• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Medans jag kan tycka att det är kul att träffa nya människor under två tre timmar, förutsatt att man inte blev placerad vid festens tråkigaste.

Tizia: Lät gott. Caipirinha (el snarare caiprinoska) är en av mina favvodrinkar.
    Jag tycker att ni skall låta icke-fisk-killen få vegetarisk. För köket är det enklare om det finns så få varianter som möjligt.

Nu är det bara några få som inte har hört av sig.

Yes, imorgon kommer jag att vara en pain in the but för mitt tjejgäng När det var tre månader kvar så fick dem olika mail, typ om exakt tre månader gör vi iordning oss, om exakt tre månader är jag gift. Sista mailet den dagen kom från en av tjejerna där det stod om tre månader hoppas jag att vi dricker bubbel vid den här tidpunkten

Danielaa: Du får lägga in en bild på klänningen.

Jag har bokat på samma ställe där håret fixas. Tror det går på 440 och då var det konsultation innan.

• Tx2

Tizia: Woho! Om exakt två månader är vi (jag i alla fall) fru. Fick äntligen reda på att han valt att ta mitt efternamn.

Om det går emot dina åsikter så tycker jag definitivt att han skall få vegetariskt. Och gör det enkelt för er, ha två olika huvudrätter fisk och vegetariskt. Han är inte på resturang där han kan välja vad han vill ha. Ni har valt en meny och det är det som erbjuds.

Angelican: Man skall alltid ha bubble på kylning. Man vet aldrig när man behöver fira el vardagslyxa.

Skall försöka printa ut gästboken den här veckan, var tvungen att ändra formatet då skrivaren inte fixade att göra lika tjusigt med tjockt papper som vanligt och trixa om det själv till bokformat.

Det blir nog ica maxi´s just för att jag inte är tårtmänniska, dessutom tror jag att efterrätten blir god. Så tårtan blir senare på kvällen. Men det är steinbrenners som jag åt av i fredags. Får hålla med astrid att minty var god, förutsatt att man gillar mint

Grattis Skille! Måste kännas så skönt nu. Shopping är aldrig fel.

När2blir1: Klippstudion i nödinge

• Tx2

Hummle: Missade.

Woho! Woho! Woho! Woho! Woho!

• Tx2

Haha, ni kanske blev placerad så just för att ni skulle prata med dem andra gästerna men ändå känna tryggheten av att veta att respektive fanns i närheten...

SweetSun skrev 2009-03-02 16:12:49 följande:
    tizia; ja det jag kände var att när man endå hade sin respektive nära sig, så blev det ju att man pratade mest med honom, och då sitta med nacken vriden och luta sig över bordet för att höra varandra..det var lite tjatigt.Så jag får nog säga att antingen sitta precis mitt emot eller helt skilda..
  • Tx2

Då hade dem nog missat lite med bordsplaceringen. Fast visst det är svårt att göra alla nöjda.

• Tx2

Jo, det är sant. Jag var tidigare superblyg o tyckte att det var jobbigt. Men som tur är så är jag inte lika blyg längre så jag klarar det bättre. Vet att T inte är så förtjust i det. Tur att han den här gången får sitta bredvid mig

Angelican: Nu går jobbar skrivaren för fullt. Om jag hinner kapa bladen ikväll (kommer att komma hem sent då jag skall träffa mina bästabästa) så kan jag ta med materialet för gästboken i morgon ifall du kommer med på träffen. Annars tar vi det senare, har ju gott om tid

Min text på msn stressade en kompis som gifter sig nästan en månad senare. Hon tyckte inte det var så länge sedan det stod tre månader. Och det var det hon hade nu. Men jag tror mitt peptalk gjorde susen.

• Tx2

Hummle: tror att borsplaceringen blir bra. Man har inte roligare än man gör sig.

Har knåpat ihop en själv med lite som gästerna skall fylla i. Angelican är så snäll o hjälper mig att binda ihop den. Nu har jag satt T på att skära i papprena. Ni kan nog få se resultatet när det är klart.

• Tx2

Skille: Jag skall bara göra manikyr o det gör jag på Gilda skolan

Sweetsun: en sak mindre att bocka av på listan.

Tizia: Vi är nog ganska många som skall ses ikväll, fast en del trillar nog in lite senare.

Hummle: Du får lära mig icke-nederbrdsdansen, om den funkar

Myrmor: Älskar din pestoloax. Har bjudit många på den. Den gick till och med hem hos en tvååring som tog om flera gånger om.

• Tx2

Det var ett jättebra pris. Min tar det dubbla timpriset för håret.

Nu har jag pratat med min kock, alltid lika bra. Han är duktig på att få en att bli lugn och inse att allt ordnar sig. Så har jag tur blir det provsmakning nästa vecka och han skulle höra med dem på jobbet om tips på lämpliga viner.

Har även fått koll på vilka papper som skall skickas in till kommunen för vigseln. Och tagit kontakt med tjejen som skall göra blommorna.

Härligt när man får bocka av på listan.

• Tx2

Det beror på hur hektisk dem har. Där vi lämnar in tror jag det tar någon vecka med puts o jox. Men kommer nog att lämna in dem tidigare. Så vi får köra på våra första förlovningsringar den sista tiden (h&m 5:- )

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!