• LillEm

50 tals bröllop fortsätter

Hej igen tjejer,

Såg att vår gamla kära tråd har stängts så nu påbörjar jag en ny.
    Hur har det varit med er alla under julen? Själv mår jag prima och nu börjar planeringen inför bröllopet på allvar (ca 4 månader kvar).

Kram / LillEm

• Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter
  • LadyLuck

Vad gulliga ni är! Tack! Ja den kommer bli en riktig rocknroll-unge :)

• LillEm

Grattis, grattis Lady Luck!
    Jag är verkligen jätteglad för din skull.

• LadyLuck

Vad gulliga ni är! Det är många som skrattar/skakar på huvudet åt att vi ska föda barn o gifta oss samma sommar. Knäpp som jag är så taggar det mig bara mer *skratt*. Jag mäter mig varje månad för att få en uppfattning om vilken stl jag ska beställa från Vivien :)

• LoR

Hej alla,

vi ska kanske inte ha ett 50-tals bröllop men väl 50-talsfrisyrer både jag och brudgummen. Han i klassisk rockabilly och jag, hm, har inte riktigt bestämt mig ännu. En fråga, är det någon som vet en sminkös i Stockholm som är duktig på just 50-tals sminkning (typ kajal, rödrosiga läppar)? Jag ska göra håret på Sivletto på söder men där gör de det inte. Tacksam för alla tips. /Linda

• SweetSun

LoR; skojigt med fler! Ja på sivletto gör de nog ett kanonjobb, synd att de inte sminkar, det går inte om du frågar eller..? Jag bor inte i stockholm, så jag vet tyvärr inte om nåt ställe.

• Cltsp

Jag känner inte till Stockholm så bra heller tyvärr.

I en av de förra trådarna la jag in denna länk som inspiration therezz.blogg.se/2008/november/face-stockholm.html

Det är ju Face som har den kampanjen så de borde ju veta vilket smink det är som menas och hur man ska lägga make up:en.

• LadyLuck

Hej, vad tar Sivletto för en håruppsättning? Som tur är min väninna hårfrisör :)

• LoR

God morgon, tack för svar! Att göra håruppsättningen på Sivletto känns klockrent (ni som inte känner till det gå in på deras hemsida för lite retroinspiration!). Kajsa har ett fast pris på 400 kr/timme så vi får se hur lång tid det tar nu för provuppsättningen. Hon gör tyvärr inte smink och kände inte direkt till någon tyvärr. /Linda

• Blivande mrs walker

Vi ska inte heller ha rakt av femtiotal, men ganska inspirerat eftersom mycket annat hos oss är det.

Alltidvi: Jag har börjat fundera på att ha ett grönt flor och gröna skor. Jag är ganska tveksam inför uppgiften att leta reda på ett färdigt grönt flor (särskilt ett som passar mina skor), men kanske ännu mera tveksam inför att göra ett själv... Har du tagit reda på någon annanstans hur man gör?

Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter