), träna och sköta min hy. Men framförallt försöka tycka om mig själv och njuta av de sista månadernas planering. Härmed uppmanar jag er andra att göra samma sak. Kom ihåg, ni är bäst !

• Cltsp

Alltidvi: Jag har också letat efter något bra tyg att göra flor av men inte hittat något. Jag trodde det skulle vara enklare att få tag i. Hur ser det där floret med prickar ut? Är det vita prickar då eller? Vad tror du om detta annars? www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50144157

Sweetsun: Jag håller med om att alla är så positiva till temat. Jätteskoj!

Lillem: Åh vad skönt att ni har fått lite ordning och reda på planeringen. Här känns det mest som om vi har ångest för allt som måste fixas. I helgen satt vi med hemsidan och försökte få den klar. På söndag ska vi göra klart alla inbjudningar så vi kan skicka ut dem. Vad var det för väska du hittade? Jag har funderat på det där med väska - vad ska man ha för typ av väska?

Jag fyndade ett par skor på tradera i helgen, håller tummarna för att de passar! Vad tycker ni? www.tradera.com/auction/auction.aspx Har även köpt en massa filmisar att göra bordsplacering av.

Nu ska jag försöka kurera mig från magsjukan jag åkte på i helgen, usch! Jag håller tummarna för att vi slipper sånt på bröllopsdagen ;)

• alltidvi

Ja, prickarna är vita. Det var ganska sött faktiskt men inte vad jag letar efter.. Tyget från IKEA ser ju faktiskt väldigt lovande ut!

Cltsp skrev 2009-03-02 11:55:04 följande:
    [citat]
    Alltidvi: Jag har också letat efter något bra tyg att göra flor av men inte hittat något. Jag trodde det skulle vara enklare att få tag i. Hur ser det där floret med prickar ut? Är det vita prickar då eller? Vad tror du om detta annars? www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50144157
  • SweetSun

cltsp; va skoj med skor! ser lite ut som mina ;)

• Cltsp

Haha förstår inte vad du pratar om! ;)

Dina är ännu snyggare men jag kunde inte låta bli när de fanns på Tradera. Man får ju försöka hålla budgeten om det går :D

SweetSun skrev 2009-03-02 13:51:50 följande:
    cltsp; va skoj med skor! ser lite ut som mina ;)
  • SweetSun

hehe ja tradera är toppen! jag hade oturen med mina skor då det var en helt urflippad säljare, tog bl.a 1 månad att få hem dem...

nu ska jag leta en sömmerska som kan sy in min klänning.. den är på tok för stor och jag orjkar inte skicka och byta ifall det blir fel igen.

Nån som har koll på vad det kostar att få en klänning insydd?

Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter