• LillEm

50 tals bröllop fortsätter

Hej igen tjejer,

Såg att vår gamla kära tråd har stängts så nu påbörjar jag en ny.
    Hur har det varit med er alla under julen? Själv mår jag prima och nu börjar planeringen inför bröllopet på allvar (ca 4 månader kvar).

Kram / LillEm

• Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter
  • Piru

Fylla i läpparna med läppenna (alltså över hela läpparna) och sedan ett lager läppstift över. Sitter som berget.

mariemonroe skrev 2009-02-20 20:38:12 följande:
    tänkte höra om det är någon som vet om ett bra RÖTT läppstift som sitter länge och inte "smetar ut sig", och som inte försvinner lätt innåt läpparna..
  • Cltsp

Nu finnd det kort på klänningen i galleriet :D

• mariemonroe
    Cltsp skrev 2009-02-21 21:47:10 följande:
    JÄTTEfin klänning :))
  • Lemonita

Vilken fin klänning!
    Bor nära lokalen där ni ska ha festen, .

Cltsp skrev 2009-02-21 21:47:10 följande:
  • Blivande mrs walker

marienmonroe: Jag använder Lipfinity, det är inte alls som vanligt läppstift utan mer som munmascara, det svåra är att få bort det när man ska gå och lägga sig.

• Junebug

Hej, jag vill också vara med här! Vi planerar 50tals bröllop sommaren 2010.

Mitt läppstiftstips; se till så läpparna är mjuka (ha på lite bra lypsyl kanske). svep över lite puder några gånger. Måla med läppenna kring kanterna och sudda in mot mitten. Måla över läppstift en gång, bit av på papper, måla på mera. Det brukar hålla en helkväll för mig!

För extra hållbarhet säljer ex. make up store ett slags läppglans som fäster läppstiftet. Måla över och det sitter som berget hela dagen-kvällen-natten.

• mariemonroe

ohlala!! Jag hade ett vanligt läppstift från make up store och bara det var ju bra men det är verkligen inte snyggt när det börjar röra sig ut som i ränder från läpparna.. och jag använder rött läppstift nästan dagligen så.. så det blir o köpa på sig ett helt kit för bara läpparna :)

• Cltsp

kul =) Vi bor också rätt nära

Lemonita skrev 2009-02-22 10:06:05 följande:
    Vilken fin klänning! Bor nära lokalen där ni ska ha festen, .
  • Oneesan

Jag har velat fram och tillbaka huruvida jag ska kosta på frisör och smink, vårat bröllop blir inte så stort så jag tyckte att det kanske inte var någon meningen. Men vi delade ut inbjudningskorten till föräldrarna i söndags och det vart verkligen aktivitet då, mamma har lånat en massa "husmoderns allehanda" eller nått sånt för att få inspiration till 50-tals kläder. Och killens mamma och syster har börjat rita mönster. Det gör mig verkligen glad att de tar temat seriöst, trodde många skulle dyka upp i sina vardagskläder.

Nu har jag ändrat mig och ska svänga förbi frisören som gjorde min baluppsättning och se om hon har tid att fixa mig på bröllopsdagen

• SweetSun

ja jag har också velat lite med frissa, men har tänkt satsa på det endå! har fått nys om en tjej som ska flytta hit sin pojkvän,till sverige från schweiz, som kan det där med rockabillyfrisyrer.. så frågan är om hon hinner hit och att man kan fråga henne..

Men ska boka vanlig frissa med, som backup.

Har märkt att temat triggar igång fantasi och engagemang hos många, och de jag trodde inte skulle vilja gå 100% på temat, verkar vilja göra det med 1005 glädje!

Jätteskoj är det!

Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter