• GoS09

Fixa naglarna i Stockholm - var?

Är det någon som har tips på ställen i Stockholm som bygger naglar/förlänger naglar bra o hyfsat billigt?

• Svar på tråden Fixa naglarna i Stockholm - var?
  • GoS09

Åh nu har jag iaf bokat o hon va så trevlig så :)4 dgr innan bröllopet, skoj skoj! Pirr pirr!
    Tack alla för svaren! :D

• Bimmla

En fråga som kanske inte berör var utan när.
    Jag funderar på hur långt innan man ska göra nagarna.
    Tar det tid att vänja sig in hur man ska göra saker med naglarna, jag vill ju ändå kunna röra mig obehindrat på middagen och så men dom ska ju fortfarande va fina på bröllopsdagen

• GoS09

Nageltjejen på studion jag pratade med nyss sa absolut minst 2 dgr innan bröllopet. De bör fixas om efter 3-5 veckor... (om man vill fortsätta ha dem...)

• HelenaOlivia

vet du varför hon tyckte minns 2dagar innan??

• ario

Det tar 24 timmar innan dem torkar, så om du gör dem en torsdags kväll klockan 2000. så är det fasta fredag klockan 2000, och sen är det ju inte många timmar inna du ska upp och göra dig iordning inför bröllopet.....om du gifter dig på lördag eftermiddag!

så 2 dagar låter bra!

• GoS09

men vadå 24 h innan de torkar.. får man inte göra ngt med händerna/naglarna då? Låter svårt...

• HelenaOlivia

tack! Det ska jag tänka på!

ario skrev 2009-01-21 20:43:58 följande:
    Det tar 24 timmar innan dem torkar, så om du gör dem en torsdags kväll klockan 2000. så är det fasta fredag klockan 2000, och sen är det ju inte många timmar inna du ska upp och göra dig iordning inför bröllopet.....om du gifter dig på lördag eftermiddag!så 2 dagar låter bra!
  • nångång

Det undrar jag också! Jag har småbarn... svårt att sitta med händerna i knät då

En annan sak jag undrar är hur 17 man får ut och in linserna när man har långa naglar? Har ett pankiminne från studentbalen när jag helt sonika fick klippa av naglarna när linserna skulle ut...

GoS09 skrev 2009-01-21 20:49:14 följande:
    men vadå 24 h innan de torkar.. får man inte göra ngt med händerna/naglarna då? Låter svårt...
  • ario

Man får inte duscka alls när naglarna torkar, dvs under 24 timmar!

tyvär är det inte mkt man kan göra innan 24 har gått, det är väl därför det är bäst att göra minst 2 dagar innan, sista dagen vill du ju kunna använda dina fingrar också.

GoS09 skrev 2009-01-21 20:49:14 följande:
  • GoS09

O jag jobbar på kontor o e på datorn hela dagarna...
    Får se till å inte skaffa allt för långa naglar bara, haha! ;)

• Rosenpetunia

Jag hade akrylnaglar (förlängning på vissa, tippar på andra - beroende på längden på mina naglar), fransk manikyr. Och glittersten i ringfingernaglarna
    Var kanonnöjd.

Naglarna fixades två dagar före bröllopet och jag hade ingen 24 timmars restriktion. Hon härdade mina naglar direkt, de var "redo för användning" så fort jag gick därifrån. Och höll sig fina nästan fem veckor

Det var ovant i början men jag vande mig otroligt fort, trodde att det skulle ta evigheter att vänja sig.

Lycka till, allesammans!!! Lylloer som har DEN DAGEN fortfarande framför er...

• GoS09

Heeeej Rosenpetunia! Kul o "se" dig igen! ;) Aha.. så man kan "blanda" förlängning o förstärkning oxå.. En hel vetenskap det här :D
    Men man måste gå tillbaka o ta bort dem sen va? Inget man kan fixa själv direkt eller?

• Rosenpetunia

Hej hej, kul att "se" dig med
    Jag är inte här ofta alls nuförtiden, men ibland kikar jag in. Det är så härligt att läsa om alla förberedelser och all lycka som finns här

Jodu, det är en hel vetenskap och blanda går bra
    De rekommenderar väl att man ska tillbaka dit och ta bort naglarna, men jag lyckades fixa det själv. Krävde dock tålamod, tog låååång tid. Använde aceton, doppade ett finger i taget. "Pillade" med en pensel tills akrylnageln lossnade
    Säkert tusen gånger smidigare att gå till nagelteknologen

GoS09 skrev 2009-01-21 21:05:43 följande:
    Heeeej Rosenpetunia! Kul o "se" dig igen! ;) Aha.. så man kan "blanda" förlängning o förstärkning oxå.. En hel vetenskap det här :DMen man måste gå tillbaka o ta bort dem sen va? Inget man kan fixa själv direkt eller?
  • Luucie

Jag vet inte om det framkommit någonstans här men det är bara akryl som ha så lång torktid. Gel naglar är torra när du går ifrån salongen.

För att besvara ytterligare ett par frågetecken..:

Det finns mig veterligen bara en gel som går att lösa upp. De andra måste filas bort och det rekommenderar jag ingen att göra själv.

Förlänga naglar kan man göra genom att sätta på tippar eller sätta en mall under den egena nagel och lägga gel eller akryl från den egena nagel och ut på mallen. Sen tar man bort mallen och skulpterar den nya nageln till önskad längd och form.

Fördelen med att göra gelnaglar ett par dagar innan är att du hinner vänja dig lite och beroende på hur naglarna lackas (om man har väldigt tjocka lager lack vid tex dekoration såsom marmorering)så tar det ett antal timmar innan lacket har härdat hela vägen igenom.

Sen kan jag säga att det är ytterst få proffs som tar 250 kr för ett set...
    Om man jobbar lagligt försvinner lite mer än hälften i egenavgifter och moms, sen har du lokalhyra och materialkostnad, för att bara nämna några utgifter. Det kan man ju räkna ut ganska lätt att då blir det inte många kr kvar...det blir det ju inte ens om man tar det dubbla då ett nytt set tar mellan 1,5-2 timmar att sätta på.

Man kan gå till elever på olika nagelskolor om man vill komma billigare undan. Be att få komma till någon som nästan är färdig med sin praktik.

Nackdelar med att gå till en elev är att det oftast tar lite längre tid och hållbarheten inte kan garanteras.

Men man kan såklart ha tur både med glada amtörer och elever och få jättefina naglar!

Lycka till ute i nageldjungeln tjejer

• Stardusty

Rekommenderas inte, blev inte alls nöjd med slutresultatet.

arosi skrev 2009-01-21 15:38:10 följande:
    kolla in www.alexnails.se
  • lilla fin

Jag kan rekommendera Carolina!!!
    Har gått hos henne tidigare men var tvungen att sluta när jag flyttade utomlands.

Hon är helt klart en av de duktigaste jag har gått till (och jag har haft naglar i över 10 år :-O )

Hon är inte superbillig men inte jättedyr heller. Men dom sitter som berget och jag iaf behövde bara gå på påfyllningar var 5:e vecka. Hon finns på Ilinium, Kungsholmen. Tlf 654 52 52

• Aniara4

Jag fick ett inside-tips om att gå till Karins nagelhörna (tror det heter nåt annat nu?) i Solna. Jag har aldrig fixat naglarna förut så jag har inte så mycket att jämföra med, men det blev verkligen jättebra. Säkert inte det billigaste stället, men i nagelbranchen är det tydligen rätt mycket så att du får vad du betalar för...

Svar på tråden Fixa naglarna i Stockholm - var?