• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Härligt med hemmamys. Vad gillar ni för typ av mat?

Och du får nämna hur många gånger du vill att du numera är fru. Jag lovar att jag kommer att vara värre

• Tx2

Haha, jag hade velat se när det trillade ut ris ur örat på FRUN

Annars kan jag rekommendera myrmors smarriga rödpesto o parmesan lax. Superenkelt och väldigt gott. Fast jag säger inte nej till en smarrig köttbit o sallad o vitlöksbröd mmmm, dreggel..

• Tx2

Du har fått receptet

Mmm, chokladpannacotta med hallonsås. Mmmm, dreggel

Danielaa skrev 2009-03-12 16:28:03 följande:
    Ris i örat låter inte som nån hit, får väl se om Tx2 får bubblor i örat så vi behöver tänka om igen! Vill se mera bilder!!!! När pappsen gifte sig hade vi "puffat ris" De la sig inte i hela håret å så på bruden iaf!
    Puffat ris gillar jag, det hade en tjej när dem gifte sig. Lite svårt att kasta man måste gå nära, men gott att mumsa på när man inte orkar kasta mer

Snarare att man smakar tvål ifall någon vill pussa på en
  • Tx2

Dumt att chansa, trist om gästerna behöver lösa ut korten. Fast om ni skriver avsändaradress så går kanske betalningen till er istället.

Idag blir det en massa bröllopsfix. Först blommorna och sedan skapa och planera för femtioelva listor med vad som skall göras o när och ikväll skall vi äta och dricka det som serveras på bröllopet för att se om det funkar. Gott gott gott.

• Tx2

"Buketten" och dem andra blomgrejerna blir bra, dessvärre dyrare än vi budgeterat för. Tur att kläderna blev billigare än planerat.

Mysigt o mysigt. Men nu har vi kommit en liten bit på vägen på vad som är kvar och vad som skall göras. Men det är s**tsvårt att beräkna hur lång tid allt tar.

Hummle: Hur såg ert tidschema ut för dagen och höll ni det?

Grattis igen Angelican!

Kram

• Tx2

Var nog inte trötthet, men såg inget mysigt i att skapa listor och gissa dagen

Danielaa: Fina, då vet jag vem jag skall be om hjälp ifall det skall vara rosetter på våra

Hummle: Jag är väldigt nöjd med "blombuketten", inge vanlig och superlätt. Nog mest att det blir så dyrt till tärningarna.

Mat o vin var väldigt gott. Fast vi kommer att tänka om när det gäller köttet då köttpriserna gått upp med 40%. Och på orginalköttet så är det väldigt lite man kan använda så det blir dubbelt så dyrt mot tex kalv el ryggbiff som det lutar åt nu. Och jag fick ge mig på efterrätten, 3 mot 4 som gillade ett av tillbehören som jag var lite skeptisk mot. Lite annorlunda så vi kör på det. Vinet var lättdrucket, enligt mig i alla fall, och som tur är inte superdyrt.

Ni som har koll, gravida kan dem äta färskost? Som har blivit kokt/upphettat?

Angelica: Jag hoppas att det nya arbetsplatsen hjälper och att du kommer att trivas och att du fixar det!

• Tx2

Haha, du vet väl att 30+:are inte kan sova på morgonen Äh, var ingen mening att ligga kvar i sängen, då kan jag lika gärna parkera mig framför datorn o "bröllopsjobba".

Tack då kan vi andas ut, då det fanns med i två rätter.

Håller tummarna att du skall trivas.

Idag blir det nog en tur till borås och kolla om klänningen passar brudnäbben. Plus att hon får träffa hennes bebias.

• Tx2

Japp, hon blev mycket glad när hon fick syn på honom (och lite för bihanget). Och klänningen gick hem, hoppas att den är lika poppis i maj med bumbyxor till. Fast hon såg väldgt konfunderad ut när vi försökte berätta att hon skall ha klänningen när vi gifter oss. Verkade inte alls vara något bra.

Sju månaders krabater kan nog vara lite trixit, precis som tvååringar. Man vet inte vilket humör dem är på.

• Tx2

Min "bukett" kommer bestå mest av ståltråd, band och gröna nejlikor och brudorkidé.

Myrmor: Vad kul med tvåan! Grattis ännu en gång!

Angelica: Vad bra att det kändes bra på det nya jobbet!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!