• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • Tx2

Var nog en kombination av dålig sömn i tre nätter i rad (haft mycket jobb-stress), lite mat, definitivt för lite vatten och en två timmars ansiktsbehanfling o nagelfix.

Tizia: Jag tog en sömmerska nära olskroken, min kollega sydde om sin klänning där.
    Vad trist när ni blev så överkörda med hallonen. Men ibland orkar man inte ta fighten längre.
    Om du vill så kan jag ta med kompisen festprogram på tisdag så kan du kolla in hur hon har fäst papprena. Idag tetsar jag gummisnoddarna. Blir nog bra.

Danielaa: mm, vad gott med provbakelser. Får nog fixa något idag, T fyller år (och jag kan fira min andra födelsedag för i år då jag föddes på skärtorsdagen.. konstigt att pappa inte har ringt och grattat mig)'

baver: Nice! Bling bling!

• J D

Tx2 skrev 2009-04-09 09:54:09 följande:
    Var nog en kombination av dålig sömn i tre nätter i rad (haft mycket jobb-stress), lite mat, definitivt för lite vatten och en två timmars ansiktsbehanfling o nagelfix. Tizia: Jag tog en sömmerska nära olskroken, min kollega sydde om sin klänning där.Vad trist när ni blev så överkörda med hallonen. Men ibland orkar man inte ta fighten längre.Om du vill så kan jag ta med kompisen festprogram på tisdag så kan du kolla in hur hon har fäst papprena. Idag tetsar jag gummisnoddarna. Blir nog bra.Danielaa: mm, vad gott med provbakelser. Får nog fixa något idag, T fyller år (och jag kan fira min andra födelsedag för i år då jag föddes på skärtorsdagen.. konstigt att pappa inte har ringt och grattat mig)'baver: Nice! Bling bling!

Åh, vad var det för sömmerska i Olskroken?

• Tx2

Kan inte namnet, ligger på friggatan. Tidigare jobbade hon på Hanssons skrädderi i kompassen.

• Teapot

Tjoho! Nu är väskorna packade och om ett par timmar åker vi till landvetter för att ta oss till Barcelona Väderprognoserna säger regn, men vi hoppas på sol och värme.

GLAD PÅSK PÅ ER ALLIHOP!!!

• Tizia

Tx2: ja d får du jättegärna göra =) Alltid bra å se d i verkligheten, om du har testat sin lösning då får du hemskt gärna ta med den med =) Å grattis till födelsedag nr 2 då
    =)

Teapot: Åhh va härligt! Ha d så gott =)

Daniella: Ja jag vet man blir ju så less..! D e ett bageri i grebbestad.. Tror inte dom menar ngt illa men d blir för mkt så jag orkar inte tjata mer på dom... Jaja tur att hallon e gott iaf =)

• Tizia

Nu börjar jag blir tokig - står och målar utsidan av pennorna våra gäster ska få använda och skriva i gästboken med för att de inte matchar!! Suck =)Men det är ju absoluuut nödvändigt =)

• Tx2

Haha, det var nog något av det roligaste jag hört. Måla pennorna..
    Tack!
    Tar med mig hennes festprogram o tar med mina snoddar, testat lite blir nog bra.

Inte alls avis, teapot...

• Myrmor

Tjejerna... bridezillafasonerna börjar krypa fram

Tx2: Svimma??? Ät och sov flicka!! (ingen kraschbantning). Kan se det framför mig "knyt korsetten...aaaaaaahhh" som en riktig liten 1800-talsdam

Tizia: MÅLA PENNORNA??? Big picture, big picture

Nice med era ringar!! Teapot, ha det underbart! Gott med bakelser.. hmm vad har jag glömt?

Sitter för övrigt med bordsplaceringen, det är ju för katten HELT omöjligt!! Vem ska sitta med tråknissarna/på "barnbordet"/med den radikala galningen??? Börjar bli glad när folk osa:r sent och tackar nej, eftersom det blir lediga platser man kan pussla med . Några tips?

• Tx2

Bantningen har jag skippat. Borde jag gett mig på det ändå..?

Vilken tur att du tycker om sena OSA och ja-svar..
    Just nu har vi två bordsplaceringar, en ifall T´s 90-åriga mormor kommer el ej. Men vi har inte gett oss på att bestämma platserna vid borden än bara gruppera vid olika bord. Är skitsvårt att få till det bra.

• Tx2

Ja, just det. Här övas det på vals (hade hoppats på att slippa men T vill ha det), så nu sitter jag här och har ont i foten.. Känns sådär lockande och T tycker inte att vi behöver träna något mer än det vi gjorde nyligen, blev kanske en fjärdedel av sjösalavals om ens det. Funkar bäst när vi dansar själva..

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!