• LillEm

50 tals bröllop fortsätter

Hej igen tjejer,

Såg att vår gamla kära tråd har stängts så nu påbörjar jag en ny.
    Hur har det varit med er alla under julen? Själv mår jag prima och nu börjar planeringen inför bröllopet på allvar (ca 4 månader kvar).

Kram / LillEm

• Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter
  • alltidvi

Jag har kollat på etsy.com där finns en hel del flor som är billigare än de som jag har hittat i Sverige, dock lite för dyra för mig. Jag tror att jag kommer att beställa flor från ebay och sedan göra själv.

Om jag var du skulle jag satsa på ett flor i vitt och sedan en hårdekoration i grönt. Jag kommer göra en blomma av samma tyg som min klänning... ska även göra mindre "blommor" att ha på skorna (gröna! )Har köpt vintage "skospännen" på etsy som jag ska ha i mitten av blommorna så att jag kan fästa dem på skorna.

Blivande mrs walker skrev 2009-02-16 20:33:08 följande:

Vi ska inte heller ha rakt av femtiotal, men ganska inspirerat eftersom mycket annat hos oss är det.Alltidvi: Jag har börjat fundera på att ha ett grönt flor och gröna skor. Jag är ganska tveksam inför uppgiften att leta reda på ett färdigt grönt flor (särskilt ett som passar mina skor), men kanske ännu mera tveksam inför att göra ett själv... Har du tagit reda på någon annanstans hur man gör?
  • stinch
    alltidvi skrev 2009-02-17 09:50:32 följande:
    Jag har kollat på etsy.com där finns en hel del flor som är billigare än de som jag har hittat i Sverige, dock lite för dyra för mig. Jag tror att jag kommer att beställa flor från ebay och sedan göra själv. Om jag var du skulle jag satsa på ett flor i vitt och sedan en hårdekoration i grönt. Jag kommer göra en blomma av samma tyg som min klänning... ska även göra mindre "blommor" att ha på skorna (gröna! )Har köpt vintage "skospännen" på etsy som jag ska ha i mitten av blommorna så att jag kan fästa dem på skorna.Blivande mrs walker skrev 2009-02-16 20:33:08 följande:
    TACK för Etsy länken! Har vart där innan och tittat men glömt bort det, nu hittade jag massor av saker jag vill ha (både bröllopsgrejer och annat), helt sjukt bra sida!
  • alltidvi

Jag är väldigt förtjust i Etsy, hittade faktiskt mitt klänningsmönster förutom skospännena jag beskrev ovan. Om jag inte "pysslade" så mkt själv skulle det nog bli mer inköp till bröllopet därifrån...

stinch skrev 2009-02-17 13:42:56 följande:
    TACK för Etsy länken! Har vart där innan och tittat men glömt bort det, nu hittade jag massor av saker jag vill ha (både bröllopsgrejer och annat), helt sjukt bra sida!
  • stinch
    alltidvi skrev 2009-02-17 16:01:14 följande:
    Jag är väldigt förtjust i Etsy, hittade faktiskt mitt klänningsmönster förutom skospännena jag beskrev ovan. Om jag inte "pysslade" så mkt själv skulle det nog bli mer inköp till bröllopet därifrån...
    Jag har beställt ett strumpeband idag, och just nu mailar jag med en tjej om att göra inbjudningarna, hittade så sjukt fina med fåglar på! Ska försöka visa sen om jag får hennes tillåtelse!
  • alltidvi
    stinch skrev 2009-02-17 21:59:46 följande:
    Jag har beställt ett strumpeband idag, och just nu mailar jag med en tjej om att göra inbjudningarna, hittade så sjukt fina med fåglar på! Ska försöka visa sen om jag får hennes tillåtelse!
    Vi ska också ha inbjudningar med fåglar på fast de knåpar jag ihop själv. Vore roligt att se era inbjudningar!
  • stinch

Kom på att jag kan ju posta Etsy-länken istället! Vi kommer ha dessa inbjudningskort:

ny-image0.etsy.com/il_fullxfull.57655816.jpg

Men med text på svenska samt i en lite höstigare färgställning! Till det kommer vi ha matchande OSA-kort som folk får skicka tillbaka till oss!

• alltidvi

Jättesöta! Våra kommer vara lite liknande. Hade gärna haft OSA-kort, men ska försöker vara lite "eko" och har därför OSA via hemsida. Men eftersom bröllopet är i september, hinner jag säkert ändra mig tre ggr till..

stinch skrev 2009-02-18 12:26:23 följande:
    Kom på att jag kan ju posta Etsy-länken istället! Vi kommer ha dessa inbjudningskort:ny-image0.etsy.com/il_fullxfull.57655816.jpgMen med text på svenska samt i en lite höstigare färgställning! Till det kommer vi ha matchande OSA-kort som folk får skicka tillbaka till oss!
  • Blivande mrs walker

Jättefina stinch!

Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter