• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • Teapot

Tizia, tycker du har gjort ett fint jobb med tavlan! Så himla pluttinuttigt känns det inte, det är ju utsmyckat och utan blommorna blir det ju snarare lite kalt. I like it! Smart lösning med placering av bord också...

• Tx2

Mmm, låter gott. Nu vet jag vad jag skall göra på ledigheten om inte vädret blir bättre så jag kan påta i trädgården.

Min plan var att vi bara skulle ha 48 till våra 77 gäster men T som bestämt att det är bubblor vi skall ha tyckte att alla skall få så nu har vi 96 stycken (minus en som brudnäbben testade i lördags). Men jag tror att det räcker, alla vill nog inte blås och vill dem så kan dem låna varandras, man blåser inte slut på en.

Tizia, det blev väldigt bra. Besviken att hjärtstämplen inte var med

Angelica: Planen var att jag skulle åka. Ev blir det i sommar men jag tror inte det för det nya förslaget krockade med min semester. Men jag kan höra med mina kompisar som skall till NY v 21. Kan höra med vår kontakt i NY om hon kan ta emot caketoppern. Vad var det för hemsida?

Själv har jag haft en intressant dag... Fått ansiktsbehandling och sedan åkte jag til sömmerskan med klänningen. Där jag passade på att svimma för första gången i mitt liv! Så nu vet jag att man kan lägga sig ned i klänningen Efter godis o vatten så piggnade jag till och envisades med att jag skulle upp på bordet så vi kunde göra klart.. Nu skall jag trycka i mig en köttbit o vila på soffan.

• SweetSun

tx2; Jösses! Vadan detta?? Kanske undertryckt bröllopsstress!?

• Teapot

Tx2, gått och svimmat? Hmm, säger som sweetsun - lite stress? Eller drogs korsetten för hårt!?

• Danielaa

Tx2: Men gumman, va e de som händer? Svimmat!? Behöver vi oroa oss för dig...?

Dom där choklad-grejjerna lät inte alls fel... Sa chokladmonstret...

Angelica: Kul me svar på inbjudan! Vi ska skicka våra imorrn, dom e ÄNTLIGEN klara för å skickas iväg allihopa!
    Lät som en lite mysig grejj de där me bröllopsmusiken i kyrkan tycker jag.. Även om vi egentligen bestämt oss för just in- och utgångsmarscherna...

Ni som har kyrkobröllop, har ni valt/bestämt er för psalmer ännu...? Tänkte va lite förberedd när man träffar prästen sen...

Imorrn ska jag hämta våra provbakelser!! 3 olika varianter ska vi prova nu, en me choklad/vanilj, en me jordgubb/vanilj å en princess-tårtsvariant, hoppas vi blir nöjda me nån av dom! *Mysigt* Å så ska jag få lyxa (iaf liiite...) Fått bokat tid för å få ordnat ögonbrynen igen, bara plockat.. men de BEHÖVS... Å så får man ju känna sig lite bortskämd...

• Tizia

Tx2:
    Usch stackare det lät inte alls kul å svimma.. Lågt blodtryck kanske?
    Blev det levins syateljé?

• Tizia

Hann ju inte skriva klart =)

Teapot: Tack.. ska fundera lite på blommorna.. Skulle velat att dom var mer gammelrosa men d e som du säger oxå: kan ju bli lite tomt utan dom..

Daniella: Mums e rätt avis på er som provsmakar !
    Vi har äntligen bestämt tårta och dom som ska göra våran e allt annat än lätta att ha å göra med. Vi ville ha en chokladtårta. Men dom tjatade om hallon hela tiden trots att vi sa att vi INTE ville ha ha hallon (got iofs men vi hade bestämt oss) Nu blir det hallon ändå för jag orkar inte disskutera mer med dom. Så kan d gå =)

• Danielaa

Tizia: Meeen, vilka *beeeep*... Va ska dom lägga sig i för!? Hoppas ni blir nöjda iaf! Vilka ska göra era tårtor?

• SweetSun

Ha en underbar påsk, idag drar jag norröver, kommer hem på söndag!!

• baver

hej alla

ida ska jag hämta min ring!! tx2, nu kan vi glänsa ikapp

daniella- jag tipsar om "en vänlig grönskas rikadräkt" 201 tror jag

det blomster tid nu kommer fast med vår text 197 (kan vara tvärtom också, menden passar kanske inte er så bra i aug...

myrmor lycka till med lägenhetssökandet, himlaspännande,jag är sjukt avis

ha en riktigt go påsk alla! nusticker vi till jkpg

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!