• LillEm

50 tals bröllop fortsätter

Hej igen tjejer,

Såg att vår gamla kära tråd har stängts så nu påbörjar jag en ny.
    Hur har det varit med er alla under julen? Själv mår jag prima och nu börjar planeringen inför bröllopet på allvar (ca 4 månader kvar).

Kram / LillEm

• Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter
  • LadyLuck

Får jag fråga en sak...ang smink.. jag är ju lite av en rockabilly brutta o sminkar mig gärna mycket :) Måste man få proffesionell sminkning på dagen? Dom kommer göra det typ sött och fint...och jag vill inte ha det så ;) Men hur får man egen makeup att sitta en hel dag, ordentligt? Använder ngn primer? Tack o kram

• alltidvi

Primer under foundation och concealer och sedan avsluta med puder. Tycker primer gör stor skillnad när det gäller hållbarheten. Sen får man nog bättra på under kvällen.. Det viktigaste är det iaf ska hålla under foto+vigsel+mingel. Ett tips jag har fått för att kolla om make upen är ok, är att ta ett foto med en kamera (helst den som bröllopsfotona ska tas med) och sedan anpassa sminket efter hur det ser ut på bild. Oftast tror jag att man sminkar för lite...

LadyLuck skrev 2009-02-18 16:33:42 följande:
    Får jag fråga en sak...ang smink.. jag är ju lite av en rockabilly brutta o sminkar mig gärna mycket :) Måste man få proffesionell sminkning på dagen? Dom kommer göra det typ sött och fint...och jag vill inte ha det så ;) Men hur får man egen makeup att sitta en hel dag, ordentligt? Använder ngn primer? Tack o kram
  • SweetSun

jag ska visa bilder på hur jag vill ha det, jag vägrar söt och gullig Här ska det vara sotiga ögon och röööda läppar!

• mariemonroe

hallå :)

HÄRLIG sida!! här kommer jag hänga :D

• Piru

Jag har beställt tid för att sy upp en benvit Vivien Holloway look-alike, den tighta timglasmodell-varianten med ett svart band runt midjan! Letar nu efter skor, har några jättefina i mitt galleri men de är slut i min storlek (vill ha de svarta)... Får väl hoppas att de får in nya snart! Flor ska jag nog beställa från etsy också, bild finns i galleriet också!

• mariemonroe

Jag har bilder på "starka bilder" i galleriet på det jag kommer ha på mig..

Även fast jag har över ett år kvar så är det så underbart och kul att få planera allt :D:D

• SweetSun

Piru! jag ska ha en vivian, med svart band i midjan!

• LoR

Så bra med lite sminktips. Alltidvi; kan du rekommendera en bra primer?

• LillEm

Hej alla,

Igår fick jag äntligen ändan ur och sydde in mina spetshandskar. Eftersom att jag har mininhänder så var handskarna som jag beställde på nätet för stora trots att de var i barnstorlek (upp till 16 år) . Men nu sitter de perfekt och jag tror att de blir riktigt snygga till klänningen.

Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter