• LillEm

50 tals bröllop fortsätter

Hej igen tjejer,

Såg att vår gamla kära tråd har stängts så nu påbörjar jag en ny.
    Hur har det varit med er alla under julen? Själv mår jag prima och nu börjar planeringen inför bröllopet på allvar (ca 4 månader kvar).

Kram / LillEm

• Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter
  • Miss Sofie

Hej brudar, ni som ska ha 50tals brollop jag undrar, hur ska ni ha haret? Ska ni ha sloja? Jag funderar pa om man ska ha en liten hairpiece med flor (tror att det heter sa) och undrar ska nan annan det och vart hittar man sant? Ar det nan som har bilder?

• Oneesan

Jag ska ha rosor i håret hade jag tänkt. Var till frissan igår men hon var tvungen att kolla med semestrar, fast jag hoppas hon kan.

• Betty Boop augusti2009

Lite råd tack!
    Jag ska sy upp en likadan klänning som i mitt galleri. Tycker ni jag ska ta vit eller ivory? Vad tror ni blir snyggast?
    Jag har brunt hår, bruna ögon, ljus hy.

• Blivande mrs walker

Nu har jag varit på Prickig Katt i Göteborg och tittat på flor. De har fantastiskt fina och kan göra nya på beställning, men jag insåg att jag kanske inte passar så särskilt i det...
    Så det blir nog blommor i håret.

• SweetSun

ja flor är ju ganska dyrt också. Hittade en på nätet men kostade ju typ 800, å det är ju vad jag köpt hela klänningen för!1 Så nej, det kändes inte värt det.

Jag ska försöka hitta nån fin frisyr att ha, och ha blommor i håret ist.

jag försöker att hitta nån sida där det finns bilder på frisyrer från olika håll, nån som vet?

• alltidvi

Jag har faktiskt köpt ett flor nu på etsy. Kan inte säga ngt om kvaliteten än eftersom jag ville ha i ivory och då de fick specialfixa men jag hoppas på att det blir bra.

www.etsy.com/view_listing.php

• SweetSun

jättefint! fast jag letade flor som bara går över halva ansiktet och bara en bit över halva huvudet liksom, och det verkar vara svårt att hitta.. så jag gav upp...

Men jag tror att det ska bli bra endå.. även om ett flor hade vart det finaste.

• alltidvi

De flesta flor är i samma storlek och sen fixar man dem "kortare" genom att sätta hårnålar. Jag kommer att floret som du beskriver det...

SweetSun skrev 2009-03-05 13:55:43 följande:
    jättefint! fast jag letade flor som bara går över halva ansiktet och bara en bit över halva huvudet liksom, och det verkar vara svårt att hitta.. så jag gav upp...Men jag tror att det ska bli bra endå.. även om ett flor hade vart det finaste.
  • SweetSun

ok, men då måste man väl klippa lite? det blir ju väldigt mycket tyg annars?

• alltidvi

Eftersom flor mest består av "luft mellan maskorna" så blir det inte så mkt kvar när man för ihop dem. Vad jag har sett på beskrivningar så går det alldeles utmärkt att få den kortare utan att klippa.

SweetSun skrev 2009-03-05 14:49:29 följande:
    ok, men då måste man väl klippa lite? det blir ju väldigt mycket tyg annars?
Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter